23.

31 0 0
                                    

Setahun kemudian .

"Vyaa cepatlah kita nak pergi graduate ni"jerit araa ."sabarlah kejap "kata vyaa sambil menuju ke arah pintu bilik . "Tulah orang suruh tidur awal semalam tak nak asyik main game je"bebel yiyi ." ye aku minta maaf .along datang tak hari graduate kita ? "kata vyaa. "Mestilah"balas yiyi.

Mereka semua pergi ke prince school maklumlah mereka kan dah habis belajar mestilah kena sewa rumah .

"Macam mane result korang dah check dekat dewan tak ? "tanya mikey ."belum nak tunggu sistar the geng kang diaorang merajuk bagai susah nak bebelan diaorang tu"kata jack. "Tulah dah tahu diaorang tu gedik"kata rye ."lagi² dak vyaa tu "kata aaron sambil tergelak . "memang gedik pun.kenapa jealous ke ? "kata vyaa dari belakang . "bila sampai ? "Kata andy ."baru sampai "kata vyaa ."jom tengok result "kata araa ."jom"

RESULT SEMESTER AKHIR PRINCE SCHOOL .
Andrew Robert Fowler - 10A
Athanuel Villey - 9A 1B
Alvin Clave - 10A
Brooklyn Gibson Wyatt - 9A 1B
Enrique Gil - 7A 3B
Edward Yatt - 9A 1C
Eykarana Kaisara - 8A 2B
Hannabella Angelina - 8A 2B
Jack Duff - 8A 2C
Jonah Marais - 9A 1B
Joseph Marco - 10A
Kharlid Aaron - 10A
Kairamiara Vyaa - 10A
Klarisha Yiyi - 6A 2B 2C
Michael Richard Joshua - 10A
Mikey Cobban - 9A 1B
Ryan Beaumont - 9A 1B
Sirana Araa Fritz - 10A

Vyaa terus memeluk andy apabila melihat result dia. Dia teramatlah kerana mendapat yang amat cemerlang tak sia² dia pergi ulang kaji dengan andy dan aaron setiap hari.

"Tak sia² aku belajar selama ni "kata gg. "Kan sayang "kata rye ."tapi awak dapat 9A saya 8A "rungut gg ."tak pelah nanti saya belanja awak makan aiskrim nak ?  "pujuk rye ."betul awak nak belanja ? ". "ye saya belanja " . "thanks sayang "gg terus memeluk rye .

"vyaa asal nangis ? Kan vyaa dapat 10A sama dengan aaron dan andy ." tanya aaron . vyaa meleraikan pelukannya dari andy . vyaa tak mampu nak kata apa² hanya mampu mengalirkan air mata kegembiraannya . andy mengarahkan aaron agar tidak mengacau vyaa .

vyaa bergambar dengan rakan²nya lagi² jonah selaku kawan semejanya .dia juga bergambar dengan guru² nya dan junior ² di prince school . Tidak tinggal juga kesayangan dia iaitu andy dan juga twin kesayangan nya iaitu aaron .

"My idol ? "panggil vyaa . "yes my fan club "kata andy . "thank you "kata vyaa . "for ? "Kata andy sambil memandang vyaa . vyaa memegang tangan andy lalu berkata "for your support ,tunjuk ajar selama ni and everything . awak dengan aaron banyak tolong saya .awak sabar dengan ego saya ,kemarahan saya dan kecerewetan saya tapi awak tetap ade di sisi saya semasa saya dalam keadaan susah mahupun susah. Awak tetap sayang saya walaupun saya ni kadang² banggang sikit"kata vyaa sambil menundukkan kepalanya .

"Banggang tak adelah sampai macam tu sekali "kata andy sambil tergelak ."tapi memang betul pun"jawab aaron dari belakang. vyaa memukul aaron . "vyaa sendiri yang cakapkan "kata aaron ."tapi entahlah kadang² kot "kata vyaa .
andy pun memegang tangan vyaa ."awak ni tahulah dapat 10A jangan pulak kata diri banggang pulak"kata andy sambil mengelengkan kepalanya . vyaa hanya menunjukkan baris giginya .

Tiba² Jonah naik ke pentas .kemudian dia mengambil mic .
"Korang hari ni kita last berada di prince school maka mari kita menjemput roadtrip dan sistar untuk menghiburkan kita pada hari terakhir kita di prince school .susah kita nak tengok diaorang buat persembahan lagi. Mari saya menjemput kumpulan roadtrip dan sistar untuk naik ke pentas "kata jonah . mereka pun naik ke pentas .vyaa berlari menuju ke arah keretanya untuk mengambil gitarnya dan andy .

