Aku berjalan jalan di sekeliling rumah.ingat tdi nak tlg ahjuma masak.tpi ahjuma larang sbb katanya tak blh..tu tugas dia.
"Selesa ke kat sini?"kata jimin.
Aku melihat jimin yg memakai pajama¿ berwarna biru dan bercorak bulan kecik.
"selesa."
Dia keluar ke tempat air terjun buatan dan duduk di kerusi bulat.aku mengikutnya dari belakang dan duduk di sebelahnya.
Suasana senyap.cuma bunyi air terjun kedengaran.
"Okay..sunbaenim nak kata apa apa ke kat saya?"aku memulakan bicara.
"Aku cuma nak kata"
"Apa dia?saya dengar" aku mendekatkan telinga.
"Thanks sbb ada dgn aku.aku tak tau apa jadi dgn aku skrg...tpi aku nak kau tau."jimin berhenti bercakap.
Aku melihat muka jimin.jimin mendekatkan mukanya dgn ku.
"aku happy bila dgn kau.kau buat aku lupa semua masalah aku" jimin senyum.
Aku terpana.oyemji...
Hati aku tak keruan.hati tolong bertendang.eh tak.bertenang.lol.
Aku diam.dia pun diam.
"Tuan muda,makanan dah siap"
"Okay"jimin masuk kembali ke dlm rumah.
Aku memegang dada ku yg berdegup laju.rasa macam jantung aku nak pecah.
" cik?masukla..makanan dah siap"tegur ahjumma go.
"Arhh.nae nae" aku terus masuk.
Aku duduk berhadapan dgn jimin.
Dia buat buat tak tau.aku pun ikut la buat buat tak tau.
Usai makan,aku berjalan ke ruang tamu utk menonton tv.
"Tak nak tidur ke?"kata jimin yg tengah berbaring di sofa sambil bermain phone.
"Arh?tidur?nak tidur la ni"aku gelabah.
"Habis tu knapa jln kat sini?nak tidur sini ke?"
"Eh..t..tak la.saja.jalan jalan nak luruskan kaki" aku act buat exersice bahagian kaki.
"Yg muka kau merah tu dah knapa?kna lempar dgn tomato ke?" tanya nya lagi.
Aku memegang pipi ku sambil membulatkan mata ku.
"M..merah?mana ada merah.ok lah..saya naik dulu.nak tido" aku cepat cepat naik ke atas.
Semasa aku ingin memulas tombol pintu..jimin bersuara dari bawah.
Ye la..tingkat atas ngan bawah tak ada dinding.ada pon kaca je..tu pun blh dengar apa yg org kata..i mean...kaca kalis suara¿
"Tu bilik aku."
Eihh..gelabahnye aku.
Aku masuk ke bilik yg btul dan terus menutup pintu.
"Apasal dgn kau ni bongsoon????" aku mengetuk ngetuk kepala ku berkali kali.
Ye la..crush dah kata macam tu kat kita..macam mana tak gelabah.rasa macam mimpi tau.
YOU ARE READING
Calling++PJM
Fanfictionstart:22 april 2018 complete:27 may 2018 aku slalu call dia.happy jugak la dapat dengar suara dia..kitorang berbual tak lama.aku cakap sribu patah.dia jawab dua tiga patah.pastu,aku baru nak tambah,dia dah matikan panggilan a.k.a call ended. tak pe...