33°

147 14 5
                                    

Sinaran matahari menembusi tingkap bilik mereka menyebabkan Yena sedar daripada tidur akibat silau.

Dia melihat wajah Namjoon di sebelahnya begitu lena tidur. Yena menyentuh pipi Namjoon sambil tersenyum secara tiba tiba. Dalam tidur pon masih cute, kata Yena dalam hati. Dia bergegas ke bilik air untuk mandi dan menyediakan sarapan.

---------

Bau yang datang dari dapur masuk ke dalam bilik Namjoon yang sedang tidur. Waktu itu Namjoon telah bangun tapi malas untuk mandi. Terlalu sejuk mungkin.

Namjoon menuruni tangga dan terus ke dapur. Dia mendekati isterinya secara senyap dari arah belakang dan memeluk tubuh kecil Yena yang sedang sibuk memasak.

" Morning sayang! "

" Haish! suka sangat buat orang terkejut! Kalau senduk ni terbang kene atas kepala macam mane? "

" Pengsan la saya! Hahahahahah "

" Dah, pergi duduk sana.. makanan dah sedia "

----------

Semasa mereka sedang sibuk makan..

Ding Dong~

Loceng runah mereka berbunyi.

" Awak ada beli apa apa ke? "

" Takde pon, biar oppa pergi tengok "

Namjoon membuka pintu. Mahu terkejut Namjoon bila tengok orangnya ialah Taehyung dengan Seohyun.

" Namjoon! lame tak jumpa! "

" Seohyun? Taehyun? "

Yena mendekati Namjoon.

" Awak sape--- "

Kata kata Yena terputus apabila melihat mereka berdua.


--------

Suasana dalam rumah tu tiba tiba menjadi senyap. Yena pula dari tadi memerhati Seohyun. Nak je berkurung dalam bilik. Tak nak tengok muka minah ni.

" Kenapa tiba tiba datang? "

Namjoon memulakan bicara.

" Kiteorang datang nak ucap tahniah dekat korang, korang kan dah kawin! "

" Haah, sebenarnya nak datang majlis korang tapi tiba tiba ada masalah. Sorry! "

Taehyung dan Seohyun membalas.

" Tak ape, lagi pon bukan buat besar besaran and thanks "

" Sebenarnya kami juga akan kawin tak lama lagi "

" Kawin? "

Terkejut Yena mendengar perkataan kawin.

" Yap, Kawin. Kami nak minta maaf kalau kami ade buat silap ke ape. Yena, aku minta maaf tau! now, kau dah jadi isteri Namjoon. Jaga dia baik baik tau! "

" Ha ha ha okey ") "

Yena hanya gelak tak tahu nak kate ape. Secara tiba tiba kot.

" Dengar tu, Seohyun dah minta maaf. Lain kali jangan nak marah dekat Seohyun dah "

" Iya la! "

Yena memberi jelingan maut.

" Hahahahahaha "

Kembali bising lah rumah mereka bila melihat telatah Yena yang entah pape. Bagus lah, semua sudah berbaik. Tiada lagi bermusuhan.

" Aku harap persahabatan kita akan kekal sampai bila bila.. Kau musuh aku dan kau kawan aku. Hidup ini mestilah saling memaafkan orang. Aku sayang korang semua "

- Yena

THE END

Thanks yang sudi baca sampai habis! Author ada buat story baru tau! support support la ye! Bhai!! Nantikan part special!

[C] CRUSH + KNJWhere stories live. Discover now