twenty two♡

37 3 0
                                    

Aku duduk di rooftop sekolah.

Botol kosong yang aku pegang ku genggam hingga renyuk.

"Apa lagi yang awak sorok dri saya?"kata ku geram.

-flashback-

"Apa yg awak maksudkan yg saya tak knal jimin sunbae lagi?"

"Haa.tu yg saya nk dgar.saya ni adik kpd seorang perempuan ni.nama dia im yoona.dan dia...girlfriend jimin."

"Mana akak awak skrg?"

"Akak saya,dia dah meninggal beberapa bulan yang lalu.dia tak satu sekolah dgn jimin."

Aku diam..ingin mendengar dgn lbih lanjut lagi.

"Dia meninggal sbb.sbb bunuh diri...dia tekanan dgn masalah dia kat sekolah.dan ambil keputusan utk bunuh diri dgn terjun bangunan sekolah.masa tu,smua org sedih"

"Masalah sekolah?masalah apa?"

"Dia..mangsa buli kat skolah tu."

Aku menutup mulut ku.sampai hati diorang buli dia.dia pun ada hak nak gembira.

"Dan...akak saya ada bgi surat kat saya supaya tgok tgokkan jimin oppa.dia masih tak blh lupakan akak saya.makin hari,dia makin dingin dgn yeoja lain."kata seolhyun lagi.

Dia mengambil sesuatu dri beg tangannya.rantai.

"Ni.rantai yg jimin bgi kat yoona unnie.awak ambikla"kata seolhyun.

"Knp pulak saya kna ambik"

"Sbb saya nampak awak sama btul dgn akak saya.awak sesuai dgn jimin."

"Jdi,yg awak kata dia couple awak?and,saya pernah tgok korang gaduh kat dpan skolah"

"Saya saja je...yg gaduh tu..bukan gaduh.saya cuma nak dia ambik rantai ni...and nasihatkan dia supaya lupakan akak saya.tpi dia tak nak."

"Ouuu"

"Maaf kalau saya ada singgung perasaan awak"

"Tak pe.ermm..saya dah nak pgi skolah ni.bye.thanks sbb dah blanja saya"

"Nae"

-end flashback-

"Wehh,kau buat apa kat sini?puas jimin sunbae cari kau.dia call kau pun kau tak angkat"tegur eunha yg tercungap cungap.

"Fon aku tinggal kat loker and aku nak tenangkan diri je"

"Tenangkan diri?lain macam je bunyi dia"

"Tak de la..well,you know....smua plajar mesti stress dgn kerja skolah kn."

"Ouu..ok.kalau macam tu aku turun dulu.tak nak kacau kau tenangkan diri."

"Eunha"

"Hmm?"eunha yg sedang berlari serta merta berhenti dan memandang ke arah ku.

"Jgn bgitau jimin aku ada kat sini"

"Okay"

Calling++PJMWhere stories live. Discover now