3×5

154 15 3
                                    

" Ya Allah , Kau kuatkanlah hati ku ini Ya Allah . Kuatkanlah hatiku ini untuk menerima ujian dripada Engkau . Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa . Tolonglah buatkan muhammad jimin ingat kembali siapa diriku ini Ya Allah . "

yura berdoa kepada Allah smbil.mengalirkan air matanya seorg diri . harini jimin boleh balik ke rumah tpi .. mesti dia tknk ddk dengn aku .

" everyday everynight latata "

" hello eomma , mcm mana jimin ? "

" erm macam biasa .. eomma suruh dia ddk dengn kamu , tpi dia tknk . tkpe kamu kemas baju kamu , kamu tidur dekt rumah eomma . jimin pun tidur rumah eomma . "

" ok eomma "

rumah pn & en park

aku melihat jimin tengh bersuka ria dengn seorg yeoja . maybe kawan lama dia kot . dia notice aku

" eh kau asal kau dtg sini ? ni bukn rumah kau nk dtg dtg sini tau . eh balik balik . "

" jimin , kenapa buat mcm tu dekt yura ? eomma yg suruh dia dtg sini , jaga kamu "

" hmph jaga ? tkyah lah . aku dh besar , lagipun chaeyoung boleh jaga aku . kan sayang "

jimin membelai rambut yeoja tu . eee sakit pulak hati kita ni ! tpi tkpe ini ujian .

" tkyah cara dia , kamu pergi dulu baring kat bilik "

huwaaaaa . rindunya bilik ni , sinilah bilik yg ada kenangan yg sweet sweet dengn jimin

" nak mandi lah "

lepas je mandi , aku golek atas katil .

" arh panas nya ...... WOI ! KATIL AKU ! "

aku cepat cepat bangunn .

" mian ... "

" apa mian mian .. aku tampar kang . asal kau ddk kt sini ? kau nk tido degn aku ? eh sorry sikit , degn muka cam kau ni tk berhak nk tidur degn aku "

" kenapa ? saya ni buruk sangat ke pada pandangan awak ? buruk sampai mcm sampah ke ? "

" ni bukan sampah ni , ni loji ni .. dh dh aku tknk tengok muka kau kt bilik ni .. pergi "

aku tk berganjak pun ... jimin ambik beg aku baling kt luar

" AKU KTA PERGI PERGI LAH ! JANGAN SAMPAI AKU GUGURKAN KAU PUNYA BABY TU "

cepat cepat aku keluar dri bilik tu .. aku syg baby jaehyun aku .. eomma nampak aku kena halau degn jimin .

" yura .. ok ke ? "

" arh tkpe .. "

" erm boleh tk eomma nk ckp degn kamu sekejap ?? "

" boleh boleh "

aku dn eomma duduk di atas sofa yg brwrna coklat tu .

" eomma nak cerita , pasal jimin .. masa dulu dulu dia tk tahu pasal Islam . dulu dia selalu balik rumah degn keadaan mabuk .. jungkook degn rm yg tlg bawak balik dia , tlg dia . dia mcm dh ketagih sngt sngt dh degn arak tu . kadang kadang dia bawak balik yeoja dri club , tidur sama sama . eomma degn satu fam dh tk tahu nk buat apa dekt dia ni .. lepas dia kenal degn Islam melalui appa kamu . dia makin tenang je . eomma suka sngt bila dia tk buat hal ... tpi sekarang , dia akan jadi smula ... yura kena buat banyak bersabar , ye . eomma yakin , nnti Tuhan Yura akan tlg Yura . dan eomma jugak akan doakan agar jm cepat smbuh "

" tkpe eomma , yura akan kuatkan diri yura .. setiap insan diuji degan ujian masing masing "

aku dengn eomma berpelukan di situ .. apa lah ujian Allah bagi kt aku ni . aku kena hadapinya tk kira apa halangan

tbc

[ OG ] imam saya  - pjm -Where stories live. Discover now