chapter9

3.5K 233 3
                                    

LEEN POV

Setelah lama aku mencari dia sebenarnya sudah dekat dengan aku.

Lisya pula masukke McDonald's dan duduk di depan ibunya, dia ternampakku dan terus berbisik kepada ibunya.

Puan syila terus berdiri dan berjalan ke arahku dengan penuh perasaan marah.

Dia terus menengkingku "woi perempuan kau bangun!!" aku mengikut arahannya dan aku menunduk menahan malu dengan orang ramai yang berada di McDonald's, Niel pun terkejut akan kehadiran puan syila.

"kau ni memang cari pasalkan, apahal Kau buli anak aku?! Makkau tak ajarke?!" puan syila menolak bahu ku Ke belakang, aku tersenyum dan tunjuk muka seperti perempuan psycho.

"it's been a long time i want to see you puan syila, how your business?" aku menakutkan puan syila dia sedang memandangku pelik.

"apa yang kau merepekni perempuan gila!" dia mengerutkan dahinya

"mak aku banyak dah ajar aku hormat orang, tapi sapa sangka orang yang di hormat sanggup bunuh dia" aku memandangnya dengan muka yang menakutkan.

Dia terus berubah reaksi kepada muka takut "kau.. Kau.. Kau sapa?" dengan nada yang teragak-agak.

"takde jauh lagi ke nak lari?, Malaysia is it your choice?" aku memandang ke arah puan syila dengan riak tenang, takda siapa yang faham aku kalau aku tiba² marah dia.

"kau ingat kau boleh lari dari aku? Kau cari pasal dengan keluarga Dato'Muqriz kau dah buat silap besar kau tau tak?!" tengking aku lagi aku menahan marah yang membuak.

Puan syila tergamam dia berundur setepak "kau.. Kau,, kau.."

"aku Mazleenda Nelydhia binti Dato'Muqriz khairil, anak tunggal puan Mazleena Syazlin" sambil menghulurkan tangan, tetapi tidak di sambut. Dia terdiam seribu bahasa seperti ternampak hantu.

Puan syila kembali ke mejanya menarik lisya keluar dari restoran, aku terus mencapai lengannya dan berdiri di hadapannya.

"kau tak boleh lari, aku ada banyak lagi bukti untuk sumbat kau dalam penjara, even kau akan kene jamin ,kau takkan hidup senang"

aku mendekatkan bibir di telinga puan syila "aku tak lemah macam mak aku"

Aku melempar senyuman sinis lalu duduk semulat dan sambung makan seperti tiada apa yang berlaku, niel sudah pelik lihat perangai ku.

DANIEL POV

Leen semakin hari semakin banyak benda yang dia hadapi. Dia seperti mempunyai banyak masalah.

"niel.. Niel..Sayang!!" aku terus memandang ke arah Leen.

"orang panggil sayang baru nak pandang, kau kenapa termenung je?"

"nothing..Leen kau ada problem ke?, kalau ada I'II try to help you" aku bercakap dengan memandang anak matanya yang menunjukkan banyak masalah dia hadapi.

"do u know what, i want to tell u this. I have a lots of problems and i don't need sympathy from other, they make me feel bad and give me more sadness, so don't need to know my problems" speaking sudah si Leen ni, muka dah macam pelbagai mix, dia cakap english macam orang UK asli AHAHA.

"you wrong.. People always feel sympathy if you have problems, they'll help u, and I'II help u, don't keep your sadness take it out just cry if you need" jarang aku cakap dengan perempuan lembut macamni, so dia kena hargai kata² aku.

Young spy©️Where stories live. Discover now