chapter 10

3.4K 227 0
                                    

Rantai itu terjatuh ke atas lantai berserta kaca² frame yang pecah.

"what.. This is impossible, ini mesti kebetulan je" leen bercakap seorang diri, dia terasa sesuatu yang tidak kena dengan rantai itu.

Leen tidak pernah ingat, yang ibunya memakai rantai tersebut di mana², perasaan ingin tahu tentang kes mayat Faizal membuatkan Leen ingin menyelesaikan kes ini secepat mungkin.

Keesokan paginya

Leen ke SSA bersama Meera, Meera sudah mendapat beberapa maklumat dari CCTV, mereka pergi ke Bilik Komputer, dan mencari maklumat tentang Faizal, iaitu mangsa pembunuhan.

Setelah lama mencari mereka telah jumpa .

Nama: Faizal hakim bin Nasri
Umur:25 tahun
Status: anak yatim piatu
Rekod jenayah:-merompak
-membunuh

Leen terkedu apabila melihat perkataan (membunuh) ,dia tidak boleh lupa apa yang terjadi malam semalam, tetapi Leen berasa hairan

"weh Meera kau pelik tak?, kalau dia ni membunuh kenapa dia takkena gantung?" soal Leen hairan dengan status Faizal

"dia angkat sumpah la kot tanak bunuh orang lagi" hentam Meera, dia bukan tau sangat pasal hukuman²ni, harap je pelajar ke 3 SSA kamus pun tak khatam lagi.

"mungkin'" Leen mengambil pendrive yang di berikan oleh Meera di dalam kereta semasa dalam perjalanan ke SSA , di dalam pendrive ini terdapat rakaman CCTV di lorong seksyen 20.

Dia membuka file di dalam pendrive dan terus membuka rakaman CCTV tersebut.

Kelihatan seorang yang memakai serba hitam beserta dengan beg sandang dengan warna yang jelas bercolour Merah Kelabu.

Leen dan Meera memberhentikan rakaman ttapi tidak dapat mengecam, kerana lelaki di dalam rakaman tersebut menutupi seluruh mukanya dengan topeng.

Leen dan Meera sudah nampak pembunuhnya di dalam rakaman CCTV tetapi tidak tau siapa.

Rakaman telah menunjukkan yang lelaki itu mengambil satu tong minyak untuk membakar rumah mangsa, kes ini semakin susah bagi meera dan Leen.

RAYYAN POV

Aku memasuki bilik mama dan lihat dia sedang tidur nyenyak, bapa tiri ku masih belum pulang.

Mama terus terjaga dari tidur apabila aku mengusap rambutnya. " eh sayang kamu dah balik,macam mana dengan lelaki itu.?" belum sempat aku berkata apa² dia terus menanyakan soalan.

"he already burn" aku mengukirkan senyuman pada mamaku, mamaku turut tersenyum,tiba² pintu bilik mama terbuka, kelihatan bapa tiriku sedang keletihan.

"eh yan, apa yang yan buat dalam bilik ni?, takut tidur sorang ke?" bapak tiri ku menanyakan soalan bodoh,nak jumpa mak sendiri pun tak boleh, aku bangun dan terus keluar dari bilik.

Aku baring di atas katil sambil merenung syiling,Cukup masa kau pulak jadi mangsa Dato'Muqriz lepastu harta kau semua jatuh dekat aku, nasiblah kau bodoh sanggup buang anakkau sendiri.

Anakkau pun bodoh sama macam kau, Aku tau anakkau tu spy lembap dan lembik daripada dia baik aku yang masuk sekolah tu, aku berkata seorang diri dengan nada yang perlahan.

Skip next week

Leen memakai baju kurung beserta shawl yang dililit cantik olehnya sendiri, dia ingin pergi ke kubur untuk melawat arwah ibunya dia juga membawa yasin.

Young spy©️Where stories live. Discover now