Del 11

47 1 0
                                    

Jeg tror godt han kunne mærke at jeg ikke ville høre om vinger og de der ting, for nu snakker han om noget helt andet. Han fortæller mig en historie. En historie om en Dreng. "Drengen kommer fra jorden. Det er den første dreng de bliver født. Han er helt alene på jorden. Selvom man altid har hørt det er Adam der er den første på jorden passer det ikke", siger Marci. "For den første dreng hed Aggy. Aggy var fremragende til alt. Han kunne bygge huse, han kunne lave mad, han kunne alt det som menneskene kan. Men en ting var anderledes. Han havde vinger. Han vidste ikke hvordan man brugte dem. Han spurgte Gud. Gud fortalte ham at man kun kunne bruge dem i Den anden verden. Aggy spurgte Gud hvad han mente med Den anden verden? Dertil svarede Gud: "Den anden verden, det er der hvor de magiske væsener lever. Det er der hvor alle er glade og lever i harmoni med hinanden. Det er det sted jeg har skabt til skabninger som dig Aggy. Folk som dig, der er for gode til denne verden. I har mere i jer. Derfor har i fået et par vinger, alfe ører, horn og meget mere."
Aggy stod stille og kiggede på sin Gud. Han spurgte om han så måtte komme til den anden verden? Men Gud svarede at han selv skulle finde vejen dertil. Så Aggy begyndte sin lange rejse. Først gik han bare i dagevis. Han gik og han gik. Hele vejen til Frankrig. Da han kom til Frankrig spurgte han Gud om det var der den anden verden var? Men Gud svarede ham "Nej, du er ved den anden verden når du kan se de smukke bjerge i horisonten, når du føler du er der. Når du føler du hører til hvor du er." "Så er du i den anden verden Aggy." Aggy stod og overvejede hvad hans Gud lige havde fortalt ham. Han kom i tanke om det bedste sted han vidste, hvor han stadig kunne se bjergene og den smukke natur. Det var hans yndlingssted. Det var op en grøn plæne. Plænen var i Østrig, så Aggy begav sig mod Østrig. Da han endelig nåede østrig, fik han en mærkelig følelse. Han følte sig tilpas. Så han gik ud fra at dette var indgangen til den anden verden. Det var også helt rigtigt. Han spurgte Gud for anden gang om dette var stedet. Gud svarede ham at dette var indgangen til den anden verden. Aggy jublede og skyndte sig ind i verdenen. Da han kom derind, så han hende. Han så hans drømmekvinde. Hun var blond. Hun havde de smukkeste, små, bitte alfe ører. Hun gik stille mod ham, men han kunne ikke vente. Så han sprang i armene på hende. De blev gift efter et halvt år, og det var sådan vi magiske væsener opstod."
Jeg havde slet ikke lagt mærke til at jeg var kravlet op i sengen under historien. Men det er nu fint nok. Der er bare en ting jeg undrer mig over. "Marci? Hvorfor blev du så født i menneskenes verden?"
Marci fortæller mig at det er hvis ens mor ikke kan tage sig af en, eller hvis hun ikke er klar til at få et barn endnu. Så bliver man flyttet fra en gravid kvinde til en anden gravid kvinde.

Deres VerdenWhere stories live. Discover now