CHAPTER 9

1.9K 119 5
                                    

RAFAEL POV

Selepas dinner dengan Iris saya terus balik penthouse saya untuk prepare misi saya malam ini. Malam ini saya akan jalankan tugas yang telah diberikan oleh Mr Zolan iaitu hapuskan Conrad Blake dan seluruh keluarganya. Sedang saya menyediakan pistol yang saya akan gunakan untuk bunuh Conrad Blake dan keluarganya tiba-tiba saya teringat dengan perbualan saya dengan Iris sewaktu kami dinner tadi.

**FLASHBACK**

"Babe, can I ask you something?" Tanya Iris.

"Sure."

"What if one day you meet your birth parents, would you accept them?" Pertanyaan Iris membuatkan saya berhenti memasukkan ikan salmon ke dalam mulut saya.

"Why you suddenly ask about my birth parents?" Tanya saya balik. Pelik tiba-tiba Iris tanya saya pasal keluarga kandung saya yang tidak pernah saya kenal.

"Nothing, I just curious." Jawap Iris selamba tapi seperti ada sesuatu yang Iris sembunyikan dari saya.

"I don't know how I will react. Maybe I will forgive them for abandon me since I was a baby or maybe not." Jawap saya dengan nada yang malas-malas.

"But what if they didn't abandon you?" Tanya Iris lagi.

"I don't know." Jawap saya pendek.

**END OF FLASHBACK**

Kenapa tiba-tiba Iris tanya pasal keluarga kandung saya yang telah tinggalkan saya sewaktu saya masih bayi lagi. Malas mahu fikir semua tu saya masukkan pistol ke dalam beg hitam dan keluar meninggalkan penthouse saya. Malam ni saya akan bunuh Conrad Blake sekeluarga di rumahnya sendiri. Apabila saja saya tiba di rumah Conrad Blake saya matikan enjin kereta saya lalu keluar dari kereta. Dengan latihan keras yang Eric telah berikan kepada saya membuatkan saya menjadi seorang pembunuh upahan yang handal. Dengan mudahnya saya berjaya masuk ke dalam rumah Conrad Blake tanpa dikesan oleh pengawal yang menjaga rumah Conrad Blake.

Dengan penuh berhati-hati saya menyelinap masuk ke dalam rumah Conrad Blake melalui tingkap dan saya nampak Conrad Blake masuk ke dalam bilik office dia. Melihat sekeliling yang kosong dengan pantas saya masuk ke dalam office Conrad Blake.

"Who are you?" Tanya Conrad Blake dengan nada ketakutan. Saya pula sudah acukan pistol ke arah Conrad Blake.

"Someone sent me to kill you and all your family." Bilang saya dengan nada yang tidak berperasaan.

"What?" Ketara terkejut Conrad Blake dengan berita yang baru saya sampaikan kepadanya. Baru saya mahu tekan picu pistol tiba-tiba pintu dibuka kasar oleh seseorang.

"Father!!"

"Shit!" Apabila perhatian saya lari Conrad Blake menyerang saya sampai pistol yang saya pegang terjatuh di lantai dan sukar untuk saya untuk mengambilnya. "Damn you old man!!" Baru saya mahu menyerang tiba-tiba ada orang menahan badan saya. "Let me go!!" Saya meronta cuba melepaskan diri dari lelaki yang tengah halang saya.

"How dare you want to kill my father." Disebabkan saya terlalu cuai muka saya ditumbuk oleh lelaki yang halang saya sehingga topeng yang saya pakai tertanggal dan mendedahkan wajah saya.

"Rafael." Bilang Conrad Blake dengan nada yang terkejut tapi apa yang lebih mengejutkan saya ialah Conrad Blake tahu nama saya. Macam mana dia tahu nama saya?

"You know this killer dad?" Tanya tu lelaki yang halang saya tadi. Saya tahu lelaki ni ialah anak lelaki Conrad Blake iaitu Alvin.

"Rafael, why did you want to kill me?" Tanya Conrad Blake maju setapak ke arah saya tapi saya undur setapak.

HITMAN (COMPLETE)Where stories live. Discover now