Bab 5 *

20 3 0
                                    

"FIRST...BERIBU MAAF DIPINTA...SORRY SEBAB BARU SEND BAB 4.BUSY AND TAKDE INTERNET NAK PUBLISH.OKAY,SEBAGAI TANDA MAAF,AUTHOR AKAN PUBLISH DUA BAB."

"ENJOY!!"

******

Di rumah...

Aku membelek baju yang diberi Arul tadi.Tiba tiba,iphone aku berbunyi.

Siapalah sajat yang call aku ni?

"Em..hello?"

"Er..ini keluarga Dato' Hisham ke?"

"Ye..saya anak dia"

"Baiklah.Bertenang ya cik.Saya nak maklumkan,Dato'Hisham dan Puan Fatimah sudah meninggal dunia"

"A..APA?!!!!"

"Mayat mereka dijumpai di tepi sungai.Kami rasa,mereka tercampak ke luar sebab kereta pon junam ke longkang."

"B..Baiklah.Mana Hospital yang uruskan jenazah mereka?"

"Hospital Besar Kuala Lumpur"

Teet..

Aku rebah dan menagis teresak esak.Along yang turun dari tangga tanya aku kenapa.

Aku jawablah yang mama dan papa meninggal.Dia pon menangis dan ditenangkan oleh aku.

Hospital Besar Kuala Lumpur...

Aku duduk di bangku luar hospital sambil menutup muka dan menangis.

Dugaan ini terlalu berat dan susah untuk aku terima.Tapi...apakan daya?Takdir yang tentukan.

Aku rasa,bahuku dipegang.Akim dan abang Ammar.

"A...apa korang buat kat sini?"tanya aku kepada diorang.

"Aku dapat tau yang parents kau meninggal.Sebab tu kitorang datang."terang Akim.

"Korang datang berdua ke?"tanya aku lagi.

"Taklah.Yang lain pon ada."jawab Akim sambil mengelap air mata aku.

"Mia...Mia baliklah dulu.Along dengan angah nak uruskan hal kat hospital.Abang Aizat ada kat umah"kata along yang entah dari mana datang.

Aku cuma angguk dan tumpang kereta abang Ammar.Aku cuma merenung ke luar tingkap.

"Mia..Mia janganlah sedih.Abang Mar tak suka tengok Mia sedih macam ni.."pujuk abang Ammar.

"Abang...Mia bukanya sedih.Cuma kecewa.Masa birthday, diorang takde."

"Dahlah...esok kita lepak dengan yang lain,nak?"pujuk Akim.

"Hm..ok"

Tiba tiba,telefon aku berdering.

AizatEzad

"Assalamualaikum,Mia.."

"Wa..waalaikumsalam.Kenapa Ezad?"

"Wei,kau ada kat mana ? Arul ajak whole gang SwagCool gather kat Mc Donald's"

"Aku baru keluar dari hospital.Akim ada dengan aku ni."

"Haa..baguslah.Sekarang jugak pergi tau.Jangan lewat!Mustahak ni.."

"T..tapi.."

Teet...

Aku tak sempat cakap apa pon,dia dah letak.Hurm.

"Kenapa Mia?"tanya abang Ammar."E..Ezad suruh gi MD now.Abang tolong hantar kitorang"

Dia cuma angguk dan aku tunjuklah MD yang mana.

MIA ADDRIANAWhere stories live. Discover now