Pagi ni aku dikejutkan dengan berita moyangku meninggal . along memberitahu ni pada 2:30 pagi . sekarang otw balik kampung . shah alam ke johor . hmm jauh lagii . aku rapat jgk ngan moyang aku tapi sepupu aku lagi rapat dengan arwah . jadi sedih tu memang la ada tapi tksgt la .
Yang aku fikir tengah serabut sekarang ni pasal ibu abah . hmm biasanya aku balik johor hujung tahun je raya pun balik 2 3 hari sbb along kerja kan . takpelah buat biasa biasa je . abang shahrul pun ikut jgk yelah takkan laa nk tinggal dia sorang sorang kat umh an .
" adik " . panggil along
Aku baru je nk tutup mata dah panggil hishh potong betul laa . "em ape ?"
"Angah balik tau . tpi mybe sampai malam nanti sbb flight delay " .
"Hm okay" . hadaplah kau tiaa . ayh lagi ibu lagi angah lagi .
"Alif pun balik jgk" . sambung along
"Hah ! Allah . klau adik duduk dalam bilik je along jngn tnya eh kenapa " . ambik kau tiaaa . lepasni 4org kau hadap . padan muka !
"Sape alif ?" Tanya abang shahrul .
"Takpyah sibuk !" . kataku
"Eleh org tktnya dia pun . sibuk je nk jwap" .
" alif tu syg dia , dia pun syg alif . tpi cinta tkkesampaian sbb perangai alif tu playboy . aku pun tkthu la wei tkpaham jgk " . jawap along
"Alongggg!!! Lepas ni tknk cerita apa apa dah " . jeritku dan along hnya tergelak
"Ooo begituu ceritanya " . abang shahrul sambil terangguk angguk .
"Dah laa nk tido la camni" .
"Silakan princess" . kata along
Aku mengeluh perlahan . kenapala kau msih ingt yg kau ada kampung . baik kau lupa ingatan jela alif . kau tahu tak aku ni lemah bila dgn kau . hati ni tkperit walaupun byk kali kau sakiti . erghhhhh HATI MOHONLA SADO MACAM ABANG SHAHRUL TU TOLONGLAAA .