012

1K 234 29
                                    

" ehh, Seunggwan hyung!? " dan tanpa dijangka, musuh yang dah lama aku aim muncul secara tiba-tiba dari belakang.

aku buat endah dengan kikis kuku guna garfu. ehh sekejap, baru perasan kedai burger ni ada sudu and garfu.

" hyung... " rasa macam bahu aku ditepuk, aku pun toleh.

" eh kau!? " aku tekup mulut (?) acah terkejut even aku tahu je dia duduk sini dari tadi.

" hyung buat apa kat sini? "

alah soalan budak ni pun.

tak nampak ke ada kedai burger kat sini?

sah-sah lah aku kat sini sebab nak beli burger, takkan beli daging pulak.

" nampak tu? of course lah beli burger " aku tunding jari kat budak burger tadi buatkan Lucas garu tengkuk. haa tahu pun kau malu.

" hyung makin hensem lah sekarang "

ddup!

bukan jantung tapi aku tersedak air liur.

hey budak, kau ulang balik boleh?

sebab aku nak rakam.

setelah 20 tahun hidup dalam dunia ni. baru hari ni aku dengar perkataan yang indah macam ni.

 baru hari ni aku dengar perkataan yang indah macam ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


tolong jangan judge reaction aku yang keterlaluan. sumpah wei aku bangga gila!

ehh kejap!

fikir balik, entah-entah budak ni nak membodek aku tak?

kut dia nak adik aku ke?

ye lah, sebab kalau nak adik mesti kena goda abang dulu.

" thanks " aku jawab malas.

aku dengan budak Lucas ni diam untuk beberapa minit sebelum idea jahat aku mula muncul dalam otak. Lucas yang sibuk main phone aku pandang dengan ekor mata. tangan kanan dia pegang phone while tangan kiri dia letak atas meja.

dengan sepantas arnab yang comel lagi gebu, aku cucuk jari telunjuk dengan jari hantu Lucas.

hahahahha muahahahha padan muka kau!

" arghh! "

ini lah Seunggwan. penjahat tergem- terkurus yang berjaya didunia aku sendiri.

darah yang mengalir keluar tak henti dari jari Lucas aku pandang dengan pandangan jijik.

ewww boo so geli tengok darah itu.

" hyung kenapa cucuk jari Lu...Lucas? "

terus aku acah terkejut masa tengok Lucas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


terus aku acah terkejut masa tengok Lucas.

" tadi nak cucuk lalat atas tangan kau "

dah tisu tak de kat kedai ni, Lucas pun cuba tahan darah yang keluar dengan lap dekat baju.

" tak pe lah, Lucas balik sekejap "

phone disimpan dalam poket dan dia berlari pergi. entah nak pergi hospital ke nak balik rumah aku tak tahu.

yang penting sekaran, please give tepukan untuk aku guys sebab rancangan aku berjaya. aku harap jari dia putus lah esok.

and...

kembali semula pasal makanan,

mana burger aku!?

end of Seunggwan pov


𝗅𝗎𝖼𝖺𝗌 + 𝗄𝖺𝖼𝗁𝗂 𝖻𝗈𝗈𝗆 [2018]Where stories live. Discover now