Sugul wajah aku. Kesakitan pada hati kini datang kembali. Malah lebih dalam dari biasa. Cerita dari Hoseok menyebabkan aku betul-betul tergamam. Aku rasa... jalan cerita aku dan Taehyung bakal berakhir sekejap lagi.
"Dah siap, Jungra?" Aku mendongak. Hoseok sedang mendukung Jung Hyung, dia mendekati aku yang masih merenung bagasi di atas katil.
"Dah. Tapi saya tak larat nak angkat bawa semua ni keluar. Awak pun tahu, Taehyung banyak barang kat rumah ni."
"Tak apa. Nanti saya letakkan dekat pagar depan. Dia sampai nanti, pandai-pandailah dia faham apa maksud semua ni." Kata Hoseok sebelum dia bertindak melabuhkan punggungnya di atas katil sebelah aku. Aku sudah mengambil keputusan, aku akan bercerai dengan Taehyung dengan cara baik hari ni. Dan ke mahkamah untuk perbicaraan dalam masa terdekat.
Sedih? Mesti. Tapi aku terpaksa. Benda ni semua terjadi bukan salah dia. Tapi aku.
"Dahlah, awak tak payah fikir lagi. Kan saya dah cakap, Taehyung tak ingat apa-apa sejak dia kemalangan dulu. Even cuma terhantuk dekat stereng je, tapi ingatan dia sukar pulih. Yooha pula... memang dah sukakan dia. Yooha gunakan masalah ni untuk rampas Taehyung daripada awak. Saya tahu semuanya, Jungra. Cuma saya ambil masa je nak bagitahu. Daripada jadi benda tak elok, awak sakit, dia sakit, eloklah berpisah."
Jatuh setitik air mata aku mendengar cerita itu buat kali kedua. Ya.. aku tak tahu pun sebenarnya selama ni Taehyung hilang ingatan dan layan aku cuma untuk menjaga hati dan berpura-pura. Sedih aku. Sakitnya rasa, jangan cerita lagi. Kesakitan yang selama ni aku tak pernah rasa.
"Saya salah selama ni. Kalau saya tahu Taehyung hilang ingatan, saya pulihkan ingatan dia. Dan kami tak akan jadi macam ni."
"Tak boleh, Jungra. Taehyung cinta mati Yooha. Bagi saya, biarlah mereka. Dan awak cari cinta hati awak semula."
"Hati saya tak akan pernah berubah sekalipun membenci." Aku mengesat pipi dengan belakang tangan. Betul, hati aku tak sampai hati untuk membenci dan melupakan Taehyung. Cukuplah aku sendiri yang simpan kenangan manis kami. Dia dan Yooha.. biarlah. Aku mahukan kebahagiaan aku sendiri.
"Dah, jom. Letak barang-barang Taehyung dekat luar. Sekejap lagi dia sampai, dia kena bawa semua barang-barang dia ni."
Aku mengangguk setuju.
YOU ARE READING
[COMPLETED] Affair 추문 (Taehyung BTS)
Fanfic"Saya dah cari kebahagiaan saya. Dan ternyata... bukan awak yang saya cari. Saya minta maaf, Jungra. Cukuplah sampai di sini je kita." Aku akur. "Baiklah.. kalau ini yang awak minta. Kita jumpa dekat mahkamah nanti."