"Tak boleh percaya langsung. Dia masih belum tunjukkan rahsia dia lagi!"
Ahli sihir berambut perak itu sedang berdiri dihadapan cermin ajaibnya sambil melihat semua perkara yang berlaku kepada Aeryn.
"Walaupun sekejap dia dapat leraikan sumpahan aku. Dia memang perempuan yang menyusahkan"
Ahli sihir itu tersenyum sinis dengan bunga bunga ros yang bertaburan dia atas lantai dan ada juga yang terapung disekelilingnya
Pasangan yang ditakdirkan pastibakan berjumpa walau di mana jua dan dalam apa keadaan sekali pun.
Wahai kisah dongeng...
Apa penyudah kisah dongeng ini?
❤❤❤
Perpustakaan T.G High School
"Ryn kau tertinggal benda ni"
Ianya set mandian😅
"Terima kasih Yoonji! Rambut aku jadi teruk sangat kalau tukar syampu"
"Asrama khas pustakawan macam mana? Mesti ramai budak kacak kan?" Soal Yoonji
Gatal minah ni
"Ah ya.. mungkin"
Asrama khas pustakawan adalah untuk orang yang terkena sumpahan ahli sihir. Aku tak nampak lak rupa manusia diorang jadi tak tau lah kacak ke tidak. Maaf Yoonji~
"Secara tak sedar aku dah menjadi pustakawan dan juga berkawan baik dengan Jungkook!"
Aku menoleh ke belakang
"Lepas tu musuh pun semakin ramai"
Aku mengeluh
"Panjang ceritanya macam mana aku boleh jadi pustakawan. Jadi tak payah lag cerita menyusahkan je"
"Kau ni teruk betul selalu macam tu" balas Yoonji.
"Tapi kalau kau tak cakap pun aku bolrh faham satu benda"
"Apa tu?" Soalku
"Ryn... kau sukakan Jungkook kan?" Teka Yoonji
"A!" (Apa yang kau)
"CA!?" (Cakapkan ni?)
"TAKGUNA!"
"HUARGH!"
Ambik kau sampaikan aku bagi shortform je hee
"Err kau ok ke tak ni Ryn hehe. Aku teka je"
"Memang betul dia dah banyak kali selamatkan aku tapi..."
Walaupun kitorang pernah berkucupan secara tak sengaja. Kucupan tu bukannya aku tak suka tapi..
"Apa kata kau ajak dia pergi parti taman yang bakal diadakan nanti?" Cadang Yoonji
"Parti taman? Maksud kau jamuan yang selalu diadakan kat taman belakang perpustakaan tu?"
"Betul tu. Waktu siang diorang buat jamuan teh untuk minum petang, sebelah malam pulak ada majlis tari menari. Lepastu taman tu akan bercahaya pada waktu malam dan suasana akan jadi lebih romantik"
YOU ARE READING
[C] Mystery of Tales Garden + JIKOOK
FanficShort Story | Complete+ Tales Garden, sebuah taman yang berhubung dengan dunia kisah dongeng Apa rahsia disebalik taman tersebut? Cover : @blanklulu7 | Lukim's Graphic