BAB 1

1.3K 57 0
                                    

Suasana di kampung Pasir Kasar, Kelantan yang sangat indah. Hidup Hazelqees sgt la tenang sejak dia habis SPM, yr la x yah nk terperap aje ngan buku, kan?.

Sedang Hazelqees menonton tv tiba2 suara Pn. Riana menyapa nye.

"Kakak nape x tdo lagi nii, dah kul 12:00pm dah, esok x boleh bangun macam mne? Awk tu dah la susah nk bangun."

"Ala ummi sikit je lagi, citer ni dh nk habis dahh, besttt, jgn la suruh kakak tdo lgg, plzz.. Lagipon kakak kan dh start cuti panjang? "

"Ala.. Best apanye, citer apa tuu, Kimchii? Untuk awk? Kimchi apa plak niii?? Ha? untuk siapa? Awk tu bukannye ada sesiapa pon nk bg kimchi.. Lagipon esok kawan ummi nk dtg.. Dah dah, pi tdo, dh lambat sgt nii"

"Ha? Kawan ummi dtg? Ala, malasnye, mesti esok kakak kne buat semua kerja kt rumah ni kan? "

"Hmm, x de papelah, lgpon kitaorang nk bincang pasal kerja, awk x perlu tahu pon.. Baguslah sbb kakak tahu apa tugas kakak esok"Pn. Riana hanye senyum memandang anaknye itu.

Lagipon Hazelqees ni byk lg yang perlu diajar, sbb satu habuk pon dye x thu nk masak, masak nasi pon dia x reti, apatah lagi nk msak lauk yg lain tu?. Klu buat air pon, kadang2 manis, kadang2 tawar hebeaa. X thu la mcm mne nk jd isteri ni nnt. Haihh.

Hazelqees pon mengalah je la, apa yg mampu dye buat, dye pon x sanggup nk melawan ckp Pn. Riana itu sbb dia terlalu sayangkan ummi nye itu. Redha je la, esok kne buat kerja umahh.

Hazelqees bangun dan mencapai remote untuk menutup tv lalu segera pergi ke Pn. Riana dan mencium pipi umminye itu. Lantas Hazelqees berlalu untuk masuk ke dlm bilik nye untuk tidur.

Pn. Riana hanye memandang ruangtamu dgn pandangan yg simpati. Ummi minta maaf kakak, tp ni utk kabaikan kakak juga. Lalu Pn. Riana masuk ke dalam bilik tdonye.

cintaku di dalam kitab suci Al-quranWhere stories live. Discover now