Part 5

581 30 0
                                    

kau pun lalu buka direct massage tersebut. ia tertulis seperti ini 'yahhh ! sukahati kau je duduk sebelah kekasih hati aku. Kau jangan pikir kau budak baru kau boleh dapat semua benda dengan senang. I always watching you ! Remember it. Balik sekolah aku nak kau jumpa aku kat padang sekolah. Kalau kau tak datang, hidup kau takkan tenteram !'. kau terus pandang sekeliling tiba-tiba kau ternampak seorang gadis yang sangat cantik bagi mata kau sedang memerhati kau sambil mengecilkan matanya dan tersenyum jahat. Kau yakin gadis itulah yang menghantar direct massage tersebut. kau kembali menoleh ke arah screen phone kau lalu terus menyimpannya.

Balik sekolah

'y/n ! jom balik saing dengan kiteorang !' - kai. 'em . . sorry kai aku tak boleh join korang balik harini sebab aku ada hal sikit jadi kena balik lambat sikit. lain kali okay ?' - jawab kau dengan penuh risau. lalu kai terus membalas tanpa memikir apa-apa 'ouhh okay. jaga diri. jalga !'. luhan pada ketika itu dapat merasakan ada sesuatu yang tak kena dengan kau. jadi dia pun memilih untuk memerhatikan kau. Kau pun terus segera pergi ke padang. setelah sahaja kau tiba, kau nampak ada sekumpulan pelajar perempuan. kau melihat muka mereka seorang demi seorang. tiba-tiba kau ternampak seorang daripada mereka ialah gadis yang kau ternampak semasa rehat tadi. kau terus bow lalu memperkenalkan diri 'annyeonghaseyo saya . .' belum sempat kau menghabiskannya. seorang gadis telah memotongnya 'ya ya i already know who are you. jadi tak payah nak kenalkan lagi. Well, aku lah orang yang hantar direct massage tu dekat kau. ya orang yang kau ternampak di kantin tadi. My name is Suzy. Aku ratu sekolah ini and always remember this, luhan is MINE ! Keep it in your mind start from now ! kau tahu tak sebelum kau muncul kat sini, tiada sesiapa pun yang berani dekat atau bercakap dengan luhan aku. tapi sejak kau muncul dekat sekolah ini semuanya kau rosakkan ! selalunya luhan takkan pernah sesekali pun pandang atau layan perempuan lain except ME ! tapi sejak kau ada, dia mula jauhkan diri dia dengan aku !' *lempang pipi kau sekuat hati*. disebabkan lempangan suzy yang terlalu kuat itu kau terus terjatuh. Air mata kau mula menitis satu persatu. Pipi kau terlalu sakit ketika itu. Pada masa yang sama luhan telah memerhatikan situasi itu selepas dia melihat tindakan berani suzy itu dia terus bergegas ke arah korang. 

setelah tiba, luhan terus melempang suzy tanpa belah kasihan. 'woi ! kau buang tabiat ke apa hah lempang anak orang tak tentu pasal ?! Apa hak kau nak lempang dia ?!'. Kau tergamam. Manakala suzy terus menjawab 'oppa ~ sanggup oppa lempang suzy hanya disebabkan perempuan ni ! dia siapa bagi oppa sampai oppa berani lempang suzy ?!'. 'ahhhh ! kau tak perlu tahu semua tu. apapun aku nak kita putuskan hubungan and stop call me oppa start from now !' - luhan membalasnya dengan takat kesabarannya yang dah mencecah 100°c. suzy sangat terkejut dan dia terus menahan luhan yang ketika ingin membantu kau untuk berdiri 'oppa ! oppa dah kena rasuk ke ? hanya disebabkan suzy lempang perempuan ni je oppa dah minta putus ?!'. luhan terus membalas tanpa apa-apa halangan 'ya ! dan keputusan aku muktamat !'. dia terus menolong kau berdiri dan meninggalkan suzy dan gengnya itu.

You've stole my heart, LuhanWhere stories live. Discover now