"Dian? Awak Diandra Qaisara kan? You're changed a lot. Saya hampir tak kenal awak Dian. I Miss you so much sayang" Tengku Harris menguatkan lagi pelukan.
Sementara Diandra pula cuba meleraikan pelukan.
"Encik ni kenapa? Saya tak kenal Encik. Saya memang Diandra Qaisara tapi saya bukan orang yang Encik cari. Maafkan saya. Please lepaskan pelukan ni. Saya rasa lemas la"
"No! I know it's you Dian! Don't you dare to lie with me. I know it's you. From your eyes. From your smell. I still remember about it Dian althought 3 years. " rayu Tengku Harris
"Maybe encik silap orang. Ya maybe nama kami sama. Ada beribu nama yang sama dalam dunia ni. Maybe perfume yang saya guna sama macam dia"balas Diandra
Doktor Laila yang tiba ketika itu terkejut melihat situasi yang berlaku di hadapan matanya. Doktor Laila bertambah terkejut apabila melihat tangan Diandra yang luka. Dia dapat melihat kesan gigitan di tangan putih milik Diandra Qaisara.
"Nurse tolong ambil ubat penenang tu. Cepat. Pesakit semakin agresif"pinta Dontor Laila
'Doktor Laila muncul pada masa yang tepat. Thanks to you doc' monolog Diandra
Doktor Laila cuba memberi suntikan terhadap Tengku Harris.
"Nurse. Tolong pegang dia"arah Doktor Laila
"No! You can't do this to me! Dian! I know it's you! " Tengku Harris memberontak.
"No! No! Plea..se.. N-no.."suara Tengku Harris semakin perlahan. akhirnya dia tertidur setelah disuntik ubat penenang tersebut.
"Are you okay Dian? "soal Doktor Laila
"Yes. I'm okay. Don't worry"Diandra memberi senyumam nipis kepada Doktor Laila tanda dia tidak apa-apa.
"Saya pergi dulu ya"pinta Diandra
Doktor Laila hanya membalas dengan anggukan kecil.
Hawa dan Aida yang berada di situ hanya melihat pemergian Diandra. Mereka tahu Diandra perlukan masa untuk bersendiri.Diandra Qaisara berlalu dari wad VVIP tersebut. Langkah diatur ke taman yang terdapat di hospital tersebut. Dia melabuhkan punggungnya di sebuah bangku.
'Why Harris? Why? Kenapa kita perlu berjumpa lagi setelah aku berjaya lupakan kau. Kenapa kau perlu muncul dalam hidup aku lagi Harris?' rintih Diandra
Dia menangis. Tanpa ada yang tahu..
YOU ARE READING
SIAPA AKU DI HATIMU (SU)
عاطفيةRanking: #1 bersama (28/01/2021) Ranking: #6 kembali (31/01/2021) Ranking: #9 kesayangan (31/01/2021) Rankinh: #2 bersama (09/03/2021) Hubungan cinta yang terjalin antara Tengku Harris Naufal dan Diandra Qaisara bukanlah lahir dari hati yang ikhlas...