Bab 7 *

29 3 2
                                    

"Haa pov Akim tadi dh habis..so,ini realitic Mia.Jangan keliru tau"

***

Aku buka mataku perlahan lahan.Aku terdengar bunyi orang memanggil namaku.

Separuh mataku dibuka.Ini..alat bantuan pernafasan?Di tangan pulak ada...jarum?

Bau kat sini macam klinikal.Aku kat..hospital?Aku nampak Akim,Ezad,Nazmi dan Arul duduk kat sebelah aku.

Aku donggakan sikit kepala aku."A....aku....kat mana...ni?"tanya aku.

"Kau dekat hospital,Mia.Tadi kau accident dengan Akim."terang Arul.

Aku nampak kepala Akim kena balut dan mulutya ditampal dengan plaste.

"Si..siapa yang bawak kitorang ke sini?"tanya aku.

"Masa kau pengsan,aku boleh jalan lagi sebab aku tak cedera sangat.Aku nampak kau dah kaku kat sebelah.Aku angkat kau,pastu aku call Nazmi amik kita kat jalan tu."terang Akim.

"Maaf,Mia.Semua ni salah aku"kata Akim lagi."Tak..ni bukan salah kau.Aku pon salah jugak,Akim.Aku yang menjerit tetiba."kata aku.

"A....abang aku tau tak pasal ni?"tanya aku.Nanti kalau aku balik dengan berbalut,diorang tanya...apa nak jawab?

Nazmi angguk.Fuh,lega.Aku dengar bunyi tapak kaki.Makin lama makin dekat.Orang tu adalah.....

Abang abang aku.

"Mia,asal boleh accident ni?"tanya along."Mia.."belum sempat aku nak cakap,Akim mencelah.

"Ni semua salah Akim,along.Akim tak dengar pesan Mia suruh tengok depan."kata Akim rasa bersalah.

"Akim..."aku memanggil namanya.

"Hm...takpelah,Akim.Benda dah jadi"kata angah pulak sambil usap kepala Akim."A...angah tak marah kitorang ke?"tanya Akim.

"Tak...kitorang tak marah.Kitorang bersyukur korang selamat"kata abang Aizat.

Aku tersenyum."Mia..kau pakai tak cincin yang aku bagi tu?"tanya Akim.

"Pakai"kata aku sambil tunjukkan jari aku."Hm...baju aku bagi tu?"tanya Arul pulak.

Aku cuma geleng kepala.Arul buat muka merajuk.Kami pulak tergelak tengok respon dia.

"Alah Arul..nanti kalau birthday kau ke..aq pakailah baju tu."kata aku.Arul tersenyum dan aku gelengkan kepala tengok diorang.

Aku teringat sesuatu.Ada sekali tu,aku tanya budak pompuan kelas aku pasal perangai beruk ni sebelum aku ada.

Budak tu kata...

"Kalau kau nak tau,dulu diorang suka sangat mencarut dan kalau ada otang cari gaduh,diorang akan belasah orang tu sampai lumat and TAKKAN maafkan orang tu.Bagilah apa pon untuk mintak maaf,diorang takkan maafkan.Even...EVEN terlanggar bahu diorang.Tak kesah diorang tu pompuan atau laki.Sama je dilayan.Tapi,bila kau pindah sini,diorang mula berbaik dengan kitorang dan maafkan kitorang kalau ada buat salah.Ada sekali tu aku dengar ada orang kata 'Weh,kau perasan tak?Yang SwagCool Boys berubah sejak budak baru nama Mia tu kat sini.Sebelum Mia ada,aku selalu dengar Akim sebut pasal budak nama Mia.Katanya..tu adik angkat dia.Aku rasa Mia tulah Mia yang Akim selalu sebut tu.Bestlah dia kalau adik angkat dia ada kat sini'....tulah yang aku dengar.Aku pon rasa macam kau ni..dewi diorang"kata dia dan blah terus dari situ.

A/N:Okay..back to real story..

Aku nampak ada seorang nurse atau doktor kot..(ntahlah..apa kesah aku.Aku bukan nak jadi doktor atau nurse.So,semua benda kat hospital aku tak pernah tau.)datang ke arah kitorang.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 23, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MIA ADDRIANAWhere stories live. Discover now