Sedang Hazelqees membasuh pinggan, tiba2 dia dengar bunyi...
Tapak kaki org yg sedang menuju ke arahnye.. Ttpi Hazelqees tidak memalingkan wajahnye utk melihat siapa org tersebut, krana dia sudah thu itu mesti.
Pn. Riana.Tiba2.........
Org tersebut menyandarkan tubuhnye ke singki tepi Hazelqees. Ttpi agak jauh jarak mereka.
Hazelqees memalingkan wajahnye ke arah org di tepinye.. Huhh!! Aku sesak nafas..oksigen oksigen dtg sinii
Terkejutnye dia sbb org tepi dia tu adalah AMIRUL a.k.a bakal suaminye. Huh serabut aku!
Hazelqees hanye membatu dan terus menundukkan kepalanye. Habislah aku kali niii.. Bukan dia dh balik kee..
“Tutup la air tu dulu.. Sy nk cakap sesuatu ni.. ” Hazelqees hanye menurut. Seram plk bila kne tegur ngan dia.
“Awk ingat abang lg x? ”Hazelqees mengangkat mukanye utk melihat muka Amirul.
“X ingat.. Cu.. Cu.. Cumaa, ingat nama”Hazelqees sambung dgn kerjanye. Tundukkan kepala. Nak patah kepala aku nii, cepatla blaah.
“Aik, x kan la dh lupa, dkt Pra madinah dluu. ”lama Hazelqees memproses ayat tersebut. Eh jap, x kan laa.. Dia nii.. Terus Hazelqees mengangkat mukanye.
“Abang.. Abang muk.. Mukminin? ”gagap2 Hazelqees meneka.
Amirul hanye mengangguk sahaja. “Iye, takkan dh lupa kot, abang masih ingat kt awk lg tau tak”
Dulu Amirul pernah sambung belajar di sekolah sama ngan Hazelqees, sbb di sana ada kolej vokasional, Pra madinah byk lg la.. Mmg best la..jd Amirul yg ingin pergi belajar di Madinah,perlu masuk ke Pra madinah iaitu permulaan utk bercakap bahasa arab.
Dan Amirul mempunyai seorang kakak yg menjadi guru bahasa arab kepada Hazelqees, kakaknye pula sgt sukakan Hazelqees kerana pencapaiannye sgt bagus,juga dgn perangai kebudak budakannye yg x pernah hilang itu membuatkan kakaknye lebih selesa dgnnye.
“Ouhh.. Jadi x lama lg, kita.. Kita... Amm.. kena tu.. la? ”Amirul hanye mengangguk sahaja. Weyhh x sangka aku akan jd isteri pd lelaki dpn aku ni, nk nangis rasee 😭
“tp sebelum tu, abang ada nk bg sesuatu dekat awk.. ”Amirul menegakkan tubuhnye dan memusing ke arah Hazelqees.
Ouh ye,dri td lg aku nampak tangan dia letak kt belakang, seperti ada yg ingin dia berikan. Apa benda tu..?
Tiba2 dia nampak..
YOU ARE READING
cintaku di dalam kitab suci Al-quran
Historia CortaDi sebuah kampung yang terdapat seorang perempuan yang bernama Hazelqees Nur Irenena dan seorang lelaki yang bernama Amirul Mukminin. Satu kejadian yang berlaku menyebabkan mereka disatukan. "Whatt?!! Anak kawan ummi?? "-Hazelqees Nur Irenena ...