chapter11

3.3K 214 3
                                    

leen baring di atas katil empuk yang bukan miliknya,dia masih berfikir tentang rayuan ayahnya sambil bermain dengan jari jemarinya.

"why ayah nak terima aku balik,dia mimpi apa semalam, dia buat silap besar buang aku" Leen bercakap seorang diri.

Tiba² ketukan di Pintu bilik mengejutkan lamunannya.

"Assalamualaikum Leen, ini makcik, boleh Leen bukak pintu?" rupanya Puan Fatimah yang mengejutkan lamunannya.

"waalaikumussalam, boleh masuklah pintu tak kunci" Leen membenarkan puan Fatimah masuk kerana dia sedar yang dia hanyalah menumpang buat seketika sahaja di rumah tengku Nik.

Puan Fatimah berjalan ke arah Leen lalu duduk di atas katil menghadap Leen.Posisi Leen yang baring tadi terus Duduk mengahap Puan Fatimah.

"Leen kalau tak keberatan, Boleh makcik nak tanya sesuatu pasal Keluarga Leen?"pertanyaan puan Fatimah terasa berat untuk Leen menjawab.

"ya boleh, apa yang puan nak tanya?" Leen membalas pertanyaan dengan nada yang sedikit letih.

"kenapa Leen taknak balik?, bukan maksud makcik nak halau leen dari rumah makcik, makcik suka sangat Leen duduk sini ada jugak teman borak, cuma makcik nak tau" puan Fatimah, meberikannya sedikit ruang untuk Leen berfikir. Setelah mendiamkan diri Leen mula bersuara.

"sebelumni ayah sanggup buang Leen sedangkan Leen tak bersalah,ayah tak pernah bagi peluang untuk Leen terangkan, ayah hanya percaya dengan bukti yang ada di depan mata dia je, dia percaya yang ibu mati di sebabkan Leen ,tapi Leen percaya ibu tak sebodoh itu nak gadaikan nyawa dia, Ayah sendiri tak pernah pergi ke kubur ibu sebab takut akan kisah gelap dia berulang,tapi siapa yang tahu pasal kisah Leen yang lagi hitam dari dia, ayah pentingkan diri dia je, hari demi hari hidup Leen di isi dengan kisah gelap sahaja" air mata Leen seperti air terjun tidak mampu untuk kuatkan diri.

"Leen.. I know you strong, just cry if u want to cry and makcik nak bagitau, walau apapun keadaan, Leen hanya ada ayah sorang je, Leen tau tak bukan keluarga makcikje dalam bahaya, kemungkinan ayah leen pun sama, ayah Leen tu baik sebenarnya dia berusaha keras nak cari rezeki untuk Leen, Leen taknak tengok ibu Leen sedihkan kat sana?, Leen kenala dengar cakap ayah. Okay?" Puan Fatimah memegang bahu Leen untuk Leen memandang ke qrah mukanya even umur Puan Fatimah sudah 38 tahun mukanya tetap Muda.

"Okay Puan, saya akan fikirkan sekali lagi :),thanks untuk semua ni" Leen mengelap air matanya dan memberikan senyuman pada puan Fatimah, puan Ftimah mengusap rambut Leen, seperti Mak anak dah.

"okay Leen makcik pergi masuk tidur dulu jangan tidur lambat esok nak sekolah" Leen mengangguk kepalanya.

Puan Fatimah tolong menutupkan suis lampu untuk Leen, Leen menarik selimutnya dan terus terlelap penat sangat la tu.

KEESOKAN PAGINYA

Leen duduk bersama keluarga Tengku Nik, Leen memandang ke arah puan Fatimah, Puan Fatimah memberikan senyuman manis kepada Leen

Tengku Nik sudah membuat muka pelik, dia hanya mengabaikan sahaja.

Niel langsung tak bercakap dengan Leen, dia berkelakuan dingin sejak kebelakangan ini, tegur pun taknak, tanya soalan berjela dia jawab sepatah.

Leen hanya membuat bodoh malas ingin tahu apa yang niel sedang fikirkan.

Leen pergi ke sekolah seperti biasa dengan keretanya, niel pun membawa keretanya sendiri setelah sekian lama memalaskan diri.

Leen memandang memarkir keretanya, dan dia melihat Niel keluar dari kereta dengan muka dinginnya pelajar² perempuan pula sebuk memandang ke arah Niel yang sedang membetulkan rambut depannya, Yaallah indahnya ciptaan kau ini.

Young spy©️Where stories live. Discover now