Salin ellerindeki yüzüklere bakmaya devam etti. İnsanların, o orada yokmuş gibi konuşmasına alışıktı.
"Tahta geçmesi en uygun kişi Salin," dedi bir adam. Salin onu tanımıyordu. Odadaki kimseyi tanımıyordu.
"Ondan önce Maegor var. İlk çocuğun çocuğu. Kral Valarr ve Kraliçe Rhaena'nın çocuğu."
"Hayır!" dedi başka bir adam. "o da tarihteki ilk Maegor gibi zalim. Onu tahta oturtmak korkunç bir karar," dedi. Salin adama baktı. Adam uzun boylu, yaşlı ama güçlü görünüyordu.
Salin yiğeni Maegor'u severdi. Maegor kendisinden bir yaş küçüktü. Ağabeyi Valarr ve ablası Rhaena'nın iki çocuğundan biriydi. Diğer çocuk bebekken ölmüştü. Salin onun ölümüne çok ağlamıştı.
"Prenses Salin tahta çıkmalı," dedi yaşlı adam.
Kimse Salin'e bakmadı. Salin bunun korkunç olduğunu düşünüyordu. Önce babası ölmüştü, sonra annesi. Ağabeyi ve ablası onu çok sevmişlerdi. Ama ikisi de salgında ölmüştü. Salin yapayalnız kalmıştı.
Salin ayağa kalktı ve odadan çıktı. Başı dönüyordu. Herkesin ona baktığını hissedince daha çok utandı.
Tahtı istemiyordu. Tacı da. Tek isteği annesine sarılabilmekti. Ama annesi ölmüştü.
Salin bahçeye çıktı. Neredeyse 14 yaşına girmek üzereydi. Büyüdüğünü hissedebiliyordu.
"Prenses," dedi kuzeni Rhaegon. Salin'den bir yaş büyüktü ve ikisi çok iyi arkadaştı.
"Sizi kraliçe yapmayı düşünüyorlarmış," dedi Rhaegon. Salin uzaklara baktı.
"Ben bunu istemiyorum," dedi yumuşakca.
"Neden? Annen kadar iyi bir yönetici olabilirsin," dedi.
"Ben tahtı istemiyorum. Tek isteğim aileme tekrar kavuşmak." dedi Salin.
"tahtı almazsan, Prens Maegor alacak ve o, dünyayı daha kötü bir yer haline getirir." diye fısıldadı Rhaegon.
"Dünya zaten çok kötü bir yer." dedi Salin.
"Çok iyi bir kraliçe olabilirsin," dedi Rhaegon.
"Taht Maegor'un hakkı," diye itiraz etti Salin.
"O iyi bir yönetici olamaz," dedi Rhaegon.
"Annem bana Leydi Salin'in adını vermiş. Bana onun çok güçlü ve güzel bir kadın olduğunu söylemişti. Onunla hiç tanışamadım, ama annem bana her seslendiğinde üzülürdü," dedi Salin.
"Annen seni çok seviyordu," dedi Rhaegon. "Ağabeyin ve ablanda. Yönetmek senin kanında var," dedi.
"Hayır," dedi Salin. Parmaklarına baktı. "Taht benim değil, yiğenim Maegor'un. Ben kraliçe olmak istemiyorum. Neden herkes beni kraliçe yapmak istiyor?" diye itiraz etti.
"Çünkü buna layıksın. Maegor kötü biri. Ama sen, bizi ayakta tutabilirsin." Rhaegon kızın ellerini tuttu. "Bunu denemek zorundasın, Salin. Annen burada olsaydı sana cesur olmanı söylerdi."
"Ama annem burada değil," dedi Salin hüzünle. "Benim annem öldü."
Rhaegon kızı kendine çekip sarıldı. "Ne olursa olsun üstesinden geleceğiz, söz veriyorum." Rhaegon hep Salin ile zaman geçirmişti. İkili küçüklükten beri arkadaştı. Salin, o varken yalnız hissetmiyordu.
"Majesteleri," dedi bir adam. Adam onun önünde diz çökerken, Rhaegon ile ikisi ayağa kalktı. Salin, Rhaegon'un ne kadar dik durduğunu görünce şaşırdı. Yüzü çok ciddiydi.
"Lord Stark," dedi Rhaegon adama.
"Bu akşam bir konsey olacak," dedi adam Salin'e bakarak. "Tahtı kimin alacağı ile ilgili. Herkes, tahtı alması gerekenin siz olduğunu düşünüyor." dedi.
"Hayır," dedi Salin katı bir tonda. "Ben tahtı istemiyorum. Taht yiğenime ait. Ben gaspçı değilim." dedi.
"Korkarım bu işler sizin isteğinize göre olmuyor, Prenses." dedi adam. Bunun üzerine Rhaegon kaşlarını çattı.
"Salin'i istemediği bir tahta oturtamazsınız, Lord Stark. Şimdi izninizle." Rhaegon Salin'e elini uzattı. Salin onun elini tutarak ikisi adamdan uzaklaştılar.
"Teşekkür ederim," diye fısıldadı Salin. Çünkü orada kalırsa üzülecekti.
"Prensesleri kurtarmak favorimdir, bilirsin." Rhaegon sırıttı. Salin de gülümsedi. Ama kendini kötü hissediyordu. Tahtı istemediğini kimse anlamıyordu.
"Prensesler. Ben bir prensesim. Yiğenim Visaerra da öyle. Onu çok özledim," dedi Salin. Visaerra, Maegor'un kız kardeşiydi. Ablası Rhaena ve Ağabeyi Valarr'ın kızıydı. Salin, ablası ve ağabeyini hatırlayınca daha kötü hissetti.
"Üzülme," dedi Rhaegon. "Bunu istemediğini biliyorum, Salin. Lakin, bir kraliçe olman gerekiyorsa, olmalısın. Tacı alman gerekiyorsa, almalısın. Annen sana görevin her şeyden önce geleceğini öğretti, bunu biliyorum. Kraliçe olman gerek. Maegor iyi bir yönetici olamaz. Bunu yapacak yeteneğe sahip değil. Ama sen yapabilirsin Salin. Yönetebilirsin. Çok gençsin evet. Ama ben sana yardım ederim, söz veriyorum." Salin, Rhaegon'a sarıldı.
"Haklısın," diye kabul etti sonunda. "Tahta oturmak zorundaysam, bunu yapmalıyım. Bir keresinde annem bana 'Görev ailenden, aşkından, kendi arzularından bile önce gelir' demişti." dedi Salin. "Ben de görevimi yapacağım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
THE HALF YEAR QUEEN. (Kraliçe #3)
FanfictionKraliçe serisi 3. kitap. Bir kraliçenin kızı, bir kralın kız kardeşi olan Prenses Salin, yiğeni Maegor'un taht iddiası daha sağlam olmasına rağmen taç giyer. Ancak Maegor, hakkı olan taçtan vazgeçmeye niyetli değildir. İkisi savaşır, Salin sadece b...