Günümüzde hemen herkesin bildiği bir hadis vardır; "Kim Lâ ilâhe illallah derse Cennet'e girecektir," hadisi.
Evet bu hadis doğrudur ve sahihtir. Ancak bu hadise dayanarak her Lâ ilahe illallah diyenin cenneti kazandığı çıkarımını yapmak yanlıştır.
Lâ ilahe illallah Cennet'in anahtarıdır ama sadece söylemenin yettiği adeta masallardaki sihirli kelimelere benzetilen bir kelime değildir.
Birçok insan bu konu üzerinde düşünmediği, bu kelimenin kendisine ne gibi sorumluluklar yüklediğini idrak edemediği için Tevhid konusunda hatalar yapmakta ve Lâ ilâhe illallah'ı sadece dille söylemenin yettiği bir söz sanmaktadır.
Her kim Lâ ilahe illallah der yani:
"Ben Allah'tan başka ilah olduğunu söyleyen veya bunu açıkça söylemese bile aynı bir ilah gibi hareket eden ya da kendisine bu tür özellikler yüklenen tüm varlıkları, tüm nesneleri, tüm fikir, inanç, izm ve ideolojileri, bütün kurum ve kuruluşları reddediyor, tanımıyor ve bâtıl olduğuna inanıyorum.
Ben asla bunlara kul ve köle olmam. Onları sevip destekleyemem. İbadet değeri taşıyan hiçbir amelimi bunlara sunmam.
Bunlarla benim aramda en ufak bir alâka yoktur. Ben bunlardan beriyim" der
ve Lâ ilâhe illallâh sözünün gerektirdiği İslamî bir hayatı yaşarsa, işte o kimse cennete girecek ve Allah'ın rahmetine ve nimetlerine kavuşacaktır.Gerektirdiği şeyleri yerine getirmeden, hayatımızda onu yaşamadan, emrettiği ve yasakladığı şeylere dikkat etmeden onu sadece dil ile telaffuz etmek yani sadece söylemek, insana asla fayda vermeyecektir
Eğer Lâ ilâhe illallah'ı sadece dil ile söylemek yetseydi, Peygamberler ve ashabları bunca çile çekmez, bu yolda onca kan dökülmezdi. Çünkü Rabbimizin Cenneti bu kadar ucuz değildir ve Dünya imtihanı bu kadar basit olamaz.
Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in buyurduğu gibi:
"Dikkat edin! Allah'ın malı (cennet) çok pahalıdır. Dikkat edin, Allah'ın ticaret için ortaya koyduğu mal ise cennettir."
(Tirmizi, 2450)Her kim "Lâ ilâhe illallah" derse, yani:
• Allah'tan başka kanun koyanları tanımıyor / reddediyorum.
• Allah'tan başka her kurumun egemenliğini reddediyorum.
• Hâkimiyet'in kayıtsız şartsız Allah'a ait olduğuna inanıyorum.
• Hayatıma Allah'tan başkası karışamaz.
• Hayat düzenimi Allah'tan başkaları belirleyemez.
• Ev-iş hayatımın, siyasi-sosyal hayatımın tüm kanunlarını sadece Allah belirler.
• İbadet ve itaatim yalnız Allah'adır.
• Duamı yalnız Allah'a ederim.
• Yardımı, medeti yalnız Allah'tan beklerim.
• Gerçek anlamda sadece Allah'tan korkarım.
• Sevgim, muhabbetim yalnız Allah'adır.
• Fayda ve zararı sadece Allah verir... Der ve son nefesine değin bu dediğine göre yaşarsa, işte Cennet'i hak eden kişi, o olur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tevhid Dersi Notları
Non-FictionLa ilahe illallah'ı öğrenmek Allah'ın hepimize farz kıldığı ilk şeydir.