5tahun sudah berlalu, perkahwinan ditangguhkan atas permintaan zikri dan fina, mereka ada ikatan. ikatan tunang. syur yg mendapat tahu daripada zikri,memutuskan persahabatan kami, aku akhirnya diterima belajar di korea. minggu depan acara akad nikah dijalankan di masjid, maklumlah, cuti sebulan.. 3 bulan lagi, barulah acara kahwin besar besaran dijalankan. keluarga aku orng berada, bakal keluarga mertua aku juga.
fina POV.
aku tak salah ,aku tak salah. hanya ayat itu yg kerap ku ulangi. minggu depan aku dengan bakal suami aku dh nk kawin, so, aku kene ade plan untuk batalkn perkahwinan ni, tapi aku tak boleh buat sendiri.. aku nk mintak tolong sape erh,? aku mengelamun. terlanggar seseorng yg berbadan tegap. mungkin lelaki? entah lah.. aku mengutip bukunya dan bukuku.. tanpa aku sedari, matanya ligat memerhatiku dengan tekun. tangannya menggengam tanganku.. adakah itu?.... aku memerhatinya dan..
"arman!! my prince charming!!" aku pantas memeluknya. dia balas pelukan ku..
"err? kau tak nak lepaskan aku ke? aku tak dapat bernafas ni" dia berbisik kepadaku.. perlahan perlahan, aku meleraikan pelukan. dan kami ketawa.
"erm jom?kau ade kelas ke? aku nak ajak kau lunch kalau sudi" aku mengajaknya.
"err, i think i dont have any class today. so, i can spend my time for u " oh, dia speaking, lancarnya.. aku kagum.
"hahaha , nak speaking pulak dah.. tak cukup ke 6 tahun duduk kat oversea tu?" aku memerlinya dan pantas ketawa.
"aduh kau ni --' saya dh terbiasa , nk buat mcm mane ?" aku perasan, nada percakapannya sedikit kecewa. apelah mamat ni. "touching gile kau ni, by the way, jom pergi kantin" aku menarik lengannya.
"nk g kantin buat ape? " dia menyoal soalan bodoh kepadaku.
"nak pinjam hammer" aku membuat muka serious dan pantas berjalan laju meninggalkannya di belakang.
"nk hammer? buat ape?" die menyoalku.. pantas aku menggenggam tanganku dan ketuk kepalanya. "nak buat ni" aku pantas meninggalnya sekali lagi, kalau dia tanya soalan gile mcm tadi, aku berani bunuh dia.. "wey, tak payah touching sangat.. kau nk ketuk kepala aku guna hammer kenape? ade funtion ke?"dia dpt mengejarku dan menyoalku lagi.. aku menggenggam tanganku dn memberi penumbuk tanda aku tengah serious.. "sory, lah.. aku rindu kau , sbb tu aku nak katai kau.. ......monyet" and wait? dia panggi aku monyet? dia berlari dn aku mengejarnya dri belakang.
"dah, duduk sini diam diam, aku beli, aku belanja kau lunch" mukanya terpancar wajah kereknya.. "aku tau lah kau kaya --' anak dato'.. aku anak tan sri pon tak kecoh. " aku cuba menahan ketwa.. aku lihat mukanya merah menahan geram.. "ouh, yelah monyet" dia membalas sinis..
"what ever 'kera"!" aku membalas balik. dia datang kearahku dan memberi makanan yg die beli, taste dia memang gempak. aku tak nafikan.
"Tengku Mohd Arman muiz!" laung seseorng.. matilah dia , matilah dia.. 'monster' teacher dh datang..
" ya ckg? " dia membalas tenang? tenang? aku pun dh menggigil dengar suara ckg tu, die boleh tenang?
"nanti tolong ckg boleh?" ckg akram membalas lembut.. gile arh! tak mungkin lah .. ni semua mimpi.. aku menampar pipiku sekuat yg boleh .. "auch!" aku menjerit kesakitan. ckg akran dan Arman merenung pelik kepada ku? .. aku buat muka selamba dn bertanya. "kenape ckg? ". eh? tak pulak gigil aku ni? selalunye kalau jumpe ckg ni, mau terkencing aku.
"kenape tampar pipi kamu? nah cermin" aku memandang pelik dan mengambil cermin kecil dsri tangan ckg akram.. aku terdengar kekekan ckg akran dan arman. aku meluhat cermin, aku menahan ketawa dan mengusap pipiku yang ada kesan 5 jari. akhirnya kami bertiga ketawa..
tepat pukul 5, aku meminta diri pulang ke rumah sewaku. aku menyewa seorng. bosan bosan bosan. !
arman POV.
kenape nama dia yg ligat bermain di pikiran aku? aku ade perasaan kat die ke? ah tidak! tak boleh! aku playboy dan dia.. budak yg digilai ramai. tak mungkin aku dapat bersama die. eh kejap? kenape aku pikir pasal tu? dh dh ! aku segera mengambil wuduk dan solat isyak, selepas itu aku segera menyelpiekan diri dan post di istagram aku dan tulis caption 'good night all, love u. muah,//flying kiss//' , aku lelaki playboy, akan sentiasa jadi playboy untuk satu matlamat..
Fina segera bangun dari tempat tidurnya. dia terlepas solat subuh.menggelabah tak tentu pasal.. oh baru dia ingat yg dia cuti. dia segera ke kampus.
Fina POV.
"good morning monyet" aku merenung tajam ke arah empunya suara itu, aku terus melakukan serangan. serang!!! aku memulas telinganya kuat kuat. padan muka dia. berani dia panggil aku monyet? eh? karang telinga dia putus, aku jugak yg kene.. aku segera melepaskan tangan ku dari telinga nya.. pergh, merah ! aku segera ketawa kekek kekekan. dia menjeling tajam dan menolak aku ke dinding. dia menghadapku, tangannya didinding menghalang aku dari pada berlari, mukanya makin lama mendekati mukaku, hidungnya bersentuhan dengan hidungku, aku tak boleh buat apa melainkan pejam mata sahaja.. tiba tiba aku terdengar dia ketawa? biar betul -_-.. aku buka mataku.. aku lihat dia terduduk sambil memegang perutnya dan masih ketawa tanpa berhenti.. nasib baiklah tiada orng.. aku akan balas balik..
dia cuba bangun. aku menolaknya ke dinding .. aku tersenyum goda dan ''kenape tak teruskan? nak saya serang dulu ke ?" aku mengenyit mataku padanya. dia.. dia.. dia.. seperti malu, mukanya merah, aku cuba menahan ketawa. dan akhirnya... "Hahahahaha! kau patut tengok muke kau masa aku cuba goda kau tadi.. hahahaha" aku sambung ketawa.. padan muke dia.. berani dia buat ape macam tu. akhirnya kami berdua terduduk di lantai dan ketawa tanpa henti. aku dan dia tiada kelas skrng. ada dua jam sebelum kelas aku bermula.
"helo? can i know where is the art class?" seseorng menyapa kami. ketawa kami terhenti. aku dongak ke atas dan..
"i Miss u!" aku dan dia berpelukan.. " i mis u too" dia membalas..
YOU ARE READING
Mr Perfect.
Randomkisah suka dn duka antara 3 sahabat bertarung perasaan yg menyebabkan persahabatan yg dijalinkan lebih 10 tahun itu terputus. Nur Engku nafina adlila laila binti tengku Muhammad Firash yang dipaksa kahwin oleh seorng lelaki yang pernah disukainya. m...