شوق وحب

68 5 1
                                    

عندما غادر بسام قام بالرن على ابتسام وهى لم ترد.            ابتسام:سانفذ ما قلته وسأخذ الاسبوع اجازة.               بسام :وهو مستلق على مكتبه والارهاق يبدوا عليه وينظر الى الموبيل كل ثانيه.            محمد:البوص انت هنا كنت بدور عليك.          بسام:محمد امشى مش ناقص هزارك.         محمد :خلاص كنت جايب لك رساله من حبيبه القلب.     

  بسام:انتفض من على مكتبه والابتسامه اشرقت على وجهه ابو حميد حبيبى. 

         محمد :الوقتى حبيبك وابو حميد.           بسام :يلا يا محمد بطل رخامه واعطينى الرساله.       محمد :بسبوستى حبيبتى بتقول لك عارف عقاب امبارح مستمر مع اجازة طول الاسبوع.             بسام:بغضب وضربه فى بطن محمد مع ضربه فى رجله.       

   محمد:اآآآآآآآآة.  انا عملت ايه, آآآآآآآة كل دا علشان وصلت الرساله آآآآآآآة.    

بسام:قولت لك  قبل كدة بسبوسه وبوسى انا الا اقولها حد غيرى لا.       محمد :انت اهبل يابنى دى بوسى متربيه على ايدى     آآآآآآة آآآآآة خلاص خلاص ابتسام.                 بسام :عملت ايه فى موضوعك.   

  محمد:موضوع ايه.           

    بسام :الخطوبه.         

    محمد :خطوبه ايه انا لسه معترف ليها انى بحبها.                   بسام :وبعدين.               محمد:وقالت ان مش هتتجوز الا لما تحس ان انا بحبها فعلا.      بسام :وهتعمل ايه.                  محمد :ما تقلقش هتوافق.     بسام:يا عينى على الثقه.            نور:ابتسام ابتسام يلا اصحى بقى النهاردة فرحك يلا بطلى كسل ورانا حاجات كتير.       

  ابتسام:   نور بتعملى ايه سبينى انام شويه.      نور:ابتسام بطلى كسل النهاردة فرحك يلا بقى قومى.             

      لووووووولوولى.   

    ابتسام:ماما لا ما تعيطيش.     

والده نور السيده  نورين:  دى دموع الفرح يا حبيبتى    عقبالك يا نور.   

   نور:مرسى يا طنط.   

   ابتسام:قريب يا ماما.             

   نور:بوسى بتقولى ايه.     

  ابتسام:انتى هبله يا بنتى الولد اعترف ليكى بمليون طريقه ان هو بيحبك لما زهق وانزلى الشارع واسألى على احلى قصه حب كل هيقول محمد ونور.          نور:😉😄     

    ابتسام:افهم ان حاجه هتحصل.                  نور:يلا يا عروسه انت عوزانى اترفد ولا ايه.                          ابتسام:😘😍     

     الفرح.         

   بسام هيمان بجمال بوسى لدرجه ان محركش عنيه من عليها.     

     بسام:بوسى.     

  ابتسام:نعم.     

  بسام :نعم ايه انتى لسه زعلانه.   

     بوسى :انا ما بكلمش حد قليل الادب.    بسام:اممممم وانا هوريك قليل الادب هيعمل ايه.           بوسى:وهى مصدومه من كلام بسام حتى نادها صوت نور صديقتها وهى تعلن الهديه له وفرحه بوسى العامرة بالسعادة حتى اعلنت نور مفآجآة لمحمد. 

  نور :وما سكه المايك.   ارجوا من الصحفى محمد نور ان يأتى على المسرحوالجميع بصدمه وينظرون لنور بدهشه بينما محمد حائر ومصدوم من الموقف.         

  محمد ونور يقفان وجها لوجه.                محمد:نعم.     

     نور :ارجوا من الجميع ان ينتبه الى الجميع يعرف بأن محمد يحبنى واعلن عن حبه لى باكثر من طريقه وتقدم الى وهو بانتظار موافقتى : 

     ولم اجد فرصه افضل لاخبرة بقرارى.             محمد :بصدمه ويداى على قلبه.    

نور:انا موافقه.             

   محمد :ايه موافقه بجد والله 🎉          بينما فآجأ محمد نور باخراج خاتم من جيبه وقام بتلبيسه لها بينما نور مصدومه والجميع فرحان.             بوسى :لووووووولووولى.      واخيرا. 

  ابتسام:نور انتى قدمتى لى افضل هديتين اليوم.                نور :يلا يا عروسه بسام مستعجل.           ابتسام:بتفكر فى كلام بسام وينتبها بعض الخوف.           وعندما وصلوا الفندق فجآ بسام بحمل بوسى.  بينما بوسى محرجه وهو ينظر لها ويبتسم ويقول دى عادة عندنا العريس يشيل العروسه للاوضه عندما وصلوا وجدوا الغرفه فى غايه الجمال  والروعه مزينه بالورود الحمراء.       

        بسام :ساغير هدومى فى الحمام وانتى غيرى هدومك هنا وبعدها نصلى رقعتين معا.    بينما تفتح بوسى الدولاب لتغير ثيابها وجدت جميع ملابس النوم قصير بينما لم تكن اخترتهم حتى تذكرت نور وهى تقول ليست المفاجآة الاخير.          بوسى وهى تبحث فى جميع ملابسها حتى اختارت اكثر فستان احتراما بينهم
      وقامت بارتداء الاسدال الصلاة فوقه.                بسام وابتسام يصليان وقاموا بدعاء  حتى تفاجأت ابتسام بسام يمسك يديها ويقبلها على خدها.           بوسى :قامت بضربه وجرت وقفلت عليها باب الغرفه بالمفتاح.            بسام:حبيبتى افتحى.        بوسى :انت قليل الادب مش هفتح نام برا بقى.              بسام بسام روحت فين.       

ابتسام:حتى تفاجآت بصوت بسام خلفها.     ابتسام :كيف دخلت كيف.        بسام :بضحكه طويله توقعت انك ستفعلين هكذا ولهذا اخترت غرفه لها بابين.           

    ابتسام :ماذا. 

   بسام :انتى هتباتى بالاسدال.   

   ابتسام :اصل الجو برد.   

  بسام :هشغلك التكيف.      بوسى :لا لا انا بحب ادفى طبيعى.     

  بسام:لم يصغى اليها وقام بخلع الاسدال لها حتى تفاجا بما ترتديه حتى احمرت بوسى خجلا.        بينما بسام مصعوق من جمال بوسى

لن انساك(كامله ونهايه سعيدة)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن