Amy POV
De rest van de week is er niet echt iets speciaal gebeurt. Ondertussen weet bijna de hele school het al over Barry en mij. Zelfs al sommige leerkrachten. Hij is nog vaak blijven slapen deze week, mijn ouders zijn toch niet thuis! Ze komen zondagavond wel terug dat is dus over 2dagen. Hoe moet ik ze nu vertellen dat ik dan al bijna een week een vriendje heb? Waar zijn ze er ook nooit als ik ze nodig heb? Net als toen ik 12 was. Toen lieten ze me voor het eerst 5dagen alleen thuis. Ik was gewoon gaan fietsen, maar daar bleef het niet bij. Een auto zag me niet aankomen en reed recht op me af. Ik wilde nog uitwijken maar het was te laat. Ik was aangereden. De man die achter het stuur zat was duidelijk dronken. Een vrouw had alles gezien en had de politie en de ambulance gebeld. Ik werd meteen naar het ziekenhuis gebracht. Ik had enkel een gebroken arm die voor enkele weken in het gips moest en wat schaafwonden op men benen. Toen ik op mijn kamer lag kwam die vrouw plots binnen. Ik was blij met haar bezoek. Het leek wel alsof het men moeder was die er stond. Ze heeft me veel geholgen want mijn ouders konden we niet bereiken. De vrouw kwam me zelf iedere dag ophalen en bracht me naar school, kwam me dan weer ophalen na school en maakte eten voor me klaar. Ze was zo'n schat. Al die tijd dat mijn ouders er niet waren heeft ze voor mij gezorgd. En toen mijn ouders terugkwamen waren ze in een enorme schok, maar na enkele dagen leek er niets aan de hand te zijn. Terwijl mijn arm nog steeds in het gips zat. Ik ga soms nog langs bij die vrouw na school of tijdens een tussenuur. Ze woont vlakbij school. Mijn ouders weten dat niet eens, maat ze weten dan ook niet veel over mij! Maar ik heb dus echt geen idee hoe ik ze moet vertellen over Barry. Misschien moet ik Barry uitnodigen om te komen eten zondagavond? Dan kan ik hem meteen voorstellen. Dat is het! Er werken dus toch nog enkele hersencellen in dat koppie van mij. Ik ga hem bellen dan weet ik het meteen. Ik vraag me wel af hoe het dan zal zijn als ze elkaar ontmoeten. Eerst bellen om te wetn of het wel past om te komen eten.
A: Hey Barry
B: Dag schoonheid van me.
A: Ik heb een vraagje voor je. Je weet dat mijn ouders op zakenreis zijn hé op dit moment?
B: Ja liefje, dat heb je me verteld.
A: Oké, wel ze komen zondagavond terug en ik vroeg me af of je dan niet wil langskomen om te blijven eten. Dan kan ik je meteen voorstellen aan hen. Je moet niet of als je niet kan begrijp ik het wel, maar dat leek me makkelijker.
B: Mijn lieve Amy, tuurlijk wil ik langskomen. Ik wil dolgraag je ouders ontmoeten. Jij hebt die van mij toch ook al ontmoet?
A: Ja mijn liefste Barry, maar het kon toch dat je al plannen had?
B: Ja, maar voor jou zou ik die verzetten met alle plezier.
A: Dankje liefje. Kom je dan om 19u naar mij zondag?
B: Is goed liefje. Ik hou van je!
A: Ik hou ook van jou!
