"Lama kita tak jalan² cam ni kan aaron ?"kata vyaa .
"kan aku rindu kau vyaa kau yang gemuk tak cantik"kata aaron sambil ketawa .
"ye aku memang tak cantik gemuk tapi aku usaha untuk kuruskan diri kalaulah semua orang yang slalu hina ejek aku dulu sah mata memang tak terkelip langsung"kata vyaa.
"Tulaa kak diaorg mesti terkejut lagi² si amri tu"kata vica sambil ketawa.
"Beb aku cam kenal je pompuan tu "kata valentine sambil menunjukkan seorang perempuan yang rambutnya berwarna merah
. "Aku pun cam kenal jom kta tegur dia lagipun ade si aaron kat situ"kata rudy
Mereka berdua pun menuju ke arah seorang perempuan rambutnya berwarna merah tersebut .
"Ehh aaron kau pergi mane selama ni"kata rudy bersalaman dengan aaron .
"aku sambung belajar kat england "kata aaron .
"Ouh twin kau mane ? "tanya valentine .
"Tu sapa yang sebelah rudy "kata aaron .
"Aip tak kan classmate pun x ingat korang dua ni"kata vyaa .
"sapa suruh kau kurus hah ? "tanya rudy .
"dulu kau nak sangat aku kurus kan ? "rungut vyaa .
"yelaa btw I miss you vyaa"kata rudy .
"acah² menyampah aku tngk kau ni"kata vyaa.
Mereka semua ketawa melihat kelakuan vyaa.
"andy kita jalan² nak tak aku boring lah duduk kat rumah je"kata rye .
"Tulaa aku pun boring ga dah lah rumah kau ni besar sangat"kata mikey.
"dah lah jom kita keluar tapi aku tak tahu sangat tempat best kat melaka ni '"kata andy .
"aku tahu tempat kat sini jom pergi a famosa "kata jack .
"kau tahu jalan ke ? "tanya andy .
"wei ni jack lah GPS kan ade"kata jack .
"ok jom "kata brook .
"adik kau cantik lah vyaa"kata valentine.
"cantik ? Asal kau nak ngorat ke "kata vyaa.
"macam lah kau tak kenal valentine ni vyaa "kata Rudy .
"tulaa tak abis² dulu araa skrang adik aku lak "kata aaron .
"dasar lelaki"kata vyaa .
"aku tak sama ok"kata aaron dan rudy serentak .
mereka semua tergelak .
Tiba² fon vyaa berbunyi menandakan ade ws msuk .Dia membuka fon nya tertera no tak dikenali ws nya .
Hi vyaa - ...
sapa ? - vyaa
tak ingat ke org yg kau sayang dulu masa sekolah menengah - ...
kau sapa ? - vyaa
ni hah depan kau - ...
vyaa memandang ke arah rudy . rudy senyum ke arah vyaa .
Bodoh kau - vyaa
Aik tak baik tau bodoh² kalau kau tak pandai - rudy
mampus kau lah rudy - vyaa
aku pulak kau suruh mampus nanti kau juga yang rindu aku - rudy
mane kau dapat no aku hah gila - vyaa
aku memang gilakan kau vyaa - rudy
kau ni memang sengaja kan cari pasal kat aku - vyaa
kau macam tak kenal aku an - rudy
"aaron aku balik dulu tau "kata vyaa ."ok kak tapi ktaorg balik naik ape ? " kata vica
"alaa balik naik teksi jelah "kata vyaa terus keluar dari cafe tersebut .Vyaa POV
Aku pergi ke parkir kereta . Tiba² terasa seperti ada seseorang menutup mulutku . Aku sukar untuk bernafas kemudian kepala aku pening then gelap .
Terasa pipi ku dipukul berkali - kali. "Bangun sayang bangun"kata seorang lelaki sambil memukul pipiku .Aku cuba membuka mata terasa kepalaku rasa teramat sakit .
"Morning my sweetie "kata lelaki itu . Aku membuka mataku dan melihat gelaran yang memanggilku .
