Mia!!jerit seseorang.Aku kenal suara ni.Ini...
Ini suara Akim.Gulp!Oh no,apa nak buat?Mesti dia marah aku dengan Nazmi ke sini.
"Mia,kau...kau keluar dengan Nazmi tak bagitau aku?"soal Akim.
"Aa..Akim,maaflah.Nazmi yang ajak aku datang sini."jawabku perlahan.
Akim menarik lengan aku secara kasar.Laju gile dia jalan.Dia membuka pintu kereta miliknya lalu menyuruh aku masuk.Aku akur.
Keadaan dalam kereta agak sunyi,sampailah Akim bertanya..
"Mia,apa dia buat kat kau?"
"Takde apa2."
"Mia,please tell me the truth.."
"Okay,dia ajak aku pergi mall tadi.Aku tanya nak buat apa,dia tak jawab.Nazmi bawak aku gi kedai LV tadi.Katanya..nak beli baju untuk aku.Aku taknak,tapi dia merayu,so aku pun try baju ni,and dia bayar"pergh...panjang gila aku terangkan.
"Lepas ni,jangan ikut Nazmi."kata Akim."O...okay"balas aku.
Selepas Akim hantar aku pulang,aku kebosan di rumah.Aku buat keputusan untuk tengok TV.Tiba - tiba iphone aku berbunyi.Ada orang call
HakimAkim
Assalamualaikum,Mia.
Waalaikumsalam,Ada apa?
Umm..malam ni keluar nak?
Taknaklah..Aku kena jaga rumah.Abang2 aku ada kat Perak
Ohh..kau alone kat rumah,ye?
Haih,nampaknya camtulah
Okay,aku tau kau penat.Bye!
Bye!
Talian dimatikan.Iphone aku berbunyi balik.Aduh,siapa yang call nih..
AizatEzad
Haa..apa kau nak?
Assalamualaikum,salam tak cakap ke?
Hmm...waalaikumsalam.Ada apa?
Jom,lepak.
What!!?Tadi kan dah lepak.
Alah,aku bosanlah.
Hish!!ajaklah yang lain
Taknak.Dengan kau best sikit.
Ergh!!!Fine!Nak gi mana?
Orlando Cafe.
Perbualan tamat.Aku menukar baju yang sesuai.Selepas siap,aku terdengar bunyi kereta.
Bapak ah!!!Ferari tu!!!!Aku nampak Ezad keluar dari kereta.Aduh,bilalah aku nak drive kereta aku?
"Assalamualaikum,Mia!"
"Waalaikumsalam,kejap."kataku lalu segera turun dan mengunci rumah.
"Kau alone ke?Balik ni aku teman kau kat rumah?"tanya Ezad.Aku terkejut lalu terbaling Beg yang aku pegang ke mukanya.
"Ah..sorry.Aku tak sengaja"balasku terketar - ketar.Takut gile..Mamat ni memang pemarah.
"Tak...takpe.Aku tau kau terkejut."balasnya sambil ketawa kecil.Woah,first time dengar dia gelak.
***Di Orlando Cafe...
Kami duduk di meja yang jauh dari pelanggan lain.Sempit duduk situ.
YOU ARE READING
MIA ADDRIANA
RomanceMia Addriana:By The_Finx adalah karya pertama yang diterbitkan. Mia merupakan anak Dato(kaya doh)dan tak sombong.Demi mengekalkan kekayaan,ibu bapa mereka ambil keputusan untuk pindahkan dia denga abang2 dia ke KL(Best Giler). Mia ada 3 ora...