26 .

18 0 0
                                    

"Aku boleh lepaskan andy tapi dengan satu syarat aku nak kau putuskan dia sekarang juga then kau couple ngan aku kalau tak aku bunuh dia "kata fakhrul. Andy memandang ke arah vyaa . "andy kita putus "kata vyaa air matanya mengalir deras. "ok lepaskan andy tu hah "kata fakhrul . andy mengutip semua barang² nya lalu keluar dari tempat tersebut.  Dia tak de masa nak tolong vyaa kang dia ngn vyaa mati kat sini baik dia tinggal kan sahaja vyaa di situ .

"Good girl vyaa today our relationship is started "kata fakhrul sambil memeluk vyaa.vyaa membalas pelukan fakhrul dia memang sayang fakhrul itu lah sebab dia  sanggup lepaskan andy . bak kata orang memang sukar lupakan cinta pertama .

"Dahlah sayang jom fakh hantar vyaa balik rumah dah malam ni"kata fakhrul . kalau dibanding fakhrul dengan andy dia lebih bahagia dengan fakhrul . vyaa hanya menurut fakhrul .

Ting tong bunyi loceng rumah vyaa .

"Vica buka pintu "kata puan vyrana . vica menuju ke arah pintu lalu dibukanya. "Akak ? Mak akak balik"kata vica .vyaa masuk lalu merehatkan diri di atas sofa . "akak kau pergi mane lewat sangat balik "tanya encik kelvin . "alaa akak jalan² kat mall tadi "kata vyaa . "yelaa janji akak balik pun dah cukup bagus "kata puan vyrana.

Tok tok tok .

"Masuk pintu tak kunci "kata vyaa. "Vyaa aaron dengar kau return ngan fakhrul "kata aaron . "mane kau dengar citer ? " kata vyaa.  " kau tak ingat ke Marcus zayn fakhrul kau tu best friend aku kau lupa ? " kata aaron . "ye aku tahu "kata vyaa.  "vyaa andy macam mane kau tak sayang dia ke ? " tanya aaron . "malaslah nak fikir "kata vyaa lalu melelapkan matanya . aaron keluar dari bilik vyaa lalu menutup pintu .

Tiba² fon vyaa berbunyi tertera my idol ❤ dia menjawab fon . "hello andy ye sy thu so sy harap awak jumpa gf baru lah ye sy syg awk andy sy xnk dia cederakan awak so jaga diri "kata vyaa lalu mematikan fonnya.
Tertera Babe ❤ menandakan fakhrul call nya . vyaa mengangkat fonnya. 

"Hello sayang esok kita keluar nak ? "kata fakhrul. "Dekat mane ? "tanya vyaa . "tak pe esok sy ambik awak kt umah "kata fakhrul . "ok tapi pukul berapa awak ? " tanya vyaa lagi . "pukul 9 sy ambik awak "kata fakhrul . "ye jangan lambat tau "kata vyaa . "ye syg "kata fakhrul . "oklah awak goodnight love u "kata vyaa.  "Love u muah muah muah muah "kata fakhrul . "bukan main banyak lagi "kata vyaa sambil tergelak . "hahahaha dahlah syg esok jumpa ok "kata fakhrul sambil mematikan fonnnya . Dia membuka gallery fon nya ditatapnya gambar dia dan vyaa semasa sekolah menengah . "aku sayang kau vyaa "kata fakhrul.
___________________________________

vyaa bangun terus mengambil tualanya untuk membersihkan diri . Selesai mandi dia memakai dress paras lutut . mukanya dia makeup then rambutnya yang lurus diikatnya satu . Dia melihat jam sekarang baru pukul 8:30.

" akak ! akak ! ade org cari akak "jerit vica dari bawah . "aik awal pulak fakh ni "kata vyaa dia terus mengambil handbag nya lalu turun ke ruang tamu .

"Vyaa pergi dulu mak papa "kata vyaa . "jalan elok² "kata puan vyrana . "ok mak "kata vyaa.  vyaa terus menuju ke arah kereta ferrari milik fakhrul alaa biasalah anak orang kaya papa dia dikira bestfriend papa vyaa . Fakhrul membuka pintu kereta setelah vyaa masuk lalu ditutupnya dia pergi ke tempat duduk pemandu.

