5×2+(2+2)

179 16 3
                                    

aku bergegas pergi ke hospital Incheon . ya Allah nk gugur jantung ni bila tengok jm kena balut pala + kena pakai rangka kat dia punya leher . bila aku tengok dia terus aku mcm jatuh smbil nngis . abg jm dtg kat aku lalu ddk sebelah aku .

" apa yg jadi sebenarnya kt jm ? " tanya aku smbil menangis

" act dia baru balik dri kedai mochi . dia call saya yg dia kata dia nk bagi mochi ni dekt awak sbb awak mengidamkan mochi . dia smpai excited nak balik rumah , smpaikan dia tk tengok kiri kanan . then , kereta langgar dia n kepala dia cedera n keluar banyak darah "

aku meraup wajah ku .

" kalau bukan salah saya , jm tk kan  jadi mcm ni "

" dh dh bukn slah awak , dh mmg takdir . nnti dia sihat lah tu "

aku melihat mukanya . mata lebam , bibir bengkak . jimin , kenapa lah awak ikut cakap saya yg bodoh ni ? kenapa ? kalau awk tk ikut ckp saya tkde jadi mcm ni .

after 3 months

selama 3 bulan aku menjaga dia . tpi tkde sebarang gerakan pun , baby pun dah 6 bulan . setiap hari aku berdoa kepada Allah SWT walaupun dalam perut ni rasanya sakit . banyak hadiah takziah yg diberi oleh army dlm bilik ni . pada pukul 2.00 petg di korea , aku solat zuhur .

" assalamualaikumwarrahmatullahhiwabarokatuh "

setelah aku memberi salam yg terakhir , aku trnampak jari pinky jimin yg kecik tu gerak . aku bergegas pergi ke sebelah jm .

" abang ? "

jm menggerakkan matanya dengn perlahan lalu memandang ke arah ku .

" ABANG ! NURSE NURSE !! "

2 - 3 org nurse pun dtg ke bilik tu . sementara tu aku bercakap dengn jm

" abang ni sayang . ingt tk ? ni yura . isteri abang "

" erm puan sila tunggu luar yea , kami nk perisa encik park "

aku trpaksa berundur nk tengok laki aku . apalgi call lah eomma .

" tut tut tut tut "

" hello eomma ! jimin dh sedar ! "

" ha apa dia ? jimin dh sedar ??? * latar belakang * yeoboooo anak kita dh sedar "

ok eomma end call tnpa beri hint apa apa pun . lepastu call mak sedara sebelah malaysia lak .

after 20 minutes

" mana isteri park jimin ? "

" saya . mcm mana keadaan suami saya dr ? "

" dia sihat . dia boleh bercakap mcm biasa , dia boleh buat activity apa apa pun "

aku ngn eomma dh rasa teruja kerana jimin sihat walaafiat .

" tapi ... dia mengalami amnesia . maksudnya dia tidak mengingati apa apa pun yg terjadi sebelum ni "

" tk mengapa . kami akan uruskannya . sekrg ni , boleh saya masuk . saya nk jmpa anak saya ? "

" boleh puan  "

jimin duduk seperti biasa . dia nampak seperti biasa sahaja tetapi terdapat luka sikit sahaja . jimin memandang ke arah eomma .

" eh eomma !!! " eomma memeluk jimin , smbil meciumnyaaa .

" eomma rindu sngt dekt jimin ... "

" jimin punnnn .. mcm dah bertahun . tpikan mcm mana jm boleh smpai kat hospital ? apa yg jadi ? "

" nnti jm tahu .. "

aku datang dkt dngn jimin lalu memengangnya .

" abang ~ "

" sapa dia ni eomma ? dri tdi dh dia jerit abang abang kat saya . spaa dia eomma ? "

aku ni hati tisu lahhhhhb ... asal eh . tlg lah ni dh bertakung air mata aku niii

" sayang jngn terkejut tau .. ni , isteri sayang "

" HA ??? JIMIN TK KAHWIN LAGI LAH EOMMA ! eomma main kan ehehehe . lawaklah . ha jimin tau , ni mesti abang punya isteri kan ?? "

" tak sayang . ni isteri sayang . "

" tak eomma tipu ! jm tk pernah kahwinnnn ! dhlah pakai lilit kain kt kepala mcm tu ! "

" jimin ! tk baik ckp mcm tu "

" tkpe eomma , dia tk ingt sapa saya . saya rela . jm , ni anak kita . 6 bulan dah . nama dia jaehyun . "

aku memegang tngn jmin tpi jm menyentaknya

" TIPU ! AKU MASIH SUCI EH ! DAN AKU TKKN KAHWIN DENGN ORG MACAM KAU LAH ! "

ok yg ni aku tk thn , aku keluar dri bilik tu lalu pergi balik rumahhh .. dn solat

" yura ! "

eomma memanggil ku tpi aku mengedahnya

[ OG ] imam saya  - pjm -Where stories live. Discover now