Aku tkleh nak pikir apa terus turun bawah . aku melihat kiri dan kanan namun tiada org . barang dapur ada dekt atas bar . aku mengambilnya lalu melakukan perkara yg patut . someone keluar drpada bilik air .
" lambatnya abi balik . nasib tk pukul 7 lagi . " aku cakap tnpa melihat smbil memotong sayur .
riski dtg dekt dengan aku .
" hakak .. mana tudung ? tu bukan abi lah " kata riski .. terus akuu melari ke bilik basuh kain .
" RISKI ! tolong akak . tolong ambik tudung dekt bilik akak " jerit aku
//Skip//
usai masak
aku tersipu malu apabila seorang lelaki bermakan bersama aku . yea aku tahu bukannya aku sorg . abi dengn riski pun ada . tpi aku tk pernahh jumpa sebarang lelaki dri kecik lagi kecuali keluarga akuu . aku sekolah perempuan semua .
" yura . makan . jangan main dengn makanan tu " kata abi
" oh yea . yura , riski lupa pulak abi nak kenalkan kamu semua dekt anak sedara abi ni , jimin . " sambung abi
lelaki yg bernama jimin itu menunduk . aku memandang mukanya . mcm mamat korea duh . ker dia ni smaa mcm aku ? kacukan .
" jimin akan tinggal dengan kita buat sementara waktu . "
" sila layan saya dengan baik . " kata jimin sambil membuat eyesmile
ESOKNYAAAAA
jam loceng yg berdering tu aku tekan untuk matikannya . aku bangun lalu pergi ke tandas untuk ambil wudhu . selesai solat subuh , aku terdengar someone baca Al - Quran .. merdu . aku tk pernah dengar suara yg sebegini . abi ? abi dh tua . suara pun serak serak cam tu . makin lama makin rapat dengn pintu yg kedengaran suara tu .
BUK !!
aku tercium lantai . bukan mimpi . tpi reality . sapa memandai bukak pintu ni !
" argh sakitnya " mengaduh aku
" awak ok ? "
aku nampak muka bidadari . adakah aku dekt syurga atau neraka ? tkkn lah ada bidadari muka suci ni dekt neraka . haih handsome pulak muka bidadari ni . tapi mcm pernah aku tengok . WAIT ! aku terus bangun lalu membela diri ku .
" oh d-darah " aku pengsan
¤¤
woiiii kipas siling nak jatuh atas muka ! terus aku bangun . aku bangun . sebelah aku mamat pagi tadi .
" dah bangun ? pergi basuh muka tu . "
aku memegang pipi . MENDE PULAK AIR WARNA COKELAT NI ! DIA LETAK AIR MILO KE APAAAAA
" oh tu minyak gamat . saya tkkn letaknya milo kt pipi org yg bedarah " kata jimin
oh ~ jup apa dia kataaa berdarah ? oh yeaaa pagi tadiiii aku ja-- .......... jadi tu bukannnnn mimpi ! ANDWAE . kan dh terkeluar bahasa asli aku . aku berlari naik atas
" jangann lari laju sangat ! nnti jatuh " pesan dia
ingat caring ? tak pon 😝aku tengok jam . dh pukul 2 petg . pakahal . aku baru nak pakai baju sekolah . ish bunguks . kan dah kurang pahala puasa aku . btw berapa lama aku pengsan eh ? aku baring smbil main ph . study ? lek ahh 5 hari lagi nk exam .
0123456789
assalamualaikum
saya nak pergi ambik adik awak ni
jangan keluar rumah tauwaalaikumussalam
SAPA AWAK ?
JANGAN GANGGU ADIK SAYA !apa awak ni
ni saya
park jimin
aku bagi dia blue tick . malu sia . YELAH MNALAH ORG TK TERKEJOT . TIBA TIBA ORG YG AKU TK SAVE TXT NAK AMBIK ADIK AKU . aku save nama contact dia .
park jimin
0123456789yea beta tahu , dia punya perangai dh tukar kannnn . beta pun tk tahu mcm mana dia boleh tukarrrrrr
YOU ARE READING
[ OG ] imam saya - pjm -
Fanfiction- episod jimin masuk islam kah ? - HALU HALU SAYA DI SINI ! SAYA INGIN MEMBERITAHU HAJAT SAYA . pergi ke kedai beli roti , saya bagi duit syiling ini , kalau anda tengh cuti , silakan baca cerita keling ini pantun x jadi .. jadi ginilerh . " Al...