"Ok guys hari ni adalah hari terakhir kami disini . saya harap kamu belajar elok² kat sini jangan lawan kata cikgu. Kami ingin mempersembahkan penyanyi kami iaitu andy dan vyaa"kata araa selaku mc .

"Hello guys kami akan menyanyikan lagu bertajuk These Days yang dinyanyikan  oleh Rudimental saksikanlah"kata vyaa

Mereka berdua pun bernyanyi bersama².
Roadstar pun turut mempersembahkan tarian mereka .Aaron juga tidak tinggal dia berganding bahu bersama vyaa untuk membuat persembahan beatbox dan tarian raver mereka berdua .

"Tak sangka si vyaa pandai beatbox "kata andy ."boleh dikatakan asal ada benda baru diviralkan dia memang akan ikut dan belajar sampai pandai "kata gg ."tapi aaron pun pandai"kata rye ."biasalah twin kalau sorang tu dah sibuk buat sesuatu yang sorang mestilah nak ikut juga "kata eyka .

Tepat pukul 6 petang mereka pun pulang.mereka berpeluk peluk bersama guru² dan junior² disitu .setelah habis berpeluk pelukan mereka terus berpecah vyaa naik kereta andy,eyka naik kereta jack,gg naik kereta rye ,yiyi naik kereta haikal,araa naik kereta brook dan manakala si mikey dan si aaron naik kereta berasingan .

Tiba² fon mikey berbunyi menandakan ada panggilan masuk.

Hello aaron nak apa ? Hah pergi gym ok jomlah mane tahu tersempak dengan awek² cun. Mikey terus menutup fon dan memulakan perjalanannya .

andy dan vyaa telah pun berada di sebuah restoran.

"andy saya nak cakap something"kata vyaa. "Cakaplah "balas andy . "lusa saya kena balik Malaysia "kata vyaa . "Ok saya faham "kata andy. "Awak jangan salah anggap saya balik Malaysia sebab saya dah habis belajar "rintih vyaa . andy hanya menggangguk .

"Waiter bil"kata andy melambaikan tangannya ke arah pelayan di situ .
Andy membayar bil lalu terus keluar dari restoran tu . vyaa hanya mengikut dari belakang . andy terus masuk ke dalam kereta begitu juga vyaa .

"Sayang takkan awak marah saya sebab saya nak balik Malaysia ini bukan kehendak saya tapi kehendak kementrian pembelajaran takkan awak nak saya mati kena bunuh dekat sini "jelas vyaa . andy langsung tidak menghiraukannya."awam langsung tak faham saya kan "kata vyaa lalu terus keluar dari kereta andy. vyaa terus menuju ke arah jalan raya tiba² kenderaan hilang kawal dari sana dan kemudian terus melanggar vyaa."vyaa!!!" Andy terus keluar dari kereta menuju ke arah vyaa . dia terus mengangkat vyaa kemudian dibawanya ke dalam kereta dan pergi ke hospital .Dia mendail semua rakan² nya .

"Hello andy ? "Kata aaron . "aaron vyaa accident "kata andy gelisah . aaron terus mematikan telefonnya lalu mengambil kunci keretanya ."asal aaron ? "tanya mikey "vyaa accident "jawab aaron .
Mereka berdua pun pergi ke hospital .

"Macam mane keadaan vyaa ?"tanya araa ."tak tahu doktor belum keluar lagi"kata andy ."apa sebenarnya yang terjadi "tanya brook ."tadi dia cakap dia nak balik Malaysia lusa aku langsung tak layan dia .dia ingat aku marah dia.dia terus keluar dari kereta menuju ke jalan raya dan kemudian dia kena langgar "kata andy .
"Aku rasa bersalah gila beb"kata andy lagi .

"Actually kitaorang memang kena balik lusa tapi tak jadi sebab kitaorang dapat tawaran belajar"kata eyka ."kita semua dapat tawaran dekat sekolah yang sama tadi sir anthony bagi aku surat tawaran untuk kita semua "kata gg.

Tiba² doktor pun keluar dari bilik kecemasan .

"Doktor macam mane keadaan kawan kami ? "kata araa . "Dia dalam keadaan yang baik dan dia juga hilang ingatan tapi hanya sedikit sahaja mungkin dia kan ingat kamu semua tapi dia mungkin tak ingat perkara yang baru² ini "kata doktor . "boleh kami masuk ke dalam ? " tanya gg ."boleh tapi jangan ramai² kalau boleh dua orang dan kalau boleh juga mula² orang paling dekat dengan dia masuk dulu "jelas doktor . "baiklah doktor terima kasih"kata aaron sambil bersalaman dengan doktor tersebut.

Girl At Boy School.Where stories live. Discover now