Куди ми рухаємось? Куди неухильно поспішаємо? Тільки вперед. Тільки в майбутнє. Та чи можна описати цю точку призначення? Ми охоче її візуалізуємо, проте залишаємось в туманних здогадах. Вона постійно віддаляється, як оманливі міражі чи забуті мрії. Чи, може, ми постійно змінюємо маршрути? Все розширяємо їх і хочемо охопити все більше і більше. Можливо. Абстрактно і водночас реально.
Неправильно поставлені цілі. Невдалі пріоритети. Поверхневість, але натомість всеохопність. Вибрати глибину чи безкраї горизонти. Завжди важко і безмірно захоплююче.
Ванесса Глоббі, як і всі її сучасники, застала епоху дивних переворотів і масштабних змін світового суспільства і міжнародного устрою взагалі. Здавалося неможливим реально і повноцінно об'єднати всі елементи світу, в тому числі людей, в одне гігантське потужне ціле. Та це було питання часу. Питання довгострокових переломних рішень. Питання ідентифікації і прийняття.
Тепер все ідеально: єдина планета – єдина країна – єдине суспільство – та не єдина людина. Не окрема людина, а люди. Тільки спільність і єднання. Яке тепер втілити простіше простого. Бар'єри знищено. Географічні, культурні, особисті.
Про що йде мова? Про глобальний уряд, глобальних людей, глобальне суспільство. Тепер людям легко і вільно. Ні що їх не стримує. Хіба що надмірна однаковість. Навіть думки стандартизувались. Оточення для кожного практично ідентичне. Важко охопити абсолютно унікальний досвід. Унікальність вбиває мир. Всі були в цьому глибоко переконані.
Ванесса скоро закінчить школу і стане глобальним студентом. Що це таке? Та нічого особливого. Тут всі набувають цього статусу. Хочеш чи ні, ти – глобальний громадянин, тож відповідай своїм вимогам та зобов'язанням. Наразі цінності в навчанні – вчити все і знати максимум. Інформаційний запас необхідно постійно розширювати. Статус глобального студента з тобою назавжди. Навчання – не тимчасова розвага чи нестерпна забава. Це головне завдання кожного сучасного громадянина.
Тепер спеціалізація не грає ролі. Все технічне і спеціалізоване зроблять роботи, штучний інтелект. Для людини важливо залишатися на вершині інформаційної хвилі. Насолоджуватись масивом даних. Бути на перших сидіннях захоплюючого спільного , єдиного для всіх маршруту в майбутнє, в цікаве кудись і страшне ніщо. Напрямок глобальний, як і сутність і світогляди пасажирів.
YOU ARE READING
Глобус: глобальний автобус
Storie breviСвіт постійно змінюється. Не на краще, не на гірше. Це наше ставлення: позитивне, негативне, суперечне. Все стає глобальнішим. Звучить велично. А як в дії? Повна глобалізація - надто нереально чи може надмірно небезпечно?