H5

4 1 0
                                    

Ik word wakker door een irritant gezoem bij mijn oor en kijk slaperig naar het ding dat het geluid maakt en zet het uit. Dan besef ik dat het maandag is en dat het gezoem van mijn wekker is en dat ik eruit moet waardoor ik geëriteerd mijn bed uit stap. Nadat ik mijn bed ben uitgestapt realiseer ik me dat het vakantie is en face Palm ik mezelf zo hard dat ik denk dat de hele buurt het gehoord heeft. Ik ga weer in mijn bed liggen, pak mijn telefoon en zie dat ik een paar berichtjes heb. Een welterusten van Charlotte, een paar vrienden die vragen hoe het feest was en dan tot mijn verbazing een appje van David die zegt dat hij het jammer vond dat ik zo vroeg weg moest. ik vond dat ook jammer, maar ik ben blijer om het idee dat HIJ het jammer vind. Dan word ik toch van binnen een beetje boos op mijn moeder, want van haar mocht ik niet tot zo laat blijven omdat mijn moeder 22:00 blijkbaar voor een meisje van 15 jaar een mooie tijd vind, ook al is het vakantie. Eenmaal weer in slaap gevallen word ik pas rond 11:00 weer wakker wat ik niet erg vind. Ik sta nu echt op en kleed me aan. Ik loop naar beneden en zie mijn moeder op de bank zitten. Mijn vader zie ik niet dus ga ik er van uit dat hij vandaag moet werken. Tijs en Maaike (broer en zusje) zie ik niet en besteed daar verder geen tijd aan. Dan begin ik met het maken van mijn ontbijt. Ik trek de koelkast open en zie dat we niet zoveel hebben, maar zie gelukkig dat er nog leverworst is. Ik pak het en smeer het op mijn bolletje. Ik ga aan de eettafel zitten en zet een nieuwe aflevering van mijn serie Supergirl op. Dan begin ik met eten. Dan komt mijn zusje half rennend naar beneden en opent zonder iets te zeggen de koelkast, totdat ze ziet dat de salami op is en begint te mopperen tegen onze moeder. Ik negeer het, want het gaat bijna elke ochtend zo. Wij zijn namelijk echt van die ochtendmensen (voor de mensen die dat niet door hadden dat was sarcasme). Dan hoor ik mijn moeder geëriteerd mijn naam roepen. Ze zegt dat ik mijn telefoon op stil moet zetten. Ik zet mijn filmpje op pauze en kijk op. Om mijn telefoon rood gloeiend te zien staan met appjes en open ze. Ik zie dat er in de groepsapp met mijn vriendinnen allemaal foto s zijn gestuurd van het feest. Dan zie ik daar ook een foto van mij dansend met David. Ik draai me om en werp een snelle blik naar mijn moeder en kijk dan weer naar mijn telefoon en lees de groepsapp verder. Ik zie natuurlijk ook een opmerking van Charlotte over mij en David en moet er eigenlijk wel om lachen. Dan hoor ik opeens iemand achter me niezen. Daardoor draai ik me om en zie mijn broer achter me staan. Ik had niet gehoord dat hij naar beneden was gekomen en achter me was komen staan. Glurend over mijn schouder. Ik kijk hem geëriteerd aan tot hij vraagt: vraag effe aan één van die vriendinnen van je waar je die foto van je feest kan vinden. waardoor mijn moeder mijn kant op kijkt en mij vragend aankijkt. Ik richt me weer op Tijs en zeg: als je ze zo graag wil zien zoek je ze zelf maar op en steek mijn tong uit. Dan hoor ik Maaike opeens giechelen en zie haar met eens grijns op haar gezicht die me totaal niet bevalt.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 21, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

MAAR HOE DAN!?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu