dengan serentak mereka semua membalas 'annyeong. baiklah kami akan membantu ~'. kau tergelak bila mendengar cara dorang bercakap. tengah kau sebuk meneliti muka sorang demi sorang, perlahan-perlahan jantung kau tercabut. kerana semua pelajar lelaki itu ialah ahli exo. tiba-tiba hati kau mula berkata 'matilah aku kalau macam ni'. *kelas kau ini ialah private class. hanya 13 orang pelajar sahaja yang akan diterima masuk* tidak lama selepas itu cikgu sunny pun mulai bersuara semula 'baiklah y/n kamu boleh pergi duduk di tempat kosong yang bersebelahan dengan luhan' mata kau tiba-tiba terbeliak bila kau mendengar sahaja 'nama itu'. tetapi kau cepat-cepat kembali okay untuk mengelakkan dari cikgu sunny nampak. kau pun berlalu ke tempat duduk kau. dibelakang tempat duduk itu terdapat sehun yang sedang menyengih seperti kuda. kalau ikutkan kau mahu sahaja melempang mukanya yang flawless itu. kau tanpa membuang masa pun terus duduk. luhan yang dari kusyuk bermain phone, tiba-tiba tersedar akan kehadiran kau. mukanya dengan pantas bertukar dari serious ke gembira. dia mulai bersuara 'wah kita berjumpa lagi' sambil tersenyum manis. muka kau ketika sudah serupa tomato yang selalu kau potong di rumah. kau terus membalasnya 'ha'ah hehe . .' sambil menunjuk deretan gigi kau yang tersusun kemas itu.
belum sempat luhan mahu meneruskan perbualannya bersama kau, tiba-tiba cikgu sunny sudah memotongnya dahulu 'okay kelas keluarkan buku teks bahasa inggeris dan buka mukasurat 10' sedang kusyuk kau mendengar apa yang diperkatakan oleh cikgu sunny tiba-tiba muncul segumpal kertas kecil dari arah belakang. disebabkan kau terlalu kusyuk jadi kau tidak tahu apa yang terjadi di sekeliling kau. semakin lama semakin banyak bilangan gumpalan kertas kecil tersebut. menyebabkan tempat kau yang dari awal bersih berseri bertukar menjadi tempat pembuangan sampah.
kringgggg !
selepas 2 jam berlalu, loceng rehat pun berbunyi. kau bangun sahaja dari tempat duduk kau, automatik kau diserang kejutan elektrik halimunan kerana tempat kau terlalu bersepah dengan gumpalan kertas kecil. kau terus memandang tepat dengan mengecilkan mata kau kearah sehun. sehun yang terperasan terus menyengih lalu terus berkata 'hehehe mian y/n'. kau terus menggelengkan kepala kau dan tanpa sebarang masalah kau terus megutip semua gumpalan kertas kecil yang telah dibaling oleh sehun itu lalu memasukkannya kedalam poket khas yang terdapat di bekas pensil kau. setelah selesai kau pun berlalu keluar untuk ke kantin. tetapi tiba-tiba seseorang telah menarik tangan kau agar kau berhenti dari terus berjalan. kau terus menoleh ke arah seseorang itu 'ahh suho rupanya. ada apa ?' balas kau dengan penuh mesra. dia pun membalas 'jom rehat dengan saya & kawan-kawan saya'. kau hampir mahu menjerit kegembiraan selepas mendengar kata-katanya, tetapi ia sempat ditahan dengan tangan kau. suho pelik. 'kenapa tiba-tiba tutup mulut ni ?'. 'eh takde pape hehe *turun tangan*' - kau. 'dah jom cepat nanti kantin ramai' - suho. pantas kau mengangguk. kau hanya mengikut jejak langkah suho dari belakang sambil menundukkan kepala kerana kau masih tak biasa dengan keadaan persekitaran sekolah ni.
akhirnya kau pun tiba di meja mereka. sebelum itu kau cuba mencari kelibat dua orang kawan sekolah kau itu. tetapi malangnya cubaan kau gagal, mereka tidak kelihatan disitu. jadi kau memilih untuk turut serta mereka sahaja. meja itu telah dipenuhi oleh 12 ahli exo. tiba-tiba luhan menarik agar kau duduk di sebelahnya. kau tergamam dengan tindakannya. suho kembali bersuara 'y/n, awak nak makan apa ?'. kau yang ketika itu masih tergamam terus memberi respon yang normal semula. lalu kau terus menbalasnya 'ahhh.. er.. apa-apa sahaja lah. yang sedap dimakan hehe'. 'okay !' suho membalas sepatah dengan ceria.
sambil kau menunggu kepulangan suho yang sedang membelikan kau makanan, kau bermain dengan phone kau. kau terus membuka akaun sosial twitter kau. tiba-tiba banyak notification menyerbu masuk akaun kau. Kau hanya buka satu diantaranya, ianya yang berbunyi seperti ini '@y/n wahhhh untungnya kalau saya jadi awak sebab dapat duduk dengan prince-prince charming sekolah T.T'. kau hanya tersenyum di hujung bibir. tetapi tiba-tiba erdapat satu direct massage menjengah masuk ke dalam akaun kau. lalu kau pun membukanya. massage itu berbau seperti ugutan daripada seseorang yang tidak dikenali.
YOU ARE READING
You've stole my heart, Luhan
FanfictionKau lahir daripada keluarga yang berada. tetapi kau tidak suka menunjuk. Kau gilakan negara korea dan dunia kpop. Kau hardcore fangirl kepada salah satu ahli exo iaitu Luhan. Kau gadis yang berumur 17 tahun. Kau ni seorang yang cantik dan genius di...