Kringgg!!!
bunyi loceng menandakan waktu pembelajaran mereka sudah tamat ."Next week exam "keluh vyaa "Tak baik mengeluh"kata andy "sibuk pahal ? " kata vyaa "sahaja tak boleh takkan bf sendiri tak boleh tegur gf dia "kata andy. "Nah bak balik fon vyaa org nak game pun susah "kata vyaa sambil menghulurkan fon andy "nah ambik ni hah "kata andy sambil menghulurkan fon vyaa
Vyaa terus berlalu meninggalkan andy seorang diri .
vyaa membuka fon nya lalu membuka whatsapp untuk chat twin nya .
aaron are you busy ? - vyaa
No why ? Are you miss mr.fowler right ? -aaron
Yess i really miss him tapi vyaa nak ajar dia biar dia hormat orang lain - vyaa
yelaa vyaa dahlah pergi tidur - aaron
Ok gn my twin -vyaa
you too my twin - aaron .
vyaa menutup fonnya lalu melelapkan matanya .
tiba² lagu stranger - roadtrip nyanyian andy dan vyaa berkumandangan di dalam bilik sistar menandakan fon vyaa berbunyi .
Vyaa mengambil fonnya tertera my idol❤.dia hanya membiarkan fon tu berbunyi ."vyaa fon berbunyi"kata araa .vyaa pura² tidak mendengar . araa pun menjawab fon vyaa .
"Hello andy"jawab araa separa bangun "hello vyaa mane ? " tanya andy "dia tidur esok kau call dia lah "kata araa kemudian menutup fon vyaa lalu diletaknya di atas meja vyaa .
"ade nampak vyaa tak ? "tanya andy "kau pakwe dia tak kan kau tak tahu mana dia"kata jonah . "kau sama kelas dengan dia kan ? "kata andy. "kau pergi tanya aaron maybe dia dengan vyaa"kata jonah .
"Ok thank you bro "kata andy .andy membuka ws lalu chat aaron.
aaron ? -andy
yes - aaron
Ade nmpk vyaa tak ? - andy
ade dengan aku kat library dia tengah study for exam next week -aaron
Ok aku pun kat library ni - andy
datang lah sini - aaron
ok - andy
andy terus menuju ke arah meja vyaa dan aaron .
"Hai aaron "kata andy. "Hai"kata aaron .
vyaa memandang ke arah andy lalu meletakkan jari telunjuk nya di mulut nya tanda isyarat jangan bising. andy hanya mengangguk .andy sudah masak dengan perangai vyaa .vyaa tidak suka kalau dia sedang study orang bising di sekelilingnya itulah kalau nak dekat exam dia akan pergi ke library untuk study ."hish susahnya history ni "rungut vyaa sambil mengaru kepalanya. "Tulah pening kepala fikir"kata andy "mehlah aaron ajar "kata aaron. "Ni hah susah sangat "kata vyaa "alaa ni senang je "kata aaron .
Aaron mengajar andy dan vyaa yang tak suka matapelajaran history tu .Kringg!!! bunyi loceng menandakan waktu persekolahan telah tamat .
"Dahlah jom balik "kata aaron "Jomlah lagipun vyaa sakit kepala ni"kata vyaa "sakit kepala ? Awak nak ubat ke ? "Kata andy .vyaa langsung menghiraukan andy .
Tiba² vyaa pengsan. vyaa jatuh di badan aaron .aaron terus mengangkatnya dan dibawanya ke dalam bilik sistar ."Ni yang aku paling takut bab vyaa" kata aaron. "Dulu dia pengsan sampai berdarah hidung"kata andy."really ? "Kata aaron .andy mengangguk . "aduh nasib baiklsh aku dapat tawaran sekolah sini"kata aaron . "kenapa ? " tanya andy ."entahlah setiap kali aku bawa dia pergi hospital doktor akan cakap perkara yang sama je dia just stress aku pun tak faham doktor zaman sekarang "rungut aaron ."sabar bro vyaa memang macam tu degil"kata andy. "Tulaa memang degil"
Tiba² bunyi orang buka pintu mesti itu sistar the geng .
"Asal dengan vyaa ? "tanya araa sambil meletakkan begnya di atas meja belajarnya .
"Dia pengsan tak tau kenapa"rintih aaron"Pengsan ? Jomlah antar dia pergi hospital "kata gg
"Tak yah lah "kata andy .
"Kenapa ? Kau suka kan kalau dia sakit macam ni "sindir yiyi .andy hanya menunduk apabila merasakan sindiran tu amat menusuk ke hatinya .
"Apa bising² ni ?"vyaa memegang kepala lalu bangun dari katilnya.
aaron memegang tangan vyaa."vyaa jangan pengsan lagi tau "ujar aaron ."ye vyaa tak pengsan lagi"pujuk vyaa.andy keluar dari bilik itu mereka langsung tidak pedulikan andy .
"my idol ? Where you go ? "tanya vyaa . andy terus keluar dari bilik sistar tanpa memghiraukan pertanyaan vyaa .
"Biarlah andy nanti aaron cakap dengan andy vyaa rehat ok "kata aaron sambil keluar dari bilik sistar .
YOU ARE READING
Girl At Boy School.
Fiksi PenggemarMengisahkan 5 orang sahabat telah mendapat surat tawaran dari england yang meminta mereka bersekolah di Prince School. Prince ? Bukankah sekolah tersebut adalah sekolah untuk pelajar lelaki.Apakah yang berlaku kepada mereka disana ? Adakah mereka d...