Hoofdstuk 2

197 8 9
                                    

"...Simon en..." Dit is dus echt niet wat ik wou "...Nuno" en ja ook de nieuwe zit bij mij. Ik ben niet goed in wiskunde maar deze som kan ik wel optellen: Ik+2 badboys= al het werk voor mij.
"Ga in je groepjes zitten en spreek een datum af"
"Suggesties?" Vroeg ik
"Ik heb er wel 1 schat: wat dacht je van jij doet het werk en zet onze naam er op" zei Simon
"Ten eerste noem me niet schat, ten tweede het heet niet voor niks groepswerk"
"Nuno zeg ook is wat" zei Simon geïrriteerd
"Ze heeft gelijk het is een groepswerk dus, wat denken jullie van woensdag 2 uur bij mij?" Zei Nuno met een grijns op zijn gezicht
"Mij goed" antwoordde ik
"Jullie doen maar wat jullie willen ik ga voor de 0" kwam uit zijn mond vlak voor hij de klas uitliep.

School is klaar en ik maak men wiskunde huiswerk. Die bitch geeft ons nu al een taak mee. De taak duurt niet lang maar hij is me toch te veel. Ik krijg een bericht van Nuno.

Berichten tussen Nuno (N) en Romy (R)

N: Hey, wdj?
R: Taak wiskunde jij?
N: Nablijven...
R: Op u eerste dag nablijven... goede eerste indruk
N: mensen zien me zoals ze me zien he, moet gaan... spreek je later
R: Oke... doei

Dat was best vreemd. Hij stuurde me uit het niks... Wat kan mij het schelen.

Ik loop naar beneden. Ik probeer mijn vader te ontwijken. Hij gaat weer vragen hoe men dag was. Daar heb ik zo geen zin in. Te laat...
"Hey Romy, hoe was je dag" klonk meteen toen ik de woonkamer binnenliep.
"Hey pap, zoals altijd normaal dagje" antwoordde ik. Tijd om te eten... we zijden niks niet 1 woord. Na het eten ging ik naar mijn kamer en speelde een paar valse noten op mijn gitaar. Waarom heb ik dat ding eigenlijk? Ik kan niet eens spelen.

Rond 22u ging ik slapen. Of ja ik ging in mijn bed liggen. Ik kon de slaap maar niet vatten. Ik viel pas na 3u in slaap. Dit wordt leuk morgen.

*BIEP BIEP BIEP BIEP*
6u30 kutwekker ik wil nog slapen. Ik raap al mijn energie die ik heb bijeen en druk op snooze. Na 3 alarmen ga ik in de douche en was me. Als ik klaar ben stap ik uit de douche en droog me af en doe mijn kleren aan. Eens ik de trap af ben loop ik de keuken in voor het ontbijt. Direct daarna stap ik op men fiets om een 'leuke' schooldag te beleven.

Er gebeurde niks speciaals elke les ging snel maar moeizaam en Nuno staarde me de hele tijd aan. Mijn vader is vandaag niet thuis hij is uit met een nieuwe vrouw. Zoals altijd zal het vast maar enkele weken duren en is het dan weer voorbij. Het is moedig van hem dat hij nie opgeeft.

Het is al 22u ik bestel een pizza Hawaï daarna ga ik slapen. Ik hoorde mijn vader thuiskomen om 2u 's nachts. Dat is ook een mooi uur om thuis te komen. Uiteindelijk val ik in een onrustige slaap.

Een boek schrijven kost meer tijd dan ik dacht. :)

Love That Can't ExistWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu