Aku duduk merenung ke luar tingkap.Esok,aku akan mulakan hidup baru di KL..Ya,esok aku pindah.
Aku cadang petang ni nak lepak dengan kawan kawan, tapi semuanya busy.
Tok tok tok..
Pintu bilik aku diketuk."Masuklah.."pelawa aku.Kelihatan along yang membuka pintu.
Along menutup pintu lalu duduk di sebelah aku."Mia...kenapa sedih ni?"tanya along.
"Emm...takde apelah."jawabku lalu menyandarkan kepala aku di bahu along.
"Amboi,manjanya.Dahlah..Mia tidurlah dulu.Esok nak bangun awal"pesan along sambil mencuit pipi gebuku.
Aku hanya mengganguk.Along keluar dari bilik aku.Aku membuka aircorn lalu menutup lampu dan tidur.
Aku harap,bila pindah nanti, hidup aku lebih menggembirakan.
Esoknya...
Lori pengangkut barang tiba di halaman rumah.Along,angah,abang Aizat dan aku masukkan barang ke dalam lori.
Aku melihat kembali rumah kami.Aku teringatkan kenangan dulu.Mama dan papa sudah pergi kerja.
Papa kata,lepas projeknya siap,mereka akan ke KL.
"Mia...jomlah."kata abang Aizat.Aku memandu kereta milik aku.Aku mengekori kereta along,angah dan abangAizat dari belakang.
Aku hanya memasang radio untuk memecahkan rasa sunyi dalam kereta.
Kami juga berhenti di RNR untuk rehat.
3 jam kemudian...
Kami tiba di sebuah rumah.Sejurus aku keluar dari kereta,aku terpesona dengan rumah ni.
Ini...rumah ke istana?
Warnanya kelihatan usang,namun cantik.Aku nampak along sedang bercakap kat telefon.
"Along cakap dengan siapa tu?"tanya aku kepada angah
"Call kawan dia..mintak bersihkan rumah ni dulu."jawab angah.
Aku hanya mengangguk tanda faham.Aku menyeluk poket dan mencapai iphone milikku.
Aku membuka gallery lalu menatap muka kawan kawanku.Aku tersenyum.
Beberapa minit selepas bersihkan rumah...
"Along,kita nak buat apa ni?Lagipun,perabot masih ada kat rumah lama"kataku
"Ah..pasal tu tak payah risau.Lagipun,along dah tempah set hiasan rumah."jawab along lalu menunjukkan beberapa keping gambar hiasan rumah.
Semuanya simple, tapi susunannya timbulkan rasa keharmonian.(macam RBT pulak)
Bilik along,angah dan abang Aizat,mereka ikut contoh set.Tapi..
Aku?
Sorry.. aku lebih suka hias sendiri.Siap menyusun,aku turun ke dapur dan buat air fresh orange.
Abang abang aku minat air buah.Aku tak berapa sangat..
Kalau boleh,aku nak buat air teh..tapi diorang kata nak air buah.
"Nah,air oren dah siap."kata aku lalu hidangkan air tadi ke atas meja.
"Terima kasih,Mia.Saayyaanngg Mia!"usik angah."Habis,selama ni tak sayang ke?"tanya aku dalam nada perli.
"Alah..janganlah cepat terasa.Ah..lupa pulak.Mia,esok Mia ke sekolah Homptons Private School."kata abang Aizat.
"Okay.Mia akan cuba biasakan diri dengan sekolah baru!"kata aku.
Mereka cuma tergelak melihat aku.Lawak eh ?
Malam itu...
Aku duduk di atas katil sambil bermesej dengan kawan kawan aku.
VictorGirl Group...LizaUmairah
Mia..so far,macam mana?Ok?IntanNurLiya
Yeah..macam mana kat sana?DamiaInsyirah
Mesti sibuk kan kat sana?You
Yeah..aku okay je.Korang macam mana?DamiaInsyirah
Still boleh hidup.Haha..You
😬😬LizaUmairah
Hehe..kitorang gurau je.Bosanlah takde kau.DamiaInsyirah
Guys,aku kena off dulu.Nanti sambung ye..DamiaInsyirah>>off
LizaUmairah
Aku pun.Bye!LizaUmairah>>off
IntanNurliya>>off
You>>offAku mengeluh.Esok aku akan ke sekolah baru.Hmm..
Aku rasa penat.Aku menutup lampu lalu baring di atas katil.
Berguling sana sini..akhirya tertidur jugak.
"Sorry guys kalau bab ni pendek..author takde idea nak fikir."
"Author rasa macam cerita ni best sikit daripada yang lama..Hurm.."
"Okaylah,author pergi dulu.Jumpa di bab seterusya ya..bye!"
#Votelah ye..
YOU ARE READING
MIA ADDRIANA
RomanceMia Addriana:By The__Finx adalah karya pertama yang diterbitkan Mia merupakan anak Dato'(kaya doh)dan tak sombong.Demi mengekalkan kekayaan,ibu bapa mereka ambil keputusan untuk pindahkan dia dengan abang2 dia ke KL(Best Gile) Mia ada 3 ora...