2×4

209 18 0
                                    

sekali lagi , abi memasuki hospital . aku still berpakaian gaun putih berulang alik ke kiri dn ke kanan . mak teh suruh aku menukar baju tpi aku degil . tknk .

" nurin . cuba kamu duduk sini . penat kang ulang alik . "

" mcm mana nurin tk ulang alik mak teh ? nurin risau nii . mcm mana kalau a-- "

" nurin ~ jangan fikir bukan bukan . berdoa je supaya abi selamat drpada pembedahan tu "

" APA !? pembedahan apa ni ? kenpa nurin tahu ? " tanya aku beribu ribu kali . ribu ke ?

padahal ada tulis besar besar kt situ " TEMPAT MENUNGGU PEMBEDAHAN " . cuma aku tk nmpk .

" haih teh .. lepas ckp apasal ? " bisik mak tok smbil mengeluh

" apa teh teh ? nak teh buat sendiri . " pekak agaknya mak teh ni . sorry

doc keluar daripada bilik pembedahan . dari raut wajah doc , aku faham apa yg doc akan ckp . aku malas nk dengr . kalau aku dengr , aku nngis . kalau aku tk dengr n tahu apa yg akan jadi pun aku still akan nngis . aku beredar dri situ .

aku meraup wajahku yg ada make up simple tu . air mata aku mengalir di celah jari aku . seseorg aku peluk aku dri tepi . tanpa tengok pun dh tau sapa .

" yura-shi .. ada sebab kenapa Allah tarik nyawa dia . Allah sayangkan dia . " kata jimin dengn lembut sambil mengusap belakang aku .

" saya tahu . tapi kenapa ? kenapa dia tk bagitau dia ada pemyakit ? kenapa saya sorg je tk tahu ! apa salah saya ? "

" awak tkde salah apa apa .. dah jangan nangis . saya ada di sisi awak "

tpi kau tk sama mcm abi aku . kau laki aku bukn ayah aku . herm . aku tkleh terima . aku rasa macam baru semlaam umi meninggal then harini abi meninggal . aku tknk jadi anak yatim .

// SEKIP //
MASA PENGEBUMIAN

aku org yg paling last beredar drpada kubur abi . kubur abi hanya sebaris dengn kubur umi . aku hanya menahan tangisan aku drpda mengalir . tpi lama lama air tu jatuh . jimin hanya berada di belakang aku . menunggu aku . aku ingt lagi pesanan abi

" nurin . abi nk pesan . nnti kalau dh jadi isteri kepada jimin , jangan derhaka dengn dia tau . dengr ckp dia . jadi isteri yg baik dan abi paling penting abi nak tengok cucu "

" apa abi ni . lambat lagi lah . "

" hahahahaha yelah "

itulah kali terakhir aku dengr dia gelak . aku rindu dia . selama ni aku duduk dengan dia . manja dengn dia . sbb dia lah org yg kedua aku paling sayang kt dunia ni .

" sayang jom . nk hujan dh ni " jimin memanggil aku terus lamunan aku hilang

jimin membawa kereta manakala aku termenung di luar tingkap . yea hujan . lebat . mkin lama mata aku lelap .

÷<×>÷

aku menoleh ke tepi , jimin tkde . jam pukul 6 pagi . aku bangun . solat ? uzur . bila nk turun kati je , jimin keluar dri tandas . tuala hanya separas pinggang . herm aku baru nngis semlm . now , kau nk buat aku meremang . sabar je . aku tk tengok jimin . sbb malu .

" assalamualaikum sayang . awal bangun "

dia ni perli aku ke paa

[ OG ] imam saya  - pjm -Where stories live. Discover now