Birthday party

61 0 0
                                    

Flashback .
Once upon a time ....
Pada 18 haribulan 6
Adalah hari jadi eyka yang ke 18
Vyaa dan araa merancang untuk membuat birthday parti di taman prince school . yiyi dan gg di tugaskan untuk membawa eyka jalan² ke luar bandar .sir anthony telah pun memberi izin agar mudah untuk mereka menghias taman dan hall prince school .vyaa dan araa telah pun menghias taman dan hadiah² yang diberikan oleh rakan - rakan sekelas dan yang lain .
ROADTRIP TEAM dan ALTET TEAM mengemas hall bersama - sama .
Mereka sudah pun berbaik - baik disebabkan vyaa yang menyuruh mereka berhenti bergaduh .
vyaa:puhh siap jugak kat taman ni .jom kita pergi hall pulak .
araa:jom mana tau kita boleh tolong diaorang kalau belum siap .
vyaa:betul je lagipun aku dengan andy nak berlatih untuk duet nanti .
vyaa dan araa menuju ke hall untuk melihat hasil kerja roadtrip and alter team .
Setelah sampai di hall
vyaa:andy dah siap ke ?
andy:sikit lagi .
araa:Joseph dah siap ke yang saya suruh buat hari tu .
Joseph:semua sudah beres .
araa:good .
andy :vyaa jom lah kita berdua berlatih lagi sekali .
vyaa:ok jom .
mereka pun berlatih di stage prince school .
araa:guys jom berlatih cepat .
brooklyn:jom cepat .
mikey :yiyi dengan gg tak de .
rye:alaa kita berlatih je lagipun yiyi ,araa dengan gg tu dah terer korang tu belum lagi .
mikey:yelah
Mereka pun mula berlatih menari .
enrique,Joseph,vill,jack,Michael,edward and Alvin menyiapkan kerja menghias hall tersebut .
Vyaa dan andy sedang menyanyikan lagu duet mereka iaitu lagu stranger yang ditulis oleh roadtrip .

Di mall.
eyka:wey aku nak balik lah beb lagipun aku penat .
yiyi:rileks arr kitaorang nak tengok citer ni lagi .
gg:haah jap lah tunggu movie ni habis baru balik .
eyka:yelah² .
yiyi mengambil telefon pintar miliknya untuk chat araa.
yiyi:beb dah siap.
araa:dah kalau korang nak balik boleh je kitaorang dah kat bilik ni .kau dah beli ke dress yang aku suruh beli untuk vyaa dengan aku .
yiyi:dah kitaorang dah beli .
araa:terus balik ke bilik sebab parti ni pukul 8 malam cepat tau sekarang dah pukul 6 :30
yiyi:ye kitaorang balik .
Movie tersebut telah pun habis
yiyi:dah jom kita balik nanti sir anthony marah kita pulak sebab lama sangat beli baju untuk majlis hari ni .
eyka:ok jom balik .
Mereka pun balik ke prince school .

