CHAPTER 6

148 25 1
                                    

CHUP!

T-TADI... TADI AKU BERKUCUP DENGAN JEON JUNGKOOK KAN?!

KAN KAN?

Aku alihkan pandangan ke hadapan, mata Jungkook menjadi tatapan aku keadaan kami teramat lah rapat

Aku sekarang ni berada di atas tubuh badannya yang sedikit sasa dengan cepat aku bangun dari terus menghempapnya.

"KUCUPAN PERTAMA AKU!"

Aku membuat mimik muka nak menangis,

PULANGKAN BALIK FIRST KISS AKU JEON JUNGKOOK HUARGH!!

"Eh aku tak sengajalah!" Balas Jungkook dengan wajah bersalah

Padan muka

"Jungkook mintak maaf dengan dia!"

"MUSUH KAUM WANITA!!"

Pelbagai suara dari pustakawan wanita mempertahankan hak mereka maksud aku hak aku ye hak kami la tu urm pape lah

"Kenapa aku yang kena..."

Muka Jungkook pissed off disitu

"Mengecil lah dan fikir balik perbuatan kau tu" kata seorang senior yang disumpah dengan sumpahan Si Gadis Kecil Bertudung Merah menghalakan sekuntum bunga ke arah wajah Jungkook

"Apa..." balas Jungkook yang tak faham dengan situasi sekarang (ಥ_ಥ)

"AHCHOOOOOOOM!!"

Ah... Jungkook mengecil lagi...

"EH?"

Semua ahli pustakawan yang melihat Jungkook terkejut

"Dia tak mengecil?"

"Eh?"

"Kenapa?"

"Mungkin ke sumpahan tu dah terlerai?"

"Eh? Tiba-tiba je?"

"Kenapa? Apa jadi tadi?"

Ada juga yang baru keluar dari bilik masing-masing dan mungkin dia ternampak ramai orang kerumun kami tu yang dia ni lambat dapat berita kot? (ಥ_ಥ)

"SEBAB KIM AERYN CIUM DIA KE?" Kata salah seorang pustakawan disitu

EH? KENAPA AKU PULAK?

"Maksudnya... sumpahan akan terlerai apabila tuan puteri bercium dengan putera?" Tebak Jiimin.

"Memang kisah yang selalu kita dengar dalam cerita dongeng kan kawan-kawan?" Sambung Jimin lagi

Aku menoleh memandang Jimin

"Jimin? Kalau kau cakap macam tu..."

SEMUA PUSTAKAWAN JELING AKU DENGAN PANDANGAN MATA MACAM AKU NI AISKRIM PULAK!!?

"Aku pun..."

"Aku pun..."

"Kitorang pun..."

"NAK KENA CIUM JUGAK!" Semua pustakawan mengejar aku mahu aku mencium seorang demi seorang bagi meleraikan sumpahan mereka.

"WAHH! AKU DAH AGAK DAH! JIMIN MULUT KAU MEMANG-ARGHHH!!"

Aku berlari sepantas mungkin melarikan diri dari diserang dengan ciuman-ARGH APA AKU MENGARUT NI?!

TOLONG AKU!

"TUNGGU KAMI AERYN!!"

Jungkook memandang Aeryn yang sudah jauh berlari ke luar.

"Ah tunggu Ryn- ACHOOOM!"

POOF!

"Eh?"

Jungkook memandang dirinya yang sudah menjadi kecil semula. Jimin mengambil Jungkook lalu diletakkan pada tapak tangannya.

"Nampaknya kucupan tu berkesan sekejap je" kata Jimin.

"Apalah"

"Sedihnya"

"Bila kita nak kembali normal?"

"Tapikan seronok juga kucupan takdir tu!"

Dan bermacam-macam bunyi mengeluh yang dikeluarkan oleh para pustakawan TG High School.

"Ah Jungkook kalau kau tak jelaskan pasal ni kat orang lain yang sumpahan ni tak terlerai, dia akan kena cium dengan orang lain nanti faham?" Kata salah seorang pustakawan perempuan disitu, Kang Hyerin.

Membulat mata Jungkook mendengar ayat Hyerin. Tiba-tiba sahaja hatinya membara apabila mendengar penjelasan Hyerin itu.

❤❤❤

Asrama biasa (Bilik Kim Aeryn)

"Uh... teruknya harini! Nasib baik bilik aku masih sama"

Aku duduk di atas katil sambil berselubung memikirkan tentang kejadian semalam. Amat menakutkan, dikejar oleh raksaksa dan pelbagai makhluk sumpahan sampai maduk dalam mimpi eeee

"Sebabkan aku dah lari dari tempat tu, baik aku keluar sebelum aku dijumpai oleh makhluk makhluk semalam"

Aku rasa lebih baik keluar ikut tingkap dan aku rasa aku terpijak benda yang keras saat aku melangkah keluar dari tingkap tu.

"Macam terpijak sesuatu je?"

Aku memandang ke bawah. Alangkah terkejutnya aku rupanya aku pijak kepala JEON JUNGKOOK!

"JUNGKOOK KAU BUAT APA KAT SINI?!"

Maaf terpijak kuat sangat!

"Takde ape. Aku tengah tidur"

Eh kejap ramainya orang. Diorang pakai mantel maksudnya SEMUA NI PUSTAKAWAN KE?!

"Uh Jungkook jahat!" Kata salah seorang pustakawan lelaki yang telah dibelasah oleh Jungkook semalam.

"Kau berjaga semalaman supaya aku tak diserang hendap ke Jungkook?"

"Tuan puteri mestilah dilindungi" Jungkook memberikan senyuman penuh makna.

Tu-tuan puteri?

"Walaupun sebenarnya sumpahan tu tak terlerai pun" sambung Jungkook lagi.

"Jadi kalau kau pergi tempat yang ada debunga berterbangan pun kau akan jadi si comel lagi lah ni?"

"JANGAN PANGGIL AKU SI COMEL LA RYN!" Marah Jungkook.

UWU TAKUTNYA~

"Kalau aku mengecil nanti aku tak dapat nak angkat kau macam ni lagi" Jungkook mengangkat tubuh aku yang masih berdiri di tingkap.

Muka dia hmm DEKATNYA! Teringat pulak pasal kucupan semalam...

"Kenapa muka kau merah?!"

"Jungkook pun samalah!"

"TAK MANA ADA TANGAN AKU LENGUHLAH!"

Jungkook meletakkan aku pada tanah dan berkata sesuatu.

"Kita belum tau sama ada kau still sasaran ahli sihir tu atau tak. Jadi kenalah hati-hati. Prevention is better than cure okay? Kalau kau nak pertolongan, jerit je nama aku faham?"

Jungkook mengusap lembut kepalaku. Aku terkedu sebentar. Jungkook ni selalu berusaha nak melindungi aku.

"O-okay" balasku singkat.

Jadi sejak tu Jungkook selalu lindungi aku dari diserang oleh para pustakawan yang disumpah.

To Be Continue...

Done update

[C] Mystery of Tales Garden + JIKOOKWhere stories live. Discover now