Katie
Snel ren ik de trap af naar beneden, vandaag is mijn eerste schooldag en ik wil absoluut niet te laat komen. Ik pak een kom uit mijn kastje en vul deze met cornflakes en yoghurt, ik doe er een lepel bij en eet dit op. Als de hele kom leeg is zet ik hem op het aanrecht, die ruim ik vanmiddag wel op.
''Katie! Opschieten!'' Roept mijn moeder, die waarschijnlijk al bijna in de auto zit. Ja, vandaag ga ik met de auto naar school. Ik zucht en poets nog snel mijn tanden. Met mijn schoenen in mijn handen loop ik richting de auto waar ik op de bijrijder stoel ga zitten. Snel doe ik mijn schoenen aan, klaar voor mijn eerste schooldag!
Aangekomen geef ik mijn moeder een vlugge kus op haar wang. Ik loop richting het grote gebouw en als ik binnenben zoek ik naar de balie, of de meldkamer? geen idee hoe ze het noemen op deze school. Ik zucht diep en als ik het gevonden heb wacht ik rustig tot dat er een mevrouw naar me toe komt lopen.
''Hallo, kan ik je helpen?'' vraagt de vrouw aan mij. Ze is iets wat mollig en heeft lange bruine krullen. Ze ziet er erg aardig uit. Ik glimlach naar de vrouw.
''Dit is mijn eerste school dag'' antwoord ik haar vraag. Ze knikt en vraagt naar mijn naam. ''Katie Smith'' Antwoord ik nu. Ze zoekt in haar computer en geeft me dan een papiertje aan.
''Dit is je rooster Katie'' Glimlacht de vrouw, ik bedank haar en loop dan de grote gangen door opzoek naar mijn lokaal. Nummer 214, Wiskunde. Ik zucht, Wiskunde vind ik totaal niet moeilijk. Als ik eindelijk voor de goeie deur sta klop ik aan waarna ik de klas binnen loop.
''Jongens en meisjes, dit het nieuwe meisje waar ik jullie over heb verteld. Ik ben Meneer van Huizen en je mentor voor dit jaar.'' Verteld de docent aan de klas en aan mij. Ik glimlach en als hij vraagt of ik mezelf wil voorstellen knik ik.
''Ik ben Katie Smith, ik ben 19 jaar oud en kom uit Nederland, Amsterdam'' Vertel ik aan de klas. Ik zie dat hij glimlacht. Ik kijk rond de klas, maar de meeste plekken zijn bezet.
''Je mag naast Tobias gaan zitten'' Hoor ik Meneer van Huizen naast mij zeggen, ondertussen wijst hij een plek aan. Ik knik weer en loop naar de lege stoel toe ergens in het midden van de klas. Ik zet mijn tas op de grond nadat ik mijn wiskunde boek eruit heb gehaald en ga op de stoel zitten, naast de jongen die dus Tobias heet.
Hij ziet er leuk uit. Hij heeft een donkerbruine kuif, Bruine ogen en ik wed dat er onder dat shirt een sixpack zit, aangezien zijn armen ook ontzettend gespierd zijn. Ik grinnik bij de gedachte.
''Hee Katie, Ik ben Ruth en dit is Sarah'' Glimlacht het meisje voor mij. Ik glimlach naar ze en bekijk ze, beide zien ze er ontzettend mooi uit, misschien moet ik vanmiddag maar even de stad in gaan, om wat nieuwe kleding te halen. Ik schrik op als de docent begint te praten. De les begint. Ik zucht en luister.
Als de laatste bel is gegaan loop ik samen met Ruth naar de uitgang van de school. We zijn al naar onze kluisjes geweest om onze boeken om te wisselen. Ik kijk naar het meisje naast mij, ze lijkt me echt ontzettend aardig.
''Waar woon je eigenlijk?'' vraagt ze aan mij. Ik denk even na, hoe heet mijn straat ook alweer? Ohja ik weet het alweer. Ik noem mijn straat op en haar ogen worden groot. ''Daar woon ik ook!'' Roept ze uit, waardoor we raar aan worden gekeken door een aantal leerlingen. Ik grinnik en kijk haar ongelovig aan.
''Als je wil mag je wel met me meerijden naar huis?'' vraag ik aan haar, dat vind mijn moeder vast niet erg? Ze knikt vrolijk en ze haakt haar arm in de mijne, dit gaat nog een leuk schooljaar worden.
''Hee mam, dit is Ruth, ze woont bij ons in de straat! Is het goed als ze mee rijd?'' vraag ik aan mijn moeder zodra we bij de auto zijn aangekomen. Mijn moeder knikt en steekt haar hand naar Ruth uit.
''Ik ben Annet'' Glimlacht mijn moeder waarna ze zich naar het stuur toe draait, samen met Ruth ben ik achterin gaan zitten.
''Op welk nummer woon je?'' vraagt mijn moeder als we de straat inrijden. Ze kijkt een moment achterom naar Ruth maar kijkt dan weer voor zich.
''Ik woon in dat huis'' Antwoord Ruth en ze wijst mijn moeder aan waar ze woont.
''We wonen schuin tegenover elkaar!'' Zeg ik vrolijk en ik kijk Ruth blij aan. Dit gaat geweldig worden. Een nieuwe vriendin op mijn eerste dag, en ze woont ook nog tegenover me!
Mijn eerste hoofdstuk van mijn allereerste verhaal op Wattpad!
Wat vinden jullie?
Ohja, ik weet dat Ruth in het echt geen 19 is, maar in dit verhaal dus wel xd Hier gelieve geen opmerkingen over :)
Dussss.. Wat vinden jullie ervan? zijn er dingen die ik beter kan doen? of anders? of dingen die leuk en goed zijn? Zeg het mee!! Haha.
Vote??
Comment??