Tok³ bunyi orang mengetuk pintu bilik asrama sistar .
vyaa:araa buka pintu
Araa terus membuka pintu .
araa:korang rupa nya cepatlah tengok sekarang dah pukul berapa .
yiyi:kitaorang tahulah .
eyka:tadi aku ajak balik tak nak .terus mengambil tuala mandi milik nya dan terus masuk ke dalam bilik mandi .
vyaa:mana baju ?
yiyi:ini hah baju sambil menghulurkan beg berwarna coklat .
vyaa:thank you .
yiyi:welcome .
Beberapa minit kemudian eyka keluar dari bilik mandi .
Mereka pun bersiap untuk ke majlis yang konon diadakan oleh sir anthony sempena hari jadi sir brenner tapi padahal hari jadi sir brenner bulan 7 . tapi eyka sedikit kecewa kerana kawan - kawan nya tidak ingat akan hari jadi nya .
vyaa:korang semua dah siap ke ?
araa:dah.
mereka semua menuju ke arah hall .
mereka duduk di tempat mereka selalu duduk .
Joseph selaku mc membuat ucapan .
joseph:selamat malam kepada semua pelajar prince school hari ni kita bersama - sama meraikan hari jadi eykarana kaisara yang ke 18 .
eyka:hari jadi aku ? Bukan ke Sir brenner ?
vyaa:hari jadi sir brenner bulan 7 lah beb btw happy birthday eyka sambil memeluk eyka .
joseph :sistar tolong iring eyka potong kek .
Group sistar pun bangun menuju ke arah kek .
eyka memotong lalu disuap nya ke pada rakan - rakan nya .
Mereka semua berpelukkan.
Joseph:baiklah seisi potong kek selesai .sementara kamu semua menikmati makan malam dipersilakan andy dan vyaa untuk menyanyikan yang bertajuk stranger .
vyaa dan andy naik ke atas pentas .
andy bermain gitar nya lalu vyaa pun menyanyikan lagu yang ditulis roadtrip .andy dan vyaa menyanyi bersama - sama.
Joseph:terima kasih kepada vyaa dan andy kerana menyanyikan lagu tersebut .sekarang bermulalah tarian dari team roadstar yang dibintangi oleh mikey,yiyi,gg,rye,brooklyn dan araa .roadstar adalah gabungan dari group sistar and roadtrip .
Joseph:sekian sahaja majlis kita pada malam terima kasih .pelajar diminta balik ke asrama sekarang .
prince school student pun balik ke asrama kecuali team roadtrip,sistar dan atlet .
eyka :thank you semua sebab dah buat birthday paling best dalam hidup eyka .
gg:aipp belum lagi jom kita pergi taman .
mereka semua menuju ke taman .
Terdapat papan skrin yang tertulis anda semua di minta duduk .
Mereka semua pun duduk .
Selepas itu iya keluar lagi
Eykarana Kaisara,
Saya Jack Duff dari kumpulan Roadtrip ingin mengucapkan happy birthday kepada awak .saya tak dapat datang untuk majlis awak di hall tadi sebab saya sakit kepala .jujur saya katakan eyka saya selalu cemburu bila awak bersama - sama dengan enrique jujur hati saya sakit bila tengok awak dengan enrique tapi saya tahu awak dan enrique hanya kawan .eykarana kaisara saya janji saya akan dengar cakap awak jangan suka mempermainkan miss park cakap Korea sebab saya tahu awak suka bahasa korea .team korea awak minat btob kan ? Btw eykarana kaisara i love you so much .
WILL YOU BE MY GIRLFRIEND ?
Tetiba jack keluar dan mengeluarkan cincin dan melutut di hadapan eyka .
Jack:eykarana kaisara will you be my girlfriend ?
R,A,S :terima! Terima ! Terima!
eyka:yes .
jack terus memeluk eyka .eyka membalas pelukan jack .

Flashback End .
eyka:tak pe awak buat saya macam ni .
jack:sayang saya minta maaf lalu memeluk eyka .
eyka memeluk jack sambil menangis teresak - esak
jack:dah² sayang jangan nangis dah .
vyaa:betul ke fon jack lowbat andy ?
andy;haah fon dia tinggal kat hotel dia cas tadi .
araa:ouh jom kita balik hotel .
andy;ok jom jack kita orang balik dulu.
jack hanya menggangguk kerana masih memujuk eyka .
haikal:along tak sangka eyka macam tu .
vyaa:ehh lupa pulak along kenalkan ini andy,mikey,rye,brooklyn dan yang itu jack .korang kenalkan ni haikal along kitaorang.
andy:nice to meet you sambil bersalaman dengan haikal.
haikal :you too
Mereka bersalaman dengan haikal .
Mereka membiarkan sahaja jack dan eyka .
Maklumlah kalau eyka dah merajuk bukan senang nak pujuk.
Mereka semua balik ke hotel kecuali eyka dan jack.
haikal :oklah along balik dulu tau .
vyaa:ok lah along bye esok kitaorang balik england .
Haikal:esok along hantar korang pergi airport ok .
araa:ok .

Girl At Boy School.Where stories live. Discover now