BAB 3

40 3 3
                                    

Ini..

Ini suara Ezad.Aku pun pergilah kat dia."Mia..tunggu aku!"kata Ezad.

"Huk Oloh...Macam tak boleh nak cakap kat kelas."kataku.Ezad hanya tergelak kecil.Lawak ke?

"Mia,balik ni tunggu kitorang ye."pinta Ezad.

"No!"

"Alaa...Why?"tanyanya lagi.

"Waktu..balik nanti."kataku lalu berlari menuju ke kelas.Nanti madam Aisyah marah,mati aku kat sekolah ni..

***Waktu balik...

Sedang aku berjalan ke tempat letak kereta,tiba - tiba ada orang menarik kasar lengan aku.
Tangan aku sakit.Aku diheret oleh si 'pemegang' lengan tadi.

Sampai di suatu tempat,dia lepaskan tangan aku.Bila aku tengok muka dia..muka aku berubah menjadi 'meh' sebab dah kenal.

Sape lagi kalau bukan si Akim,Ezad,Arul,Nazmi dan Yusof."Ish..kalau nak cakap pon..perlu ke sampai heret aku?"tanyaku kepada Yusof.Dia
yang heret aku tadi.

"Erk,sorrylah."jawab Yusof

"Hmp!Haa..apa korang nak?"

Arul menjawab,"petang ni,jom raikan Yusof.Dia kena pindah ke negeri Pahang."

Aku terkejut lalu berkata "Bila kau kena pindah?"tanya aku."Emm..minggu depan"jawabnya.

Kami yang lain membuat muka sedih(lah sangat)kecuali Nazmi.Aku memandang Nazmi.

Bila dia perasan aku tengok dia,dia datang ke arah aku lalu menarik aku jauh dari diorang.

Yang lain bingung tengok Nazmi."Hmm..Mia,aku sebenarya happy bila Yusof tu nak pindah"katanya.

"What?!Why!?He's your best friends,right?"soalku

"No,he is NOT my friend.He 's my enemy."

"But..Why?!"

"Dia pernah cuba racun aku dulu."

"Seriously?"tanyaku.

Belum sempat Nazmi nak menjawab,Akim mencelah"Uit..Buat apa pasangan kat situ?"soalnya.Aku yang bermuka merah padam berlari menuju ke kereta.

Diorang dah binggung.

***Di rumah...

Aku membuka pintu rumah,dan memberi salam.Namun,salamku tidak dijawab.Aku ternampak nota kecil di atas sofa lalu membacanya.

Dear Mia,

Along,Angah and Acik perlu pergi ke Perak selama dua hari.

Sorry,Mia.Kami kena siapkan kerja kat sana.We hope you are fine stay alone at home.Jaga diri.Kalau orang datang,tengok siapa tu..Kalau penjahat,mati ko

Okay,selamat move on tanpa kami.Hahahaha....

Abangmu,
Adam.

"What?!!"jeritku seorang diri.Shit! Kenapa aku kena tinggal sorang2?

Aku naik ke bilik lalu mandi,makan tengah hari dan solat zuhur.

Aku kebosanan.Tiba - tiba,iphone aku berbunyi.Eh,Group 'VictoriessGirl'tengah on-lah!

A/N:OKAY,AUTHOR TAU YANG KORANG TAK KENAL GROUP NI.GROUP 'VICTORIESSGIRL' NI ADALAH GROUP SI MIA,LIZA.INTAN DAN DAMIA.

Group VictoriessGirl

Damia
Hi,girls!Mia,how's your first day school?

Intan
Yeah,how is your day?Good?

MIA ADDRIANAWhere stories live. Discover now