Dat is dan ook geregeld nu maar hopen dat ze elkaar wat leuk vinden, maar dat komt wel goed. Of dat hoop ik toch. Als ik zondagmorgen wakker wordt voel ik me al helemaal gestrest. Dus neem ik een lang bad om te ontspannen. Na mijn bad doe ik mijn jogging aan en ga naar de keuken ik stop snel een boterham in mijn mond en trek dan de koelkast open. Tijd om eten klaar te maken voor vanavond! Barry wilde komen helpen, maar ik heb het geweigerd, want als wij samen iets moeten doen komt er niets van in huis of toch niet veel. Ik maak mijn eigen pasta gerecht. Met mijn eigen geheime saus. Niemand weet wat er allemaal in zit behalve ik. Als ik alleen thuis ben maak ik hem zo vaak dat ik het wel vanbuiten weet. Als ik klaar ben met koken zie ik dat het al 18u30 is. Ik moet me nog aankelden, opmaken en de tafel dekken en binnen een halfuu is Barry hier al en binnen een uur mijn ouders. Ik trek mijn nieuwe rood jurkje aan en doe mer zwarte pumps onder. Nog mijn make-up en mijn haar krullen en dan ga ik nar beneden. Als ik beneden kom gaat de bel. Net op tijd klaar dus Ik open de deur en kijk Barry met open mond aan. Hij heeft een heel net pak aan met een rode stropdas. Die past dus bij mijn jurkje. Ik heb hem nog nooit zo gezien. 'Bevalt het zicht je?' vraagt hij om de stilte te verbreken. 'Ja!' kan ik nog net uitbrengen. Hij geeft me een kus ter begroeting en loopt dan naar binnen. Ik sluit de deur en loop achter hem aan. Samen dekken we de tafel en dan gaan we in de zetel zitten. We hebben nog 5minuten over. Ik sta op enkom terug met 4 aperitiefjes. Net as ik wil zitten hoor ik de deur opengaan. Ik kijk Barry aan en hij knikt, staat op en neemt mijn hand en zo lopen we naar de hal. Ik laat Barry los en omhels mijn ouders. Ze kijken Barry vragend aan. 'Mam, pap, dit is Barry mijn vriendje sinds maandag.' Ze ik dan. Mijn moeder is meteen dolenthousiast. 'Wat leuk, Amy! Aangenaam kennis te maken Barry!' Mijn vader kijkt me vragen aan. Ik weet wat hij bedoelt. Hij vraagt zich af of hij wel echt is wat ik wil. Ik knik en meteen stelt hij zich voor. We lopen de woonkamer in en ik geef ze elk een aperitiefje. 'Op de liefde?' zegt mijn vader. 'Op de liefde!' zeggen Barry, men moeder en ik in koor. Men moeder snuift de geur op die zich in de woonkamer verspreidt. 'Amy, heb je je beroemde Amy Pasta weer gemaak?' vraagt ze. 'Ja, mam ik weet dat jullie do zo lekker vinden!' antwoord ik. ' Oh, daat heb ik wel zin in.' zegt mijn vader. 'Aan tafel dan maar?' vult Barry nog aan. Na het eten en praten over de afgelopen week moet Barry naat huis vertreken. 'Ik vond het zeer aangenaam jullie te ontmoeten' zegt hij als afscheid. 'Dat vonden wij ook!' zegt men moeder. 'Ik laat hem even uit' zeg ik dan. Ik ga mee naar de deur. Hij wil al vertrekken maar ik trek hem naar me toe en geef hem een kus. 'Je hebt een goede indruk gemaakt Barry!' 'Dat hoop ik liefje!' 'Dat weet ik wel zeker!' zeg ik nog als hij de deur al uit is. Als ik weer binnen kom wil ik opruimen, maar mijn moeder houdt me tegen. 'Ga maar slapen' zegt ze 'Je hebt al genoeg gedaan vandaag. En leuke jongen hoor die Barry, en heel beleefd.' Vult ze nog aan. Ik wist dat hij een goede indruk had gemaakt. Ik ga naar boven en check men gsm. 1 smsje van Barry: Slaap lekker prinses tot in dromenland. Ik antwoord snel: Slaap lekker prins zonder paard tot in dromenland. En ga dan ook naar dromenland. Deze avond kon echt niet beter zijn.
Dit is al deel 5. Ik ben ook al bezig aan deel zes, maar dat is nog niet helemaal af. Laat alsjeblieft weten wat je er van vind. Comment en vote en als je het mooi vindt vertel dan aan je vrienden om het ook te lezen.
x-jes Britt
JE LEEST
Liefde?
RomanceDit verhaal gaat over Amy. Ze is en meisje van 15jaar en is enig kind. Ze is vaak alleen thuis omdat haar ouders een drukke job hebben waardoor ze veel in het buitenland zijn voor lange tijd. Dan voelt ze zich vaak alleen. Ze ziet er wel zeer goed...