CHAPTER 9

135 29 4
                                    

FWOOSH!

"Tempat ni..."

Aku mati kata

"Macam negara cerita dongeng" sambung Jungkook

"Macam negara cerita dongeng" sambung Jungkook

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tak mungkin..."

Jimin terkejut melihat sekelilingnya.

"Selamat datang ke Tales Garden"

"Tales Garden? Kat sini?"

POOF!

"Jungkook!"

Jungkook yang kecil terapung di udara kerana dijampi oleh ahli sihir berambut perak itu.

"Ah! Tolong aku!"

Kemudian, Jungkook hilang...

"Ah Jungkook!"

Aku menjerit namanya dah takde guna

"JUNGKOOK DAH HILANG?!"

"Dia kini berada di suatu tempat dalam Tales Garden ni. Parti taman akan bermula pukul 12 tengah hari dan berakhir pada 12 tengah malam. Kalau korang boleh cari Jungkook sebelum pukul 12 tengah hari, aku akan tarik balik sumpahan diorang sehingga 12 tengah malam faham?"

"Kalau kitorang dapat cari Jungkook... sekejap kau sembunyikan dia ke?"

"Cik Ryn kat situ..."

Jimin menarik bahu aku supaya melihat apa yang berlaku.

"Eh? RAMAINYA JUNGKOOK!!!"

"Mungkin dia nak kita cari Jungkook yang sebenar"

Ada banyak sangat Jungkook disini. Haih ada Jungkook yang selamba, Jungkook yang serius dan tak lupa juga Putera Jungkook yang romantik

"Macam dalam cerita 'Kapak Perak' pulak dah. Kalau kita dapat pilih yang sebenar, mesti dia bagi kita semua Jungkook ni" Jimin buat jenaka.

"Tak payahlah..."

Semuanya menakutkan!

Walaupun ada yang memang lain sangat dengan sifat Jungkook seperti yang jenis selamba, serius, romantik, miang dan sebagainya...

Ada juga yang berlagak sama macam sifat Jungkook yang sebenar.

"EH AKU TAKTAU LAH YANG MANA SATU JUNGKOOK YANG SEBENAR!"

"Kalau kau nak bawak balik yang mana kau suka pun boleh. Rupa diorang semuanya sama je hahahaha"

Aku terus berlari ke arah Jungkook-Jungkook yang banyak tu errr aku pening!

"Cik Ryn?"

"GERAMNYA AKU! Aku mesti bawak balik Jungkook yang sebenar! Sebab Jungkook cuma ada satu JE!"

"Marilah main dengan saya~" kata Jungkook yang jenis playboy

"KACAU JELAH JUNGKOOK TIRUAN! KE TEPI! SANALAH KAU!"

[C] Mystery of Tales Garden + JIKOOKWhere stories live. Discover now