"Fakh ? " panggil vyaa . "ye syg ? "Jawab fakhrul sambil memandang muka vyaa . "kita nak pergi mane erk ? "tanya vyaa.  "Wait n see vyaa sy ade surprise untuk awak "kata fakhrul sambil mengenyitkan mata nya ke arah vyaa . "kang sy cucuk mata tu guna pen baru tahu "kata vyaa. Fakhrul ketawa melihat kelakuan vyaa "Awak ni tak pernah berubahlah vyaa"kata fakhrul sambil ketawa . vyaa hanya membiarkan shaja si fakhrul tu gelak sebab apa ? Sebab dia rindu gelak tawa fakhrul senyuman fakhrul and a lot of .
____________________________________

Ting tong .
"Ehh akak jane abang masuklah "pelawa  vica. "Duduklah dulu vica panggil mak dengan papa jap"kata vica.Jane dan velerry pun duduk di sofa . Encik kelvin dan puan vyrana samapai lalu duduk di sofa menggandap Jane dan velerry . "mak papa sebenarnya abang nak minta restu dari mak dengan papa kitaorang nak kahwin "kata velerry . "mak dengan papa restu korang berdua kahwin bila nak kahwin "kata puan vyrana . "2 bulan lagi "kata velerry. "Baiklah nanti papa datang rumah encik liam "kata encik kelvin. "Thanks papa "kata velerry sambil memeluk papanya. "Dah dah lah macam budak² kamu ni"kata encik kelvin . velerry melepaskan papanya.

Kemudian mak timah selaku bibik mereka datang membawa sedulang air . "Jemput minum Jane"pelawa puan vyrana . "baiklah puan "kata Jane ."panggil mak je"kata puan vyrana ."baik mak "kata jane lalu melemparkan senyuman.

"Syg ok tak ni ? "tanya fakhrul . "sy ok je "kata vyaa . "kenapa muka tu monyok je "kata fakhrul . "sy bosan lah awak "kata vyaa . "bosan kalau cam tu kita pergi tempat lain "kata fakhrul sambil memegang tangan vyaa . vyaa hanya mengikut shaja kemana fakhrul ingin pergi.

"wei andy kau okay tak ?"kata mikey . "aku okay lah yang kau sibuk ni knapa "kata andy sambil mengesat air matanya. "Rileks lah andy kau ni susah sangat ke nak move on kau carilah orang lain dulu caliey nak kat kau ,kau tolak dia "kata rye . "kau tahu kan aku sayang vyaa aku trlalu sygkan dia "kata andy. "alaa banyak lagi pompuan kat dunia ni kalau kau syg dia kau mesti faham kang dia mati kena bunuh dengan dak fakh tu baru kau tahu"kata mikey . "yelaa² aku move on pun sebab vyaa "kata andy. "Hah ni baru andy yang aku kenal"kata rye sambil memukul belakang andy.

Kring kring bunyi fon andy tertera My Mom. Andy mengangkat fon tersebut. "hello mama "kata andy . "andy boleh balik rumah dulu mama dulu tak ? "kata puan karen. "Ok ma"kata andy sambil mematikan panggilan fonnya . Dia bangun terus pergi ke biliknya. Dia membersihkan dirinya untuk bersiap pergi ke rumah mama nya .

"Fakhrul asal termenung ni ? " kata vyaa sambil melambaikan tangan di muka fakhrul. "sy tak apa² syg "kata fakhrul sambil memegang tangan vyaa . "awak sakit ke fakh ? " kata vyaa sambil meletakkan tangannya di dahi fakhrul.

"Panas nya awak sakit ni " kata vyaa kerisauan. "sy okay lah syg " kata fakhrul "dahlah jom kita pergi klinik dulu awak jangan macam ni saya risau dengan awak tahu tak "kata vyaa. "Yelah awak jom kita pergi klinik "kata fakhrul ." cepatlah meh sy drive "kata vyaa . Fakhrul memberikan kunci kepada vyaa . Fakhrul tersenyum melihat vyaa. "Tak sangka vyaa sayang aku juga"detus hati fakhrul .

Girl At Boy School.Where stories live. Discover now