Eomma ada bagitahu yang Namjoon setuju masa dia tanya time tu, aku tak tahu nak kate ape. Kawin bukan mudah. Tanggungjawab besar.
" Yena, kenapa ni? "
" Tak ada pape la "
Aku tipu eomma. Malas nak citer. Aku takut nak kawin ")
" Dah, jangan banyak sangat fikir. Bulan depan kamu kan dah nak kawin, ingat pesan eomma jaga diri kamu dan suami kamu nanti baik baik "
" iya laa orang tahu "
Eomma senyum. Suka la tu yang bulan depan aku nak kawin. Ni mesti bersepakat dengan eomma Namjoon. Cis.
----------
Sebulan Berlalu..
1 hari bulan 7 aku akan kawin. Aku tak percaya.
" Pengantin perempuan sudah bersedia? "
" Dah "
Aku memberi senyuman.Berdebar teruk aku dibuatnya. Bila bila masa sahaja aku aku akan digelar sebagai isteri.
--------
Semua warga dewan sedang bersedia menunggu pengantin perempuan. Pintu gereja dibuka menandakan kedatangan pengantin perepuan telah tiba. Namjoon memandang Yena, terpegun. Yena dengan berpakaian gaun putih yang dihias dengan bunga halus kelihatan begitu lembut dan cantik.
Yena menaiki tangga dengan tangan dipegang oleh Namjoon. Paderi mula melakukan tugasnya. Dengan rasminya mereka sah sebagai suami isteri. Pengantin lelaki perlu mencium pengantin perempuan. Yena kelihatan gugup. Ini adalah ciuman pertamanya, telah diambil oleh suaminya sendiri atau dikenali sebagai crushnya sebelum ini.
---------
Mereka pulang ke rumah mereka sendiri. Yela dah kawin mesti ade rumah sendiri. Barang semua sudah lengkap dirumah tu ini semua jasa eomma Namjoon mengupah orang mengangkat barang mereka semua. Dia tahu yang mesti mereka berdua penat sebab tu dia upah terus orang.
Yena masuk kedalam bilik tidur. Dia mendengar pancuran air di dalam bilik air, pasti Namjoon yang sedang mandi. Yena terus mencari bajunya didalam almari. Dalam sibuk dia mencari baju yang sesuai untuk tidur, secara tiba tiba satu dakapan dari belakang secara mengejut membuatkan Yena memandang ke belakang. Rupa rupanya Namjoon, sejak bila entah siap mandi.
" Haish! Terkejut tahu tak! "
" Hahahahaha saje nak buat kejutan "
" Shuh pergi pakai baju! "
Yena menutup mata kerana Namjoon hanya mengikat tuala di paras pinggang sahaja. Terserlah lah six pack Namjoon lmao.
" Waeyo? Tergoda ke sayang? "
" Taik ape kau! pergi sana! "
" Alaa panggil la oppa sayang! tak nak lah aku kau "
Namjoon merengek macam budak budak tadika.
" Pakai pakaian dulu baru boleh panggil oppa "
" Yela! "
Dia akur.
TBH
YOU ARE READING
[C] CRUSH + KNJ
Short Story❝ Aku suka kau. Kau adalah dadah, sebab kau berjaya buat aku ketagih dengan kau ❞ ❀Start :: 180201 ❀End :: 190202 #100 in Short Story 【300318】 #129 in Short Story〖270318〗 Cover by Joker vs Vampire Graphic Shop