" engku nafina! mummy tak kira, fina rela or tak, mummy takkan ubah keputusan mummy!" "mummy, please? Fina masih belajar.. Fina nak sambung master lagi lah mummy!.." Fina menghentak kakinya menunjuk geram.
"No, fina mesti kahwin dengan anak kawan mummy, nanti malam ni dia datang dinner dengan kita" Engku Sofea yang merupakan ibu kandung kepada Fina tetap dengan keputusannya..
Fina tak menunjukkan balasan, sebaliknya, dia hanya berlalu pergi ke biliknya dan menghempas pintu bilik itu. Engku Sofea sudah lali dengan 'hobi' anaknya..
"asyik - asyik aku je kena kahwin, mak aku ingat benda ni main main kot? masa depan aku hancur lah mcm ni! aku dah lah tak kenal bakal suami aku, ops.. mungkin tak jadi, bukan mungkin , tapi Memang tak jadi kahwin!. ini bukan zaman dulu dulu! kahwin atas pilihan keluarga! itu kuno!!! my answer is no! " Fina meluahkan perasaan dan geramnya pada patung kesayangannya, walaupun hidup dengan serba mewah, Fina tak pernah rasa bebas, hidupnya penuh dengan kongkongan.
"Fina.. janganlah macam ni sayang, Fina jangan tinggalkan kita erh? kita sayang awak " Fina terkejut, patungnya bercakap.. oh, mungkin ini perasaannya.. "saya pun sayang awak" Fina membalas dan mengucup patung itu. Fina kemudiannya menelefon Nur Syurhana binti abdul yang dipanggil manja, Syur. Dia amat menyanyangi kawannya itu, bagi Fina kawannya itu adalah kawan terbaiknya dunia Akhirat.
"Syur, boleh teman aku pergi tasik blueroys? tak pun kita pergi hutan magik nak?" "Fina, Fina..hari ni tasik Blueroys kan ramai orang? okey, kita hutan magik.. Aku datang rumah kau tepat pukul 5" Syur tahu sangat, kawannya mempunyai masalah, tasik blueroys adalah tempat yang mereka berdua suka 'lepak' sebab tempat itu amat menenangkan dan sunyi pada hari jumaat. tapi.. ,Syur memandang jam tangannya, hari yang bertulis hari rabu, oh tak mungkin dia dapat pergu tasik itu pada hari rabu kerana ramai orang.. kemudian dia tengok waktu sekarang, "pukul 4,55 petang" ada lima minit lagi sebelum dia bergerak ke rumah Fina yang terletak betul betul di sebelah rumahnya.
"Assalamualaikum.. Fina.. " Syur mula memberi salam. " Waalaikumsalam, jap, aku nk bagitahu mak aku" Fina membalas dan kemudiannya dia masuk kedalam rumah.
"mummy, Fina nak buang tension kat luar jap, Syur pon dah sampai.. bye " Fina terus mengucup tangan ibunya dan keluar rumah.
"sekarang ni, kau ade masalah ape? " Syur menyoal apabila melihat Fina yang berdiam diri dari tadi..
"tunggu kita sampai kat tempat magik baru aku cite" "okey" Syur membalas pendek.
"okey dah sampai! yeah. lama aku tk pergi hutan magik ni" Fina menyandar badannya di 'buaian pokok' yang dibina bersama Syur,zikri dan Oh Mi Na yang merangkap bestfriendnya sewaktu remaja..
"okey, sekarang cite " " macam ni, mummy aku paksa aku kahwin dengan orng yang aku tak kenal.. mummy aku nak masa depan aku musnah ke ape dowh? tak suka arh macam ni!" Fina menceritakan 'sad story'nya kepada Syur. " alolo, kahwin jela, boleh aku dapat anak buah yg molek molek" Syur membalas lalu ketawa tk ingat dunia. "kau ni lagi serabutkan kepala otk aku dowh! aku tak nak kahwin, aku rasa better kau pgg anak sndiri dri anak buah kau. lagipon ingat rumah tangga aku harmoni ke? hancur weyy" Fina membalas dan senyum mengejek. "kau ni Fina.. Aku dengan zikri belum merancng lagi nak kawin, mungkin lepas aku dpt ijazah" Syur memaling muka, konon merajuk.
"alolo, alolo Syur tomey tomey tanak majuk? " akhirnya syur tersenyum sendiri..
"Syur..kau tak rasa ke nak cari Mi Na? " Fina bertanyakan soalan yang langsung tk masuk akal bagu Syur. "buat ape nk cri dia? die kan dah pindah. sukeati dia lah nk buat apa . " "tapi kitakan dh lost contact dengan dia" Fina membalas dengan nada sedih, kelopak matanya sedikit panas dan bertakung air. "Fina.. kalau ade jodoh, kita jumpelah dengan bestfriend kita tu." Syur mengesat air mata yang tertitis dari mata Fina.. Fina memeluk badan rakannya erat . "terima kasih Syur, aku harap kau tak jadi musuh aku kelak" nada Fina menjadi sedih.
"aku takkan memusuhkan kau dn takkan kacau wedding kau" Ayat Syur menjadikan suasana yang sepi tu mrnjadi ceria. bermulalah sesi kejar mengejar antara Fina dan Syur ..
hai Allzz, sorry lambat update. seriously, i am so sorry, and sorry again permulaan tak best, jangan risau, chapter akan datang mesti korng akan turut menangis mcm sye sebagai pembuat cerita. .. haha byee
Xoxo Muah
-feesa-
YOU ARE READING
Mr Perfect.
Randomkisah suka dn duka antara 3 sahabat bertarung perasaan yg menyebabkan persahabatan yg dijalinkan lebih 10 tahun itu terputus. Nur Engku nafina adlila laila binti tengku Muhammad Firash yang dipaksa kahwin oleh seorng lelaki yang pernah disukainya. m...