part 10

11 0 0
                                    

4hari aku berada di kampung sungguh memenatkan . Yelaa perasaan aku tak ada sapa peduli pun . Kes sarapan haritu memang tersemat di dada aku . Memang tak hilanglahh .

Lagi memenatkan bila family aku pun ikut kami bertiga balik shah alamm . Ciss kalau ibu abah je takpela . Nii angah maklong nadia alif pun ada jugakkk . Ni semua salah angah lahh . Dia yang memandai nk ikut along pergi selangorr . Katanya dah lama tak jejak tanah air tercinta . Last last semua nk ikut . Gilaa ak nk memghadap sorang sorangg . Tambah tambah dua ekor tak guna tuu .

Muka aku memang tkleh blah lah bila angah naik kereta alongg . Tapi ok lah drpd aliff tuhh .

" eii takboleh ke angah tu sumbat je dalam kereta abah ?menyibuk dalam kereta ni apahall ! " . Bebelku kepada along

" biarlah adik , dah kereta abah dah tkmuat kan . Bukan dekat shah alam tuu " . Kata along sambil memasukkan beg pakaian ke dalam bonet .

Aku menghentak kaki .

" adik nk duduk depan ehh . Biar abang shahrul duduk belakangg " . Aku berlaluu masuk ke dalam rumah untuk mengambil beberapa barang .

" tapi adikk .... "

"ahhh takkiraaaa !!! " .

Along mengeluhh .

---------*****---------

Dua hari mereka duduk sini , alhamdulillah okay laa . Mereka duduk selama seminggu disini . Oh tkboleh aku bayangkan mcm mane hari hari aku selama seminggu ini . Cepatlah masa berlalu cepatla.

Rumah ni ada 5 bilik . 3bilik memang dah jadi milik along , abang shahrul dan semestinya aku . Lagi 2 lagi untuk tetamula sapa lagii . Along berkongsi bilik dgn angah , abang shahrul dengan alif . Haha tkboleh nk bayang la mcm mne malam malam merekaa eiii hahaha . Abah dan ibu tidur sebilik . Maklong mestilah dgn nadia si anak manjanya . Nadia tu tengah cuti semm . Umur dia setahun tua drpd aku .

Hari ketiga start pergi jalan jalan . Aku dipaksa ikut . Err abang shahrul yang paksaa . Katanya nanti tkde sape yang nk berbual dengan dia . Yela yela kita ikutt .

Aku rasa macam keluarga bahagia pulak , bila keluar bersama mcm nii . Indahnya kalau mcm ni hidup aku dengan family . Bila diorang gelak , aku pun gelak lah tapii rasa mcm serbasalah dengan ibu . Bila dia dgr aku gelak sekali , memang masam terus muka dia . Aku taktahu apa salah aku . Sungguh aku taktahu . Jadi lepas ni aku memilih untuk tidak menonjol . Hmm

" eh makan la . Knape tak makan ? " . Abang shahrul berbisik.

Aku melihat muka abang shahrul dan mengeluhh .

"sabar ok . Abang kan ada ". Sambungnya apabila mendengar keluhan aku .

Terus aku mencebik mulut . Eii Perasan betul !

-----------******---------

Memandangkan harii inii , dah banyak sgt jalan . Semua letihh dan tidur awal . Kul 10 malam dah sunyi dahh rumah along ni . Aku rasa tinggal aku sorang je tktido lagi .
Esok ahad , masih cuti jadi ak boleh tido lewat . Aku selesaikan semua homework yang ada sebab tengah rajin kan hihi .

Tok tok tok

Eh eh sape pulakk ketuk pintu time time mcm ni nihh .

" sapee ? " . Jeritkuuu

Namun tiada sahutan drpd pihak luar . Lalu aku ambik shawl terus lilitt di kepala . Kot kot abg shahrul ke alif ke . Tapi abg shahrul tkpernah pulak ketuk pintu aku malam malam . Memang tkpernah nk kacau aku pun .

Hmm bukak jelaa . Bismillahirrahmanirrahim .

Buka pintu tersembul muka si taktahu malu . Aku tkpaham kenapaa nk kena ketuk pintu bilik aku . Malam malam . Aku dah mula seriauu dah . Aku bukak pintu luas seluas luasnya , senang sikit ak nk lari kalau jadi apa apa .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 04, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

dia aku dan kau Where stories live. Discover now