BAB 2

41 4 0
                                    

    "Mia..Mia!Bangun..Dah pukul 6:00 pagi nih.."kata along."Hmm..jap lagilah.."kata aku,malas.Biar along lagi marah..hehe..
   
      "MIA!!!!"jeritan along memekakkan telinga aku."Hish..yela..aku nak mandilah nih..aduh..lancau.."

"APA!!??"

"Erk..tak..takde pape"

   Fuh,bahaya betul..kalaulah yang kejut tadi angah ke...abang Aizat ke..takpe lagi..

    "Mia..cepatlah.Breakfast!"laung along.Aduh..along lagi."Yelah..nak turunlah nih"jawab aku.

      Wah..roti,sosej,telur dan paling penting air hot chocolate. Semuanya favorite aku..
 
   "Mia gi sekolah dulu.. Assalamualaikum.."kata aku lalu menyarung stoking ke kaki "Bye..waalaikumsalam."sahut mereka.

     Aku pergi sekolah dengan kereta aku.Jenama Vampire(sorry,author x reti eja sangat)

***Tiba di sekolah...

   Wow,besar giler.Mesti banyak murid kat sini.Aku kena ke pejabat dulu untuk daftar.Tapi..mana pejabat?

      "Assalamualaikum,boleh tumpang tanya...pejabat sekolah kat mana?"

     "Waalaikumsalam.Oh,kau pelajar baru ke?Cari pejabat?Jom ikut aku.."

     Wah..mesranya."Terima kasih"kata aku."Welcome"jawab pelajar tadi.

       Sampai di pejabat,aku masuk lalu berjumpa pertugas di situ.

       "Kamu...Mia Addriana bt.Dato' Hisham?"

        "Ya.."
     
       "Baiklah,kamu akan ke kelas 5Red."

        "Terima kasih"jawab aku lalu keluar dari pejabat.Heh..

         Sedang aku berjalan,Tiba-tiba.............

       'GEDEBUK!'

         "Aduh...sakitnya.."kata aku sambil menggosok kepala aku.Aku segera bangun lalu menepuk debu yang ada kat baju aku.
    
        "Maaflah...sa..saya tak nampak tadi..."kata aku sambil hulurkan tangan untuk bantu dia bangun.

        Dia menyambut tangan aku lalu bangun.OMG!!!!!!!!!!!!!!!!
Orang yang aku langgar bukan perempuan..tapi..LELAKI!!!

        Lelaki tadi hanya tersenyun lalu berkata "Nama saya Tengku Hakim.Awak?"tanyanya,lembut.

       "Sa...saya Mia Addriana.Panggil Mia je.."kata aku.Muka aku dah merah ke agk - agk?
    
       "Awak kelas apa?"tanya aku.Yalah,mana tau dia form 5?Boleh tanya kelas kat mana..

        "5Red.Panggil saja saya Akim"jawabnya.Jantung aku dah berdegup kencang.Alahai..lembutnya cara dia cakap..
    
         "Err..Akim,boleh saya jalan dengan awak?Kebetulan kita sama kelas.."tanya aku.Aku harap boleh.

           "Boleh..jom!"ajaknya.

    "Mia,boleh tak kalau nak cakap tak payah guna saya awak..guna aku kau.Boleh?"
 
        "Tak kisah pon.Dah biasa guna aku kau.."

        "Mia,waktu rehat nanti tunggu aku tau.."

         "O..ok.Untuk apa?"

          "Haih..tunggu jelah."
     
      "Ok"
             ***Waktu rehat...

Macam yang dah dijanjikan,aku tunggu Akim.Selama ni kalau lelaki mintak tunggu..aku dah ciao dulu.

         "Jom,Mia"kata Akim yang muncul pekejadah dari mana..

           Mulanya,aku taknak ikut..tapi dah dia ugut..ikut jelah.

Sampai di kantin,Akim heret aku pergi ke satu meja.Wait...Dia nak aku rehat dengan dia ke!??!!!NOOOOOO!!!!!

       Tapi,lain jadinya.Aku ingat 'ber'dua tadi..nasib baik.Hahaha..Kepala bana kau nasib baik?kat meja tu dah ada 4 orang lelaki.'TIDAKK!!!MATILAH AKU!!jerit hati aku.

          "Guys,tengok siapa yang aku jumpa pagi tadi."kata Akim lalu menarik aku ke depan.

      "Budak mana lak nih!?"

        "Mana kau jumpa?"
      
      "Comelnya.."😍
  
            "Kau ni..main amik je anak dara orang.Tak malu ke?"

  Aduh,macam - macam soalan yang ditanya.Haih..

         Disebabkan Akim tengah jawab soalan diorang,aku try-lah nak pecut lari.Tak sanggup,atau lagi tepat,tak berani.

         Baru langkah,ada orang menarik lengan aku.Alamak!Baru nak lari.

          "Woi,kau tak nak kenal siapa diorang ni?"tanya Akim yang masih pegang lengan baju aku.

         "Emm.."maksudnya 'naklah,wei'

           "Nama aku,Mohd Aizat Afif.Call me ezad."

           "Aku Nazmi Naim.Panggil
Nazmi"

        "Hi,aku Fakrul Idham.Arul.Comellah kau ni.."

        Aduh,pujilah pulak..

       "Yusof Shah.Panggil aku Yusof."

       "Uh,hai..Nama aku Mia Addriana.Kelas 5Red."kata aku.

       Senyap 3 minit..
    
        "Okay,balik pada point asal.Kenapa aku kena ada kat sini?"tanya aku pada Akim.

     "Ok,1)sebab nak kenalkan kau kat diorang.
           2)Nak kau rehat ngan kitorang"jelas Akim.

         Wait...kenapa aku kena rehat dengan diorang?Baru kenal tadi..takkan suka kat aku?

         "Mia,kau takde duit ke?Nah,amiklah burger aku ni.."pelawa Ezad.

          "No!burger is a junk food.You can't eat this!"bantah Arul ."Makan salad aku"katanya lagi.

       "Wei,salad bukanya boleh kenyang..makanlah sandwich ni"kata Yusof pula.

       Haih,makin pelik diorang ni..
"Err..takpelah.Aku dah ada biskut oat."jawab aku untuk hentikan diorang daripada gaduh.

      "Biskut je?Biar betul?!"tanya Akim

Beep!!

     Aku capai telefon aku.Aku buka whatssap dan ada orang masukkan aku dalam satu group ni...

Group TheSwagCool Boys

FakrulArul
Haha..welcome to our group. :)

HakimAkim
  What?!Camne Mia ada dalam ni?

You
  Knp aku boleh ada ni?Help!!Aku terperangkap dengan lelaki!Huaa

FakruArul>>Off

     YusofSof(Tayub)
Alah..terperangkap konon..Ntah2 sangkut dgn sesiapa ?

     You
Amboi..sedapnya mulut.

You>>off
YusofSof(tayub)>>off
HakimAkim>>off

"Heh, you're in our group now.Welcome."ujar Ezad.
  
"Kkkrrriiinngggg!!!~
  
       Bunyi loceng menandakan waktu untuk masuk kelas.Aduh,malasnya..

    Hmm..yang peliknya..dari tadi aku nampak ada orang perhatikan aku..Siapa?

      "Mia!!"jerit seseorang.Aku tau sapa ni..Ini......
   
Haa..siapa yang panggil Mia tu? Nak tau,teruskan baca!

MIA ADDRIANAWhere stories live. Discover now