tutt tutt... "jap eh syur, aku nak jawab panggilan mummy aku " Fina pergi meninggalkan Syur yang sedang baring di buaian pokok.
"Assalamualaikum mummy, kenape call Fina?" "Waalaikumsalam, Fina balik sekarang, bersiap siap. keluarga bakal suami kamu tengah on the way datang rumah kita"
"okey mummy, Fina balik, bye."
Fina mematikan talian.
"Wey Fina. apasal muke kau sedih semacam?" Syur menyoal apabila terpandang mata fina yg bertakung air.
"a..aku.. aku kene balik.. family bakal suami aku dah sampai." Fina berlari meninggalkan Syur yang terpinga-pinga..
"mcm mane aku nk halang perkahwinan aku? tapi, mak aku tak sedih ke nanti?" air yg bertakung di mata Fina akhirnya menitis juga. Fina mengesat air matanya apabila dia betul betul di hadapan rumahnya..
"Assalamualaikum... mummy, Fina dh ba... " Fina kaku, apabila ternampak aunty anna yg merupakan mak kepada bestfriendnya , zikri.. 'jangan-jangan, zikri bakal suami aku kot? ah, ni tak boleh jadi, Syur mcm mane? hubungan aku dengan syur boleh musnah dengan perkahwinan ni.. aku kena halang!' Fina berbisik dalam hatinya..
"Waalaikumsalam.. masuk lepastu pergi bersiap , family bakal suami kamu dh sampai" Puan Sofea berkata ,selepas itu Fina terdengar bunyi ketawa beberapa orang .. Fina menaiki tangga dan terus bersiap..
"aku kene halang, halang dan halang! " Fina berkata sedikit menjerit, risau sekiranya mereka dibawah terdengar..
Fina segera turun kebawah,
"Assalamualaikum aunty " Fina mencium tangan Aunty Anna. "Waalaikumsalam, Makin cantik menantu mama ye .." Aunty Anna membalas dan ketawa kecil.
'kau ,Fina.. kau memang pengkhianat, kau tak layak jadi bestfriend aku dan Syur, pengkhianat!' zik berkata sedikit berbisik..
"jadi , Sofea. bile tarikh dorng nikah nanti? "
"Minggu depan okey kot?" "keluarga kami setuju, kan Fina ? "
Fina menggeleng. "Fina nak tangguh 5 tahun lagi. lepas fina abis belajar, baru fina kahwin, kalau tak. anggap jelah Fina batalkan rancangan kahwin paksa ni." Fina membuat keputusan muktamad.
"hurm, berat jugak permintaan kamu. baiklah, aunty setuju"
"aunty, saya pinjam Fina skjp boleh? " "pinjamlah, tak lama lagi jadi isteri kamu.. " Puan SOfea memberi izin.
mereka bergerak ke luar rumah, berjalan jalan ke hutan Magik..
tiba nya mereka di situ..
" kau ni memangkan Fina?! kau memang dari dulu nak rampas aku dari Syur. sekarang kau happy?! kau happy?!! kau memang tak layak jadi kawan Syur! pengkhianat! "
Fina dimarah teruk oleh zikri. mata Fina bertakung air, terasa hangatnya..
"a..aku.. aku .. bukan aku yang rancang.. bukan.. aku pun tk sanggup kehilangan kawan mcm korng.. aku tak sangka kau bakal suami aku.. aku tak sangka.." akhirnya, air mata Fina mengalir..
,zikri buntu..
" aku tk percaya! memang dri dulu kau ade hati kat aku kan?! sbb tu kau cuba nak rampas aku dari Syur! kau memang tk layak jadi isteri aku!" zik berlalu pergi meninggalkan Fina yang menangis terduduk.
"Assalamualaikum mama, jom balik, zik rasa zik tk sihat lah.."
"okeylah Sofea, saya balik dulu, esok saya dtg lagi, bincng brng brng perkahwinan anak anak kita ya?"
'aku akan buat hidup kau merana, Fina..' hati zik berbisik..
"assalamualaikum, mummy Fina dah balik.. "
"kamu pergi mana balik lewat malam?" oh semestinya Puan Sofea tak perasan kehadiran warna merah di mata Fina. kerana Fina cover matanya dengan kaca mata hitam.
"Saya pergi kedai tadi, tetibe rasa nak minum air ribena tadi., dah lah, Fina naik atas dulu." Fine mmbalas dan berlalu pergi ke atas, Fina menghempas pintu biliknya..
'kenape dengan anak aku tu? die ade masalah ke? ' puan Sofea berkata sendiri.
"tut...tuttt..." "tutt..tut..." "Assalamualaikum? Fina? kenape kau nangis? "
"Tsk Tsk, ma..maafkan. .. aku Syur.. ba..bakal.. suami aku adalah... " "tuttt..tutt..tut.." phone Fina kehabisan bateri.. fina baring diatas tilam, oleh kerana dia keletihan, dia terlelap..
YOU ARE READING
Mr Perfect.
Randomkisah suka dn duka antara 3 sahabat bertarung perasaan yg menyebabkan persahabatan yg dijalinkan lebih 10 tahun itu terputus. Nur Engku nafina adlila laila binti tengku Muhammad Firash yang dipaksa kahwin oleh seorng lelaki yang pernah disukainya. m...