Filosofické okénko

11 0 0
                                    

"Je těžké milovat ženu a současně dělat něco rozumného".
L.N. Tolstoj

Láska je dar. Nejcennější, jaký může člověk od života dostat. Nikdy nemůžete vědět, jak daný vztah dopadne. Už proto, že každý vztah se liší tím, jaký je váš protějšek. A je jedno, jestli jste gay, lesbička, nebo heterosexuál. Je to jediný cit, který může člověka změnit. Na chvíli, i na celý život. Pro ženu, jako jsem já vztah založený na lásce obnáší především to, že svému partnerovi věřím. A mám na mysli víru v jeho rozhodnutí, sny a touhy.  Láska, je jediný cit, který nikdy nesmí utrpět na důvěře. Protože jakmile ztratíte důvěru v sílu a jedinečnost toho citu, nemá smysl aby jste se snažili budovat jakýkoliv druh mezilidského vztahu. Láska je cit, který má člověka obohatit.. Jejím základem ale je mít rád sebe sama.  Láska je totiž natolik vzácný cit, že bez určité dávky sebelásky ho člověk nikdy nebude schopen prožít naplno.  Milovat ženu, pro ni z jejího pohledu znamená, že pro ni bude muž partner v každé situaci.  A pod tímhle pojmem si pro ty muže, kteří se snaží pochopit ženy, alespoň já představuji, že když mě přepadne splín, má drahá polovička prostě přijde, bez jediného slova mě obejme a nechá mě si beze slov užívat, že je u mně.. Zkrátka.. Bude představovat přístav klidu. Protože tohle my ženy prostě čas od času potřebujeme.  Nejsem slečna, která potřebuje ke štěstí drahé dárky... Všechny dárky na světě pro mně nikdy nebudou mít takovou cenu, jako vědomí, že mám vedle sebe partnera, který poslouchá, když potřebuju mluvit o tom, co mě trápí a jen proto, že mě  nechce vidět smutnou mě rozesměje.  Nepotřebuju od svého partnera, aby mě zahrnoval drahými dárky... Protože i postupně uvadající kytice růží pro mně představuje gesto, kterého prostřednictvím lze dát najevo, jak důležitou pro svého partnera jsem.  Miluju spontánní projev citů. Ano... V jistých ohledech jsem jako kterákoliv jiná žena..  Ale zároveň jsem unikát. Jsem žárlivá, ale nesnížím se k hádce, dokud k ní není nějaký závažný důvod. A moje žárlivost není projevem nedůvěry vůči mému partnerovi. Je to projev toho, že svého partnera nevnímám jako samozřejmost. A přesně tady, můj návod na mně samotnou končí. 
A vy, muži... Žena je příliš složitá na to, aby jste se ji snažili chápat. Hýčkejte si ji... A milujte ji se všemi složitostmi. Protože přesně tohle je opravdová láska.. A po té jediné žena touží celý život a celý svůj život se snaží přesně takovou lásku najít.

Náhoda, nebo osud ?Kde žijí příběhy. Začni objevovat