BAB 5

40 3 0
                                    

   "Assalamualaikum My name is Nur Shahmimi.You can call me madam Mimi."kata madam Mimi.

   Semua orang bertepuk tangan kecuali Akim,Nazmi dan aku.Ego.

   "Okay.First, i want you to interduse your self. Negeri Selangor,sila mulakan"

    "Hai,nama saya Intan Nurliya.Panggil Intan"

   "Assalamualaikum,nama saya Zaril Amirul. Call me Zaril."

    "Nama saya Nur Liza Umairah.Panggil Liza sahaja"

  Bla,bla,bla.Semua orang sibuk kenalkan diri,hinggalah giliran kami.

  "Aku Tengku Hakim b.Tengku Arian"

   "Aku Nazmi Naim b.Zayn.Panggil aku Nazmi"

    "Aku Mia Addriana bt.Dato' Hisham.Panggil aku Mia"

Selepas habis berkenalan,madam Mimi menyusun kami dalam satu kumpulan.

    Semua sekali ada lima kumpulan.Satu,KL dengan Selangor.Dua,Perak dengan Kedah.Tiga,Johor dengan Melaka.Empat,Pahang dengan Terengganu.Lima,Perlis dengan Kelantan.

    ***Pada waktu malam...

  "Mia,teman aku pergi tandas"pinta Akim."No!Ajaklah Nazmi.Aku nak sembang dengan kawan aku"bantah aku.

  "Hish..jomlah"Akim terus mengheret aku ke tandas.Aku tunggu Akim di luar. Aku tengok pemandangan dari sini cantik sangat.

    Tiba - tiba,iphone aku berbunyi..

  Ezad call ?

    AizatEzad
"Assalamualaikum,ada apa Ezad?"

"Waalaikumsalam.Saja call.Best ke kem tu?"

  "Best apa.Bosan! Aku kena kawal dengan Akim dan Nazmi.Susah nak sembang dengan kawan lama.."

    "Hahaha..kesian.Kau tengah buat apa tu?"

  "Teman Akim gi tandas.Aku ada kat luar."

   "Oh...okay.Have a nice day"

  "Banyaklah kau nice day!"

Beep!

    Talian dimatikan.Selepas 3 minit tunggu,akhirya keluar jugak Akim.

   Aku dan Akim jalan laju sebab nanti ada 'DarkWalk Junggle'.Bestnya.

     "Okay,setiap kumpulan akan berpasangan bertiga - tiga"Alah,kenapa tak gerak satu kumpulan terus ?Huhu..aku terpaksa pasangan dengan jebon beruk tak berekor ni.

    "Korang....aku takutlah"kataku bila dah separuh perjalanan.Namun,bila aku pandang kiri dan kanan,tiada orang.Seramlah!! 

   Tiba - tiba...

"BAAA!!"

   Aku terkejut bila nampak dua manusia(entah,aku pun tak pasti)yang pakai topeng hantu.

  "AAHHH!!!!"jerit aku.Belum sempat aku lari,salah seorang dari mereka pegang tangan aku.Aku mula takut.Mereka membuka topeng itu lalu tergelak.

    "HAHAHAHA!!!!"gelak Akim dan Nazmi.

    "Oh..korang ye?Jahatlah."aku memukul bahu diorang.Jahanam!Aku rasa macam jantung nak tercabut!

     "Alah...sorry ah,Mia.Okay,habis kem ni aku belanja kau baju jenama LV.Nak?"tanya Akim yang cuba memujuk aku.Dah agak dah.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 04, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MIA ADDRIANAWhere stories live. Discover now