Aku tak sangka apa yang aku nampak serius dia manusia yang amt kenali seorang lelaki yang tinggi lampai muka nya hitam manis dan dia lelaki yang amat rapat dengan semasa sekolah menengah iaitu fakhrul my first love pakwe aku time form 1 .
"Fakh? asal dengan kau fakh kenapa ni hah ? "tanya ku . "rileks lah vyaa aku tak sangka kau boleh berubah secantik ni "katanya sambil mengusap pipi ku . jujur aku katakan aku rindu dia sekian lama aku tak jumpa dia atas dasar aku berpindah .
"Jangan pegang aku fakh kau ni dah kenapa ?" kata ku sambil menepis tangannya . "wow vyaa garang kau sekarang ye kau buat aku makin sayang kau tau tak kau sedar tak kau tinggalkan aku just for rudy right tapi kau tak pernah nak couple dengan dak rudy kau tu tau nak kejar cinta rudy je tapi kau pernah fikir tak sebab kau aku makan tak kenyang tidur tak lena mandi tak basah kau tahu ? Hah vyaa kau tak sayang aku ke ? Aku sayang kau "katanya kemudian dia meragut bibir aku . aku kaku tak mampu nak berkata apa² .
Dia melepaskan bibirnya dari bibirku . "vyaa kita return balik vyaa ? " katanya . "fakh aku tak leh fakh aku dah ade pakwe "kata ku. "aku tahu laki ni kan "katanya sambil menunjukkan gambar aku dengan andy . aku mengangguk .
Tiba² terdapat beberapa orang lelaki membawa andy dalam keadaan pengsan . aku berlari menuju ke arah tapi sayangnya badan aku ditarik oleh fakhrul .
"Andy !!!!"jerit aku . "tak yah jerit² lah vyaa bingit telinga fakh "kata fakhrul. Fakhrul menuju ke arah andy . Dia memukul pipi andy "andy bangun andy bangun "katanya sambil memukul pipi andy beberapa kali . mata andy terbuka . aku memandangnya aku tak kuat tengok dia . " asal kau tangkap aku hah ? "tanya andy . "saja just for fun "kata fakhrul.
"Fakh lepaskan andy awak nak saya je kan jangan libatkan andy ni hal kita dua je "kataku
__________________________________
"mana vyaa ni aaron call tak angkat "kata aaron . "sabar lah nanti balik lah vyaa adik oii korang pergi jalan² tadi cam ne dia boleh tak ade pulak "kata velerry . "tadi dia balik dulu so kitaorang balik naik teksi "terang vica
"Velerry cari adik kamu mak risau ni dia tak pernah pergi jalan² selewat ni "kata puan vyrana selakunya ibu mereka .
"Cuba tanya araa,eyka,yiyi ngn gg "kata velerry. Mereka sekeluarga kenal sangat kwan² si vyaa sebab mereka memang rapat dari dulu lagi.
"Jap aaron call diaorg "kata aaron sambil menghubungi smua rakan mereka kot² ade nampak vyaa .
Kedengaran dua kereta di luar rumah . nampaknya itu adalah kereta araa dan kereta andy .
"Vyaa hilang ke ? "tanya araa kecemasan . "dia tak balik² lagi "kata aaron . "andy pun hilang ktaorang call dia tak jawab² "kata rye .
"Mungkin vyaa dengan andy kot "kata mikey . "mungkin tapi kalau diaorang dating skali pun diaorg tak pernah balik lewat macam ni "kata aaron
"Dahlah jom kita cari diaorg kita cari tempat yang vyaa slalu pergi"kata velerry .
"Ktaorg pergi dulu mak vica jaga mak elok² mak jangan risau ktaorg akan cari vyaa "kata aaron.
"Elok² abang"kata vica.
Mereka pun mencari vyaa ditempat slalu vyaa pergi jalan² .
YOU ARE READING
Girl At Boy School.
FanficMengisahkan 5 orang sahabat telah mendapat surat tawaran dari england yang meminta mereka bersekolah di Prince School. Prince ? Bukankah sekolah tersebut adalah sekolah untuk pelajar lelaki.Apakah yang berlaku kepada mereka disana ? Adakah mereka d...