"Bai,Mia!"kata Akim sambil melambai ke arah aku.Aku masuk ke dalam rumah dan beri salam.Along,angah dan abang Aizat sahut salam aku tadi.
Aku naik ke bilik untuk mandi dan turun balik ke dapur untuk makan.Turun aje aku ke bawah,angah bertanya.
"Pergi mana tadi?"
"Mc Donalds dengan kawan."
Angah cuma angguk dan aku senduk nasi goreng untuk makan.
Kitorang makan dan takde ape nak bual.Senyap macam libary.
Aku toleh ke jam di dinding dapur.Pukul 8:58 malam.
Selepas makan,aku naik ke bilik dan siapkan kerja sekolah yang madam Wawa bagi.
Aku ni walaupun malas belajar,aku tetap buat homework.
Setelah siap kerja tadi,iphone aku berbunyi.Group VictorGirl tengah on.
VictorGirl Group
IntanNurliya
Hai girls.Buat apa tu?You
Nothing...DamiaInsyirah
Gosh!Mia?How's your day?LizaUmairah
Siapa kawan baru kau?You
Okay,first..aku okay kat sini.Second,aku dah ada kawan.IntanNurliya
Siapa nama diorang?LizaUmairah
Hah..sape?DamiaInsyirah
Kitorang nak tau ni..You
Okay..their name is..Akim,Ezad,Nazmi and ArulIntanNurliya
Why your friends all is boy?DamiaInsyirah
Diorang suka kat kau ek?LizaUmairah
Wow!!4 boyfriend..best giler!You
Hei..takde maknanye aku suka diorang.IntanNurliya
Yelah tu..tengok tengok nanti sangkut dengan seseorang.Bye..:-)IntanNurliya>>off
DamiaInsyirah>>opff
LizaUmairah>>off
You>>offDiorang pikir aku suka kat beruk tu? Oh,please.. nak muntah aku dengar.
Tiba tiba,aku teringatkan Afiq,dan waktu tu jugak jantung aku berdegup kencang.Ah...aku suka dia ke?
'Astaga..aku kan masih belajar'omel hati aku lalu baring atas katil.
***
Akim (P.O.V.)
Lepas hantar Mia balik,aku pun balik rumah.Aku bagi salam dan masuk ke bilik.Nasib baik aku ada beli hadiah tadi secara senyap masa lepak lepas sekolah.
'kalau takde..mesti Mia sedih..esokkan birthday dia'bisik hati kecil aku.
Aku amik pembalut hadiah warna biru dan kad ucapan serta kotak kosong untuk isi hadiah.
***
"Ma..agak agak Mia ingat kita lagi tak ?"tanya aku kepada mama aku.
Mama aku senyap seribu bahasa.Aku tau..kalau Mia tak ingat kitorang..mesti mama kecewa.
YOU ARE READING
MIA ADDRIANA
RomanceMia Addriana:By The__Finx adalah karya pertama yang diterbitkan Mia merupakan anak Dato'(kaya doh)dan tak sombong.Demi mengekalkan kekayaan,ibu bapa mereka ambil keputusan untuk pindahkan dia dengan abang2 dia ke KL(Best Gile) Mia ada 